Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да демонтираме араматурното табло - Алфа 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да демонтираме араматурното табло - Алфа 156

    Ще се опитам да бъда полезен. Ако прецените можете да преместите темата в Технически справочник.
    И така симптомите са гаден дрънчащ звук от дясната част на таблото.
    Според английския форум това най-често се дължи на разхлабен болт на укрепващата греда под таблото. За повече информация тази тема: http://www.alfa156.net/tech/fr_index...tech/dash.html
    Въоръжени с тази хипотеза започваме: Разкачете акумулатора и изчакайте 15 мин. преди да преминете към разкачане на кабели. Там където се срещат таблото и предното стъкло има декоративна лайсна. На щипки е, просто се повдига с отвертка, но внимателно щото щипките са чупливи. Под лайсната има 4 болта.
    Ето го този най-вляво.
    Click image for larger version

Name:	DSC00963.jpg
Views:	2
Size:	92.4 Килобайта
ID:	2356845
    Следващия и т.н.
    Click image for larger version

Name:	DSC00965.jpg
Views:	1
Size:	92.3 Килобайта
ID:	2356846
    Внимателно изваждайте болтовете от местата им тъй като имат метална и гумена шайба. Ще е неприятно ако някоя падне във въздуховода, нали?
    Нека продължим отдясно наляво. Под жабката има кора, която се държи на 2 гайки.
    Click image for larger version

Name:	DSC00986.jpg
Views:	1
Size:	88.6 Килобайта
ID:	2356847
    Отдолу жабката се държи на 6 видии, на два реда по 3.
    Тук се виждат две от първия ред, другите са точно зад тях.
    Click image for larger version

Name:	DSC00982.jpg
Views:	1
Size:	93.5 Килобайта
ID:	2356848
    От вътрешната страна на жабката отново имаме 6 видии. 3 отгоре и 3 отдолу.
    Горе дясно
    Click image for larger version

Name:	DSC00978.jpg
Views:	1
Size:	96.7 Килобайта
ID:	2356849
    Долните са точно където са пантичките. Запасете с достатъчно попръжни за най-лявата долна видия. Пантата на жабката пречи ужасно.
    След видиите остава да разкачим лампичката и ключето, което следи дали жабката е отворена и можем да преминем към десния страничен панел. Поне при мен той се държи само на щипки. С нежно дръпване ги откопчаваме и разкачаме ключа за десния еърбег.
    Сега вече имаме достъп до болтовете държащи таблото.
    В дясно на жабката са два.
    Долу:
    Click image for larger version

Name:	DSC00976.jpg
Views:	1
Size:	91.1 Килобайта
ID:	2356826
    Другият е над него но нямам снимка.
    И левият:
    Click image for larger version

Name:	DSC00974.jpg
Views:	1
Size:	95.3 Килобайта
ID:	2356827
    Как се разглобява централната конзола може да видите тук: http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr...solebulbs.html. Часовника, бензиномера и уреда за температурата са хванати посредством 4 видии.
    Лошото е че трябва да се разглоби и конзолата около ръчната. Тя се държи отново на 6 видии. По три от всяка страна. При изтеглена напред седалка виждаме задната видия:
    Click image for larger version

Name:	DSC00972.jpg
Views:	1
Size:	95.7 Килобайта
ID:	2356831
    Ако изтеглим докрай назад седалките имаме достъп предните две видии. Предната вече е махната:
    Click image for larger version

Name:	DSC00969.jpg
Views:	1
Size:	97.4 Килобайта
ID:	2356828
    Вътрешната също изисква много псуване. Свалянето на седалките ми се струваше крайно примамливо по едно време. Премахнете и кожата около ръчната - на щипки е. Двете централни конзоли сa захванати една за друга посредством две видии и щипки. На снимката видията е оградена с кръг, а стрелката показва приблизително къде е щипката. От другата страна е аналогично.
    Click image for larger version

Name:	opa.JPG
Views:	1
Size:	33.3 Килобайта
ID:	2356830Долната конзола се издръпва назад и нагоре за да се освободят щипките. Така вече двете конзоли не са свързани.
    Ринговете на оборотомера и скоростомера се държат на един болт точно отгоре. Под ринговете има по още две видии. Ако сте като мен и не можете да помните, ви съветвам да си лепите етикетчета кой кабел за къде е и кои болчета откъде са свалени. Чека за вратите се разкача като си проврете ръчичката в дупката на оборотомера.
    Click image for larger version

Name:	DSC00945.jpg
Views:	1
Size:	94.8 Килобайта
ID:	2356832
    След това премахваме кората под волана скриваща бушоните.
    Click image for larger version

Name:	DSC00967.jpg
Views:	1
Size:	91.4 Килобайта
ID:	2356829
    Виждат се двата болта държащи таблото и едната видийка държаща левия панел. Под волана, от вътрешната долна страна на таблото има още един болт, някъде между спирачката и газта. Комшията йогист беше зает и затова нямаме снимка на този болт.След като развием и него, само две неща държат таблото на място. Волана е едното, но перспективата да разкачам еърбег и да избивам волан не ми се понрави затова го оставих и карах по мързеливия начин. Ако обаче искате да свалите изцяло таблото ще ви се наложи да свалите и волана. Второто нещо е капака на десния еърбег. В горната си част той с прикрепен посредством колан към укрепващата греда. Имате две опции. Да развиете тези два болта държащи колана:
    Click image for larger version

Name:	DSC00970.jpg
Views:	1
Size:	89.6 Килобайта
ID:	2356833
    Друг изглед. Въпрсните болтове са точно под черния кабел.
    Click image for larger version

Name:	DSC00971.jpg
Views:	1
Size:	92.5 Килобайта
ID:	2356834
    Втората опция е да откопчаете щипките държащи капака и внимателно да го издърпате напред след което да подпъхнете единия, а после и другия му край в образувалия с отвор така че капачето да остане под таблото. Нещо такова:
    Click image for larger version

Name:	DSC00947.jpg
Views:	1
Size:	90.8 Килобайта
ID:	2356835Click image for larger version

Name:	DSC00949.jpg
Views:	1
Size:	96.3 Килобайта
ID:	2356836
    Вече сме готови да издърпаме таблото. Мен такъв отвор напълно ме удовлетвори.
    Click image for larger version

Name:	DSC00946.jpg
Views:	1
Size:	94.0 Килобайта
ID:	2356837
    Имаме достъп до укрепващата греда.
    Click image for larger version

Name:	DSC00948.jpg
Views:	1
Size:	92.5 Килобайта
ID:	2356838
    Мръсният пръст показва главния заподозрян. Поглед отвън през стъклото:
    Click image for larger version

Name:	DSC00952.jpg
Views:	1
Size:	79.7 Килобайта
ID:	2356839
    Но при мен всички болтове се оказаха здраво затегнати, нямаше чужди тела и разкачени букси, въздуховодите бяха чисти - мистерия. Накрая вдясно от вентилатора за купето открих два пръстена закачени за гредата, които се бяха разхлабили и подрънкваха. Ето ги прихванати с опашки и силикон.
    Click image for larger version

Name:	DSC00954.jpg
Views:	1
Size:	93.2 Килобайта
ID:	2356840
    За мое съжаление тракането не беше оттам. Някой летен ден ще има втори дубъл.
    Сглобява се по обратния ред. Не се притеснявайте задължително е да ви останат поне няколко болчета
    Last edited by Old Fox; d.m.y г., 16:33.
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
    ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
    Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

  • #2
    И един въпрос за отличници:
    Какво е това? Седеше си ей така свободно до лоста без да е закрепено някъде има си и кожухче:
    Click image for larger version

Name:	DSC00960.jpg
Views:	1
Size:	81.1 Килобайта
ID:	2253690

    Click image for larger version

Name:	DSC00961.jpg
Views:	1
Size:	86.2 Килобайта
ID:	2253691
    Някакви идеи?[
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
    ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
    Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

    Comment


    • #3
      Колега, евала за труда ти
      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

      Comment


      • #4
        отличничка

        Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
        И един въпрос за отличници:
        Какво е това? Седеше си ей така свободно до лоста без да е закрепено някъде има си и кожухче:
        [ATTACH]12309[/ATTACH]

        [ATTACH]12310[/ATTACH]
        Някакви идеи?[
        Колата ти е имала телефон и това е антената (мобилен телефон от по-старо поколение).
        Alfa Romeo 155 Super
        2.0 16V TS

        Comment


        • #5
          Сори, а ма не видях как си махнал конзолата с духалките който са отгоре в средата на таблото (над часовника, термометъра и бензиномера). Та как се маха тя?
          Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
            Сори, а ма не видях как си махнал конзолата с духалките който са отгоре в средата на таблото (над часовника, термометъра и бензиномера). Та как се маха тя?
            Е, то ачик се вижда бе, колега - две болтчета има на нея за развиване и после я вадиш нагоре
            156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
            Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
              Е, то ачик се вижда бе, колега - две болтчета има на нея за развиване и после я вадиш нагоре
              е да ама нали трябва да си погледнал , а пък аз сега видях темата и реших да попитам
              Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

              Comment


              • #8
                Да реших че не е нужно да го споменавам. Две болчета в дъното и останалото е щипки. Ама за свалянето на таблото не е наложително да се свали центр. духалка.
                Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                Comment


                • #9
                  Сега ще ми се налага да се гъзя да сменям радиатора на парното, просто като знам там какъв ужас е и не ми се зафаща.....
                  Много хубави са тия теми, се се каня една кола да я разглобя с фотото в ръка, ама се не остава време.....
                  А ако знаете какво приключение е да свалиш всички кабели от таблото без да ги скъсаш, както и гредата вътре.......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
                    Нека продължим отдясно наляво. Под жабката има кора, която се държи на 2 гайки.
                    [ATTACH]12306[/ATTACH]
                    Колега от другата страна как е закрепена тази кора, че моята виси като "прани гащи"! Уж я подпирам с постелката, но тя винаги пада... разглеждах я и не разбрах как е захваната насреща в дъното към преградата на двигателния отсек.
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment


                    • #11


                      Колко време ти отне свалянето на таблото?

                      Темата си е за важна!
                      Last edited by bager; d.m.y г., 17:07.
                      ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                      ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                      ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                      ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                        Колега от другата страна как е закрепена тази кора, че моята виси като "прани гащи"! Уж я подпирам с постелката, но тя винаги пада... разглеждах я и не разбрах как е захваната насреща в дъното към преградата на двигателния отсек.
                        Честно никак не е закрепена. Изрязана е във формата на отсрещаната стена и понеже е малко по-дълга се "запира" там. Но не виси. Закача се по-високо от края на стелката. Апропо имам съмнение че и под волана е имало нещо подобно.

                        @Багер започнах в 12.00, а колата запали със напълно събрано табло в 19.58(нарочно засичах). Но това включва известно помайване и почесване + поне 30/40 мин обикаляне по магазините да намеря една крушка за врътките на климатика. Тоест около 3 часа сваляне и 3 часа сглобяване.
                        Ако модовете прецянат могат да направят темата важна. Струва ми се че ще е полезна.
                        Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                        ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                        Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Колега от другата страна как е закрепена тази кора, че моята виси като "прани гащи"!
                          На пасажерското място има метална скоба, в която се навира долната част на кората. Под волана такава скоба няма.
                          Просто се разчита на твърдостта на тая кора (от едната страна е залята с някаква смола) Обаче технологията е още от 60-те години при Жигули и с времето омеква горе в ръба, където я притиска металната шина.
                          Верно виси като ''прани гащи'' и единствения начин е да се втвърди по някакъв начин (например метална лента откъм вътрешната страна), за да се запази дъговидна форма.
                          156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                          Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                          Comment


                          • #14
                            Ясно... благодаря колеги, ще я "побългарим", имам VELCRO... на подходящо място с лепило Момент и телбод! Само да не почне да скърца като тапицерията на тавана че направо ми скъсва нервите понякога... и то скърца когато караш по оня стария асфалт дето е набит с едра фракция. Тука по североизтока го има много, нали уж зимите ни са по-сурови!
                            Have A Nice Day
                            o/_______\o
                            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                            []=о===о=[]

                            Comment

                            Working...
                            X