ми на пежака на бащата има един маркуч дето обикаля целя мотор и отива отпред при изпускателните тръби с теоритичната идея да смуче горещия въздух че по-бързо да загрява.. то има некви жила там автоматика работи абе космическа технология.. та той е (беше) бая дълъг
Известие
Collapse
No announcement yet.
аеродинамика на Alfa 155
Collapse
X
-
Първо искам да благодаря на всички момчета за отзивчивостта!
...и преди да продължа, искам да кажа само, че не плюя в/у разработката на специалистите от Alfa Romeo, а само се опитвам да на меря нещо по-добро като решение. Та разсъжденията ми са следните:
-Вярно е, че в челната част на колата налягането е най-голямо, но там няма поток на въздуха, защото следва "коша" на колата (задънено е).
-Тръбата за въздуха ми се струва, че е достатъчно навътре и скрита зад разните му радиатори, че едва ли голяма част от това челно налягане стига до нея... а и в това затворено пространство, без добро обдухване ми се струва че въздуха си се нагрява достатъчно.
-Има други по-добри места за всмукателната тръба (с по-ниска температура и добър поток на въздуха), но там проблема е че няма как да я защитя от евентуално проникване на вода.
Освен всичко това имам идея да вкарам концентрична тръба около изхода на ауспуха и по този начин обтичането на въздушната струя да създаде подналягане и да се получи ефект на "засмукване" на излизащите газове... Все пак потока на флуидите се определя от разликата в наляганията на входа и изхода...
Дали съм на прав път.. или all is bullshit?!
Коментари?!
Други идеи?!AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
hf hpe определено ме разубеди за концентричната тръба около ауспуха... Прав си че газовете излизат с доста по-голяма скорост и налягане. Но за въздухозаборника все още ме гложди... Какво ще стане ако го изведа пред радиатора, непосредствено зад решетката?! Там обаче се опасявам че ще "гълта" вода в дъждовно време, имайки предвид, че и в сегашното разположение на тръбата се случва да се "наводня"...AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
Първоначално публикувано от Z:)m...
Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.
Comment
-
Първоначално публикувано от aavПървоначално публикувано от Z:)m...
Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.
А относно раздуването - не съм сигурен, че подобно "козметично" ъпгрейдване ще повлияе толкова много... Иначе всеки който си изтърбуши катализатора от ауспуха ще требе да си пренастройва електрониката
А за топлия въздух при карбураторните агрегати - причината е в това, че те са карбураторни... Докато е студен двигателя, работят много трудно със студен въздух... но като загреят, студения въздух също не им пречи
мое мнение...AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
за въздуха:
при различна температура гъстотата на газовете е различна (повече кислород на единица обем при по-ниски температури) - и то там се променя сместа въздух/гориво а тя като знаем трябва да е в съотношение ... ?Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ
Comment
-
Да, прав е търтей!
При ниски температури, плътността на газовете е по-голяма, следователно в единица обем има по-голямо количество кислород, в сравнение със същия обем въздух, но горещ. А знаем че кислорода поддържа/способства горенето... А всички знаем, че дроселните клапи регулират дебита на входящия въздух(обем за единица време), а не количеството на кислорода, в споменатия вече обем...
Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
[quote=hf hpe][quote="търтей":39bibaf4]Първоначално публикувано от "Z:)m":39bibaf4Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...
при обогатяване и с гориво до повече коне предполагам[/quote:39bibaf4]
Верно...Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав.
ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?!
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
Първоначално публикувано от Z:)mВерно...Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав.
ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?!
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
Comment