Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна горен носач 156/147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна горен носач 156/147

    За смяната не се изискват някакви много специални умения или инструменти това което ви трябва няколко гаечни ключа като 17,19 шестограм 10, 6, 4 и най важното чук

    Сваляш гумата развива се гайката на шарнира на горния носач се избива болта на шарнира от главината 1 (избиването нстава със скоба при липсата на скоба със чук)
    развива се горния край на биалетката и със специален инструмент (аз исползвам един сап от права лопата натискаш стабилизиращата щанга за да освободи биалетката и я вадиш,(освен ако не ползваш подемник тогава биалетката ще е свободна. 2,3
    Развива се болта със шестограм който държи алуминиевата вилка в горния край и се изваждаш 4
    После се развива болта който минава през средния тампон на долния носач и го избиваш. 5
    Следва да се избие алуминиевата вилка от амортисьора така че да излезе напълно. 6,7
    от тук нататък за да свалиш горния носач се развиват четирите болта от горна старана в двигателния отсек 8 които държат амортисьора от горна страна и горния носач заедно с целия амортисьор ти е в ръцете. 9
    развива се болта, изважда се и се сменя носача или тампоните.
    След това се слага носача слага се болта и се завива Но не се стяга (освен ако не сте с полиуретан). Тръгва се по обратния ред слага се макферсона с държача на амортисьора стягат се от горна страна. Слага се шарнира на горния носач и се затяга (ако шарнира превърта от вътрешна страна на болта има отвор за шестограмче за контра) 10
    След това се слага алуминиевата вилка на макферсона, под долния носач (обикновенно се налага да се вдигне колата още малко нагоре) се слага дървено тупче след това се пуска бавно надолу и се нацелва долния болт на алуминиевата вилка.11.
    След това се спуска още надолу докато се нацели и отвора на горния бол 12. След като се нацели и той и се обере (без да се стяга). След това се спуска до край докато колата се отпусне цялата на долния шарнир (който предварително бяхме подиряли с дървено трупче отдолу).
    Следва затягане на двата болта на алуминиевата вилка и на болта който държи горния носач. Така ще сме сигурни че тампоните няма да са стегнати под напрежение.
    При това положение може да се вкара и биалетката на ръка не е нужно натискане със (специалния инструмент). Стяга се и биалетката слага се скобичката на спирачното маркуче) проверчваме дали сме стегнали всичко още веднъж вдигаме колата нагоре слагаме гумата стягаме.
    Палим колата минаваме 1-2м напред назад като спираме рязко. газим двигателя и достягаме болтовете на амортисьора то горна страна и готово.
    Снимките не са много хубави но и да са перфектни това няма да ви смени носача.
    Смяната става лесно стига да знаете как се избива шарнир по принцип става със скоба за шарнири а ако няма скоба сглобката е конусна за тези които не знаят удря се по периферията на вилката последната снимка като ако е възможно с някаква щанга или нещо подобно да се създаде леко напрежение в сглобката така че все едно се опитваме да я разглобим и удряме с чук силно(много силно) по периферията ако имате нещо медно или бронзово да не нараняване вилката още по добре.

    __________________
    Attached Files
    Last edited by Novachev; d.m.y г., 07:43.
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

  • #2
    Аз ги сменям без да базикам амортисьора, става с отпускане на чашката от ботуша и със скоба вадене на биалетката и шарнира на носача - скобате е 17 лв.

    за един ден успях да сменя пред блока 4 носача 2 от които на кола със спортно окачване.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Nikiboy Покажи съобщение
      Аз ги сменям без да базикам амортисьора, става с отпускане на чашката от ботуша и със скоба вадене на биалетката и шарнира на носача - скобате е 17 лв.

      за един ден успях да сменя пред блока 4 носача 2 от които на кола със спортно окачване.
      Биалетката е на цилиндрична сглобка там няма нужда от скоба.
      Ако само оставяш амортисьора а така ли иначе развиваш другото все пак са си 4 болта да го свалиш по удобно е и ако се сменят тампони на място не става.
      А за скобата има вярно е по цивилизовано даже съм си направил но никога не съм я ползвал лесно се предават с чука шарнира.
      Ще направя корекция за да няма коментари и може ако търтея реши да я премести в друг раздел,а и забравих да опиша достягането на болтовете на макферсона.
      Last edited by Novachev; d.m.y г., 19:23.
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment

      Working...
      X