Известие

Collapse
No announcement yet.

tips & tricks от Екстрийм сервиз

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • tips & tricks от Екстрийм сервиз

    Дори и при ползване на специализиран инструмент се получават фалове.

    Върха на този болт е подбит, в последствие гайката не може да се завие, по някога се стига и до повреда на резбата, което пък налага подмяната на целият детайл.





    За да се избегне това просто завивате гайката 2-3 витки, така усилието се разпределя по добре.


  • #2
    При Фиат Стило започва да се ползват задни спирачни апарати на BOSCH.
    Тънкоста е, че левият апарат се прибира, с въртене обратно на часовниковата стрелка. Докато десният се прибира с въртене по часовниковата стрелка. При системите на Лукас и Ате до сега, и левият и десният апарат се прибираха с въртене по часовниковата стрелка.




    с такава спирачна система са още
    Алфа Ромео МиТо и новата Джулиета
    Фиат Гранде Пунто, новото Браво, Multipla
    От Ланча новата Делта
    Last edited by голямата риба; d.m.y г., 02:32.

    Comment


    • #3
      Не знам дали въобще трябва да пиша в тая тема, но ... ако не трябва - знаеш какво да правиш , но ...
      Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
      ...При системите на Лукас и Ате до сега, и левият и десният апарат се прибираха с въртене по часовниковата стрелка...
      Оня ден сменявах гумички на задния спирачен апарат на 146-цата и се скъсах от въртене на буталцето. Навие се 1/2 или 1 оборот и започва да превърта. Повторах няколко пъти, докато накрая развих пробката за обезвъздушаване и стана. Не помня как съм го правил на 155-цити, но това ми скъса нервите.
      И оттук въпрос - при навиването на буталото, трябва лида се развие пробката?
      П.П. В първия пост нямаше ли някакви снимки, нещо не мога да се ориентирам.
      Едит - вече виждам снимките.
      Last edited by PEPI-2ALFA; d.m.y г., 11:41. Основание: Едит...
      166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от PEPI-2ALFA Покажи съобщение
        Не знам дали въобще трябва да пиша в тая тема, но ... ако не трябва - знаеш какво да правиш , но ...

        Оня ден сменявах гумички на задния спирачен апарат на 146-цата и се скъсах от въртене на буталцето. Навие се 1/2 или 1 оборот и започва да превърта. Повторах няколко пъти, докато накрая развих пробката за обезвъздушаване и стана. Не помня как съм го правил на 155-цити, но това ми скъса нервите.
        И оттук въпрос - при навиването на буталото, трябва лида се развие пробката?
        П.П. В първия пост нямаше ли някакви снимки, нещо не мога да се ориентирам.
        Едит - вече виждам снимките.
        Най-вероятно ти е позапушен спирачния маркуч колега
        sigpic
        Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
        Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

        Comment


        • #5
          Пепи от кога трябва да питаш може ли да питаш по техничски теми, в технически форум?

          Кои гумички си сменял. Ако е на работният цилиндър не ми се връзва защото тогава е трябвало изобщо да откачиш апарата. Ако е прашника то нещата се връзват.

          Принципно, при въртенето на буталото трябва и да се натиска навътре за да се прибере. За това много помага и инструмента който е показан на снимката.
          Ако разбира се нямаш такъв инструмент това което си направил ти е компромисен вариант.
          По принцип в началото трябва да се приложи усилие на натиск, след това идва един момент в който буталцето се прибира само с въртене.

          Навремето Петко(KGB) беше показал как се сменят задни накладки и беше показал друго нещо което е много хитро. При липса на такъв инструмент, то най-добрият заместител, поне за въртенето е ключ за флекс

          П.П. ако спирачният маркуч е запушен, доста често самият спирачен апарат започва да задържа.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
            Пепи от кога трябва да питаш може ли да питаш по техничски теми, в технически форум?

            Кои гумички си сменял. Ако е на работният цилиндър не ми се връзва защото тогава е трябвало изобщо да откачиш апарата. Ако е прашника то нещата се връзват.
            Пре мен спирачния апарат се беше спекъл - работеше само вътрешната накладка (вижда се на снимката). Долният от водачите беше пълен с ръжда. На всичкото отгоре и са различни двата водача. Смених комплект гумички - на цилиндърчето, маншончето и на водачите. Инструмент (не специален - правен) за навиването взех от Kolioto . Апарата не го свалих, защото немската ръжда е по-здрава и не се поддава на моето WD -40. В крайна сметка при обезвъздушаването се спука тръбичка около кантарчето и ... вече про Кольо - резервоара долу, нови тръбички, нови маркучи, ново (на старо) кантарче, че и то беше позапушено.
            П.П. За това не бях сигурен дали да пиша - все пак темата си е за Екстрим сервиз, а сега чужди мнения, снимки ... Поздрави на екипа.
            Attached Files
            166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

            Comment


            • #7
              понеже модераторите не харесват зелената салата, темата беше замряла за малко


              при ремонт на скоростна кутия, за да развиете/завиете гайките на първичният и вторичният вал, може да си "улесните живота" по сленият начин:


              Чрез механизма включвате на някаква скорост различна от 5-та(аз най-често ползвам задна)
              след което включвате на 5-та скорост, като преди това сте развили болта който свързва вилката на 5-та скорост с лоста.
              След което стягането/разтягането на законтрящите гайки е лесно.

              Last edited by голямата риба; d.m.y г., 01:52.

              Comment

              Working...
              X