Малкото немско градче Бад Гангерсхейм, разположено in the middle of nowhere, обикновено е посещавано от туристи само с лечебна цел релаксация. Обикновено звукът, който се чува в този край, е този от камбаната, която привиква хората да уважат неделната литургия.
В същото време Бад Гаргенсхейм е домът на Weineck Engineering, компания, направила най-мощния и най-пъргав легален за движение по пътищата автомобил.
И докато Детройт може да бъде наречен “Меката на автомобилостроенето”, то Бад Гаргенсхайм е мястото, което поклонниците на тунинга непременно трябва да посетят.
Веднъж стъпили на “свещената земя”, автомобилните маниаци започват чувстват ускорения си пулс и капчиците пот, избиващи по челата им. Това е съвсем нормална реакция, дори за хора, имали удоволствието да шофират стотици супер автомобили. Защото автомобилът, пред който те са изправени, отваря нова страница в историята.
Още на пръв поглед автомобилът сякаш създава у теб усещането, че пред теб седи нещо уникално – може би то е създадено заради ръчната изработка... Най-очебийният детайл от кобрата e гигансткият въздухозаборник върху капака на двигателя.
Всъщност подобни съоръжения срещаме и на автомобили от най-ниския клас с двигатели, предназначени за косачки... тук обаче добавката е повече от нужна, за да осигурява охлаждането на сърцето на величествения роудстър - двигател с работен обем 12,9 л!
Завъртането на контактния ключ сякаш активира жив организъм – само при натискането и отпускането на педала на газта гигантската high-pressure горивна помпа доставя на карбураторната система на дяволския двигател половин литър високооктаново гориво! От този момент нататък не шофьорът, а дяволът е този, който е застанал зад волана...
За обикновения, неманиакализиран човешки индивид пътуването (ездата) би свършило точно там, където започва това на човека, оценявящ горещия метал. Без каквито и да било виско технологични системи като ASR, ESP, ABS и други, първата предавка е вкарана.
След бавното отпускане на съединителя, “динозаварът” стартира гладко.
Всичко в тази величествена машина работи перфектно от първия метър – Величественият може да бъде каран и спокойно, като “обикновен” супер автомобил. Смяната на предавки при ниски обороти е плавна и “стихията” под капака все още не се е разбушувала, но въпреки това от време на време се усеща пребуксуването на колелата. След около 20 км температура на гумите и течностите в двигателя е достигнала нормалното си ниво.
Дори до 4000 об./мин. Weineck Cobra 780 cui Limited Edition ускорява по-добре от всеки супер-автомобил на пълна газ. Най-десният педал винаги трябва да бъде използван внимателно и с респект.
Всъщност респект към колата ти е нужен постоянно, когато си зад волана й! Думите обаче не са достатъчни, ако човек иска да опише какво става при изпробването на пълния потенциал на машината – той не може да бъде с равно с нищо, което се движи по пътищата!
Двигателят развива обороти подобно на двигател на болид от Ф1. Това наистина е доста впечатляващо, но още по-впечатляващ е фактът, че обемът на двигателя е с около 3 литра (колкото е задвижващият агрегат на BMW 330i!) по-голям от най-големия и най-мощен двигател на състезателна ЛОДКА, правен някога!
Съмнявам се, че човешко същество, колкото и богат речник да притежава, би могло с думи да пресъздаде усещането, което изпитва, когато двигателят преминава 5000 об./мин. (като имате предвид, че
максималният въртящ момент от 1760 Нм
се достига при 5600 об./мин.)... Може би усещането е подобно на това, като че си в машината на времето или в някой космически кораб от Star Wars. От този момент нататък твоето тяло и твоят мозък трябва да работят на своя максимум – иначе по-добре да не си се докосвал до този света на Weineck Cobra...
Лимитът на оборотомера е на 8000 об./мин. (двигателят достига своята максимална мощност от
1100 к.с. при 7000 об./мин.
Фантастичният звук, шум, грохот или както ви е по-лесно да си представите, сякаш е произведен от дявола – само с него може да бъде сравнена “механичната симфония”, на която човек се наслаждава при слушането на “засмукващия” въздух и “смучещия” гориво агрегат...
От 0-300 км/ч само за 10 сек.!
Това постижение, разбира се, не е възможно само с използването на най-мощния атмосферен агрегат, правен някога за road car. Всички ние знаем - Power is nothing without control! (без да правим скрита реклама). Затова Weineck Cobra 780 cui Limited Edition използва специална тръбна рама с диаметър 4””, която да абсорбира огромните сили на изкривяване, които двигателят поражда. В шасито са използвани и множество материали от карбон.
Независимото окачване на всички колела, включващо адаптивни пружини (всички елементи на окачването са направени от висококачествена стомана и титан!) в комбинация със специално разработената high-performance спирачна система (базирани на Brembo – спирачката на Ferrari) с вътрешно вентилирани, надупчени дискове (отпред и отзад), осигуряват овладяването на невероятната машина.
Отпред Weineck Cobra 780 cui Limited Edition е оборудвана със специални джанти Weineck 3-piece 18” и гуми 255/40 ZR18. Отзад гумите са с размер size 315/35 ZR18.
4-степенната скоростната кутия, трансмисията и задната ос (оборудвана с ограничен 75% шпер-диференциал) са проектирани за натоварвания над 2000 Нм!
Интериорът на автомобила се изработва според желанията на клиента.
Обикновено за седалките се използва фина британска кожа – цветовете и шефовете са според индивидуалните предпочитания.
Останалата част от пътническото отделение е “облечена” във велурени килимчета. Производител на класическите инструменти за арматурното табло е фирмата Smith.
За да защите шофьора и пътника от дъжд, колата се предлага със soft top покрив. Освен това се предлага и фиксиран hardtop.
Всеки детайл от Weineck Cobra 780 cui Limited Edition е уникално творение на немската инженерна мисъл и е изработен от Weineck в Бад Гандерсхейм.
With a weight-to-power ratio of 0.9Kg/hp, 12.9 litres of engine capacity, 1,100hp and
1,760Nm of torque we can only say:
С относителна мощност едва 0,9 кг/к.с., 12,9 л работен обем, 1100 к.с. и 1760 Нм, единственото, което можем да кажем, е: ако модерните времена са непоносимо скучни за вас и всичките пари на света не помагат, не се самоубивайте – лекарството за вас се нарича Weineck Cobra 780CUI Limited Edition!
Двигател
Работен обем: 12.9 л
Compression ratio: 11.5 : 1
Цилиндри: V / 8
Постижения
0-200 км/ч - 4,9 сек.
0-300 км/ч -10 сек..
Тегло към мощност: 0,9 кг / к.с.
Джанти/ гуми
Отпред
3-piece 18” Weineck с гуми 255/40 ZR 18 (Intermediate)
Отзад
3-piece 18” Weineck с гуми 315/35 ZR 18 (Intermediate)
В същото време Бад Гаргенсхейм е домът на Weineck Engineering, компания, направила най-мощния и най-пъргав легален за движение по пътищата автомобил.

И докато Детройт може да бъде наречен “Меката на автомобилостроенето”, то Бад Гаргенсхайм е мястото, което поклонниците на тунинга непременно трябва да посетят.
Веднъж стъпили на “свещената земя”, автомобилните маниаци започват чувстват ускорения си пулс и капчиците пот, избиващи по челата им. Това е съвсем нормална реакция, дори за хора, имали удоволствието да шофират стотици супер автомобили. Защото автомобилът, пред който те са изправени, отваря нова страница в историята.
Още на пръв поглед автомобилът сякаш създава у теб усещането, че пред теб седи нещо уникално – може би то е създадено заради ръчната изработка... Най-очебийният детайл от кобрата e гигансткият въздухозаборник върху капака на двигателя.
Всъщност подобни съоръжения срещаме и на автомобили от най-ниския клас с двигатели, предназначени за косачки... тук обаче добавката е повече от нужна, за да осигурява охлаждането на сърцето на величествения роудстър - двигател с работен обем 12,9 л!
Завъртането на контактния ключ сякаш активира жив организъм – само при натискането и отпускането на педала на газта гигантската high-pressure горивна помпа доставя на карбураторната система на дяволския двигател половин литър високооктаново гориво! От този момент нататък не шофьорът, а дяволът е този, който е застанал зад волана...
За обикновения, неманиакализиран човешки индивид пътуването (ездата) би свършило точно там, където започва това на човека, оценявящ горещия метал. Без каквито и да било виско технологични системи като ASR, ESP, ABS и други, първата предавка е вкарана.
След бавното отпускане на съединителя, “динозаварът” стартира гладко.
Всичко в тази величествена машина работи перфектно от първия метър – Величественият може да бъде каран и спокойно, като “обикновен” супер автомобил. Смяната на предавки при ниски обороти е плавна и “стихията” под капака все още не се е разбушувала, но въпреки това от време на време се усеща пребуксуването на колелата. След около 20 км температура на гумите и течностите в двигателя е достигнала нормалното си ниво.
Дори до 4000 об./мин. Weineck Cobra 780 cui Limited Edition ускорява по-добре от всеки супер-автомобил на пълна газ. Най-десният педал винаги трябва да бъде използван внимателно и с респект.
Всъщност респект към колата ти е нужен постоянно, когато си зад волана й! Думите обаче не са достатъчни, ако човек иска да опише какво става при изпробването на пълния потенциал на машината – той не може да бъде с равно с нищо, което се движи по пътищата!
Двигателят развива обороти подобно на двигател на болид от Ф1. Това наистина е доста впечатляващо, но още по-впечатляващ е фактът, че обемът на двигателя е с около 3 литра (колкото е задвижващият агрегат на BMW 330i!) по-голям от най-големия и най-мощен двигател на състезателна ЛОДКА, правен някога!
Съмнявам се, че човешко същество, колкото и богат речник да притежава, би могло с думи да пресъздаде усещането, което изпитва, когато двигателят преминава 5000 об./мин. (като имате предвид, че
максималният въртящ момент от 1760 Нм
се достига при 5600 об./мин.)... Може би усещането е подобно на това, като че си в машината на времето или в някой космически кораб от Star Wars. От този момент нататък твоето тяло и твоят мозък трябва да работят на своя максимум – иначе по-добре да не си се докосвал до този света на Weineck Cobra...
Лимитът на оборотомера е на 8000 об./мин. (двигателят достига своята максимална мощност от
1100 к.с. при 7000 об./мин.
Фантастичният звук, шум, грохот или както ви е по-лесно да си представите, сякаш е произведен от дявола – само с него може да бъде сравнена “механичната симфония”, на която човек се наслаждава при слушането на “засмукващия” въздух и “смучещия” гориво агрегат...
От 0-300 км/ч само за 10 сек.!
Това постижение, разбира се, не е възможно само с използването на най-мощния атмосферен агрегат, правен някога за road car. Всички ние знаем - Power is nothing without control! (без да правим скрита реклама). Затова Weineck Cobra 780 cui Limited Edition използва специална тръбна рама с диаметър 4””, която да абсорбира огромните сили на изкривяване, които двигателят поражда. В шасито са използвани и множество материали от карбон.
Независимото окачване на всички колела, включващо адаптивни пружини (всички елементи на окачването са направени от висококачествена стомана и титан!) в комбинация със специално разработената high-performance спирачна система (базирани на Brembo – спирачката на Ferrari) с вътрешно вентилирани, надупчени дискове (отпред и отзад), осигуряват овладяването на невероятната машина.
Отпред Weineck Cobra 780 cui Limited Edition е оборудвана със специални джанти Weineck 3-piece 18” и гуми 255/40 ZR18. Отзад гумите са с размер size 315/35 ZR18.
4-степенната скоростната кутия, трансмисията и задната ос (оборудвана с ограничен 75% шпер-диференциал) са проектирани за натоварвания над 2000 Нм!
Интериорът на автомобила се изработва според желанията на клиента.
Обикновено за седалките се използва фина британска кожа – цветовете и шефовете са според индивидуалните предпочитания.
Останалата част от пътническото отделение е “облечена” във велурени килимчета. Производител на класическите инструменти за арматурното табло е фирмата Smith.
За да защите шофьора и пътника от дъжд, колата се предлага със soft top покрив. Освен това се предлага и фиксиран hardtop.
Всеки детайл от Weineck Cobra 780 cui Limited Edition е уникално творение на немската инженерна мисъл и е изработен от Weineck в Бад Гандерсхейм.
With a weight-to-power ratio of 0.9Kg/hp, 12.9 litres of engine capacity, 1,100hp and
1,760Nm of torque we can only say:
С относителна мощност едва 0,9 кг/к.с., 12,9 л работен обем, 1100 к.с. и 1760 Нм, единственото, което можем да кажем, е: ако модерните времена са непоносимо скучни за вас и всичките пари на света не помагат, не се самоубивайте – лекарството за вас се нарича Weineck Cobra 780CUI Limited Edition!
Двигател
Работен обем: 12.9 л

Цилиндри: V / 8
Постижения
0-200 км/ч - 4,9 сек.
0-300 км/ч -10 сек..

Джанти/ гуми
Отпред
3-piece 18” Weineck с гуми 255/40 ZR 18 (Intermediate)
Отзад
3-piece 18” Weineck с гуми 315/35 ZR 18 (Intermediate)
Comment