Известие

Collapse
No announcement yet.

Направи си сам: Защо бензинов двигател работи като дизел при Alfa Romeo 156

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Направи си сам: Защо бензинов двигател работи като дизел при Alfa Romeo 156

    Защо бензинов двигател на Alfa Romeo 156 работи като дизел? Отговорът е прост - вариатор на разпределителния вал.



    Проблемите, които могат да настъпят в следствие на повреден вариатор са - загуба на “топ” мощността след 3000 оборота и завишен разход на гориво. Няма проблем да карате автомобила си и така (няма да се счупи нищо), но е препоръчително да се поправи.

    Причините, които водят до повреждането на вариатора са - твърде много студени стартове и каране на къси разстояния. Това е така, тъй като вариаторът се нуждае от достатъчен приток на масло за да работи оптимално, а при студен старт този процес се спестява.

    За да поддържате вариатора си “жив” е препоръчително да подменяте маслото на двигателя на всеки 10 000 км.

    Можете да решите проблема с дизеловия шум по два начина:
    • Закупувате нов вариатор (цената му към днешна дата е около 300-350 лв.) и подменяте стария. Смяната му изисква сваляне и презацепване на ангренажния ремък. В сервиз взимат около 150 лв. за операцията. Препоръчително е, ако Ви се налага да смените ангренажен ремък, да направите смяната на вариатора същевременно, с което ще спестите пари за труд.
    • Купувате ремонтен комплект на цена около 10 лв. и поправяте вариатора. Парите по смяната са същите - 150 лв. Ремонтният комплект се състои от шайба и пружина. С течение на времето точно те “изтъняват”, от което се получава и този неприятен дизелов шум. Този начин не е препоръчителен за 156-ци преди 2000 г., тъй като ефектът след ремонта не е дълготраен. При някои трае 1000 км., а при други повече.


    Представям Ви и едно сравнение на звука между повреден и нов вариатор:
Working...
X