Накратко - апаратите са Лукас от Алфа 146ti
Поставих ги на Мареа, която беше отзад с барабанни спирачки.
В този форум ще се спра само на боядисването и рециклирането. Пълната версия е Тук
След като ги демонтирах забелязах, че маншона предпазващ буталото от прах е скъсан.

Това наложи рамонт и понеже и другия апарат беше също така та си намерих цели ремонтни комплекти + нови дискове, маркучи и накладки.

За да стане боядисването качествено си трябват някой неща, като грунд, боя за спирачки, обезмаслител.

Започваме с разглобяването - демонтира се планката за ръчната спирачка.


Посредством планката за жилото и имитация на дърпане на ръчната се изважда буталото.

Самото бутало се оказа доста мръсно и леко ръждясало.


Този проблем се решава с шкурка 2000.

Самото бутало има доста части, които трябва да се разглобят и почистят.
Това става с махането на зегерката и лагера под нея, както и вадене стеблото на нещо като клапан.



Поглед на съдържанието в кутийката с ремонтния комплект.

Почистват се внимателно всички разглобени части, подменя се уплътнението на клапана и с помоща на свредло се прочиства малкото отворче скрито в жлеба на прашника.


Закупих си и специална грес - устойчива на вода, за водачите и друг вид за клапана.

На снимката по-долу се вижда една зегерка, която пречи да се извади другата част на механизма, намираща се в цилиндъра.
Ваденето става посредством отверка. Тя се вкарва в ушите на зегерката и се завърта с клещи. Внимателно се дръпва нагоре отверката и зегерката се освобождава от единият край. После се повтаря процедурата с другия край.



След освобождаването и се избива внимателно вътрешността.

Всичко се почиства.



Сглобяват се и се смазват всички елементи по буталото. Поставя се лагера и зегерката.





Апарата се почиства много хубаво с телена четка и шкурка.
Отстранява се всичката мръсотия.



Следва грундиране на всички детайли. На апарата се запушват всички отвори за да не влезне боя. Голямия най- лесно се затваря с гума от стара ксенонова крушка.





Боядисване и резултата.


Цялостно сглобяване със смазване. Поставят се всички уплътнения.



Важно е да съвпадне пъпката с отвора в цилиндъра.

И после се поставя гадната зегерка. За целта използвахме тръба с помощта на която стана много лесно.


Поставя се уплътнението, намазва се буталото с грес и се надява маншона (прашника).



Закрепва се буталото към цилиндъра и с помоща на ключ от ъглошлайф се навива да край.



Гресират се всички уплътнения с цел хидроизолация и се слагат гумите.


Внимателно и с много грес се намазват водачите, като преди това сме им поставили новите гуми.

Всичко се сглобява и ето крайния резултат.



Почистваме главината от ръжда за да не бие диска и преди да поставим апарата се слага диска.


Слагаме накладките и закачаме апарата.


Крайния резултат.


И ръбовете участвали в действията, както и кибиците.
radoslavp

кибик + 1115

Цени:
1. Апарати - подарък от Бобо.
2. Ремонтни комплекти - 30лв.
3. Бояджийски материали - 30лв.
4. Жила ръчна - 30лв.
5. Накладки и дискове - 80лв.
6. Нови маркучи - 20лв.
7. Грес - 6...7лв.
---------------------------------------
Тотал 196лв.
А тук има много още снимки от този процес.
Цък
Поставих ги на Мареа, която беше отзад с барабанни спирачки.
В този форум ще се спра само на боядисването и рециклирането. Пълната версия е Тук
След като ги демонтирах забелязах, че маншона предпазващ буталото от прах е скъсан.

Това наложи рамонт и понеже и другия апарат беше също така та си намерих цели ремонтни комплекти + нови дискове, маркучи и накладки.

За да стане боядисването качествено си трябват някой неща, като грунд, боя за спирачки, обезмаслител.

Започваме с разглобяването - демонтира се планката за ръчната спирачка.


Посредством планката за жилото и имитация на дърпане на ръчната се изважда буталото.

Самото бутало се оказа доста мръсно и леко ръждясало.


Този проблем се решава с шкурка 2000.

Самото бутало има доста части, които трябва да се разглобят и почистят.
Това става с махането на зегерката и лагера под нея, както и вадене стеблото на нещо като клапан.



Поглед на съдържанието в кутийката с ремонтния комплект.

Почистват се внимателно всички разглобени части, подменя се уплътнението на клапана и с помоща на свредло се прочиства малкото отворче скрито в жлеба на прашника.


Закупих си и специална грес - устойчива на вода, за водачите и друг вид за клапана.

На снимката по-долу се вижда една зегерка, която пречи да се извади другата част на механизма, намираща се в цилиндъра.
Ваденето става посредством отверка. Тя се вкарва в ушите на зегерката и се завърта с клещи. Внимателно се дръпва нагоре отверката и зегерката се освобождава от единият край. После се повтаря процедурата с другия край.



След освобождаването и се избива внимателно вътрешността.

Всичко се почиства.



Сглобяват се и се смазват всички елементи по буталото. Поставя се лагера и зегерката.





Апарата се почиства много хубаво с телена четка и шкурка.
Отстранява се всичката мръсотия.



Следва грундиране на всички детайли. На апарата се запушват всички отвори за да не влезне боя. Голямия най- лесно се затваря с гума от стара ксенонова крушка.





Боядисване и резултата.


Цялостно сглобяване със смазване. Поставят се всички уплътнения.



Важно е да съвпадне пъпката с отвора в цилиндъра.

И после се поставя гадната зегерка. За целта използвахме тръба с помощта на която стана много лесно.


Поставя се уплътнението, намазва се буталото с грес и се надява маншона (прашника).



Закрепва се буталото към цилиндъра и с помоща на ключ от ъглошлайф се навива да край.



Гресират се всички уплътнения с цел хидроизолация и се слагат гумите.


Внимателно и с много грес се намазват водачите, като преди това сме им поставили новите гуми.

Всичко се сглобява и ето крайния резултат.



Почистваме главината от ръжда за да не бие диска и преди да поставим апарата се слага диска.


Слагаме накладките и закачаме апарата.


Крайния резултат.


И ръбовете участвали в действията, както и кибиците.
radoslavp

кибик + 1115

Цени:
1. Апарати - подарък от Бобо.
2. Ремонтни комплекти - 30лв.
3. Бояджийски материали - 30лв.
4. Жила ръчна - 30лв.
5. Накладки и дискове - 80лв.
6. Нови маркучи - 20лв.
7. Грес - 6...7лв.
---------------------------------------
Тотал 196лв.
А тук има много още снимки от този процес.
Цък