Здравейте колеги, бих искал да ви помоля за съвет и мнение по следния въпрос. Вуйчо ми има Добло 1.9JTD 105hp 2006г. Колата е с изнервящо къси скорости (както знаете 5 скорости) и искаме да разрешим този проблем като сменим скоростаната кутия с някаква 6-степенна, но не знаем каква би могла да стане и съответно да е подходяща. Смятам, че от 1.9 16v алфа или фиат стило е най-вероятно да стане. Искам да разбера какво може да се направи, защото колата е за смяна на съединител и ще е по-добре да се направи наведнъж със евентуалната смяна. Колата е с чип ако има значение. Моля, ако имате опит или мнение да споделите. Благодаря предварително.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Скоростна кутия за Добло от Алфа?
Collapse
X
-
Някакво мнение поне - може и да е малко теоретично и философско (ако някой има практически опит - да дава, ама явно няма кой)...
Може и да стане доста спъната баничарката. Не случайно са и сметнати да са къси скоростите. Първо предполагаемо и се налага да потегля с доста по-голям товар от леката кола, дори и на големи наклони. И второ, челното съпротивление даже и да не го усещате, е доста по-различно - там където компактната и ниска Алфа си се движи все още с лекота (примерно при 120-140км/ч), на Долбото - дори да е празно и чипнато, му се налага да се бори доста по-яко с вятъра, т.е. на двигателя му се налага да отдава доста по-висока мощност --> щеш, не щеш трябва си да работи в по-висок оборотен диапазон, иначе "увяхва"...
Иначе ще ми е интересно (и на други предполагам) да се направи този експеримент и да споделите после как се отразява на колата.
Успех!'03 Suzuki DL1000 V-Strom
'00 Subaru Outback 2.5i gpl - Japanese Alfa
'93 Toyota Previa 2.4i - perfect youngtimer
'05 FIAT Punto 1.3multiJet
Comment
-
Първоначално публикувано от Shider Покажи съобщениеНякакво мнение поне - може и да е малко теоретично и философско (ако някой има практически опит - да дава, ама явно няма кой)...
Може и да стане доста спъната баничарката. Не случайно са и сметнати да са къси скоростите. Първо предполагаемо и се налага да потегля с доста по-голям товар от леката кола, дори и на големи наклони. И второ, челното съпротивление даже и да не го усещате, е доста по-различно - там където компактната и ниска Алфа си се движи все още с лекота (примерно при 120-140км/ч), на Долбото - дори да е празно и чипнато, му се налага да се бори доста по-яко с вятъра, т.е. на двигателя му се налага да отдава доста по-висока мощност --> щеш, не щеш трябва си да работи в по-висок оборотен диапазон, иначе "увяхва"...
Иначе ще ми е интересно (и на други предполагам) да се направи този експеримент и да споделите после как се отразява на колата.
Успех!
Comment
Comment