Известие

Collapse
No announcement yet.

аеродинамика на Alfa 155

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ми на пежака на бащата има един маркуч дето обикаля целя мотор и отива отпред при изпускателните тръби с теоритичната идея да смуче горещия въздух че по-бързо да загрява.. то има некви жила там автоматика работи абе космическа технология.. та той е (беше) бая дълъг
    '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
    '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от aav
      виждали ли сте другаде всмукателния колектор да е дълъг почти 2м.? и защо е направен така?
      колега пусна мухата и се покри айде кажи де
      ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
      ALFA ROMEO 33 1.5 TI

      Comment


      • #18
        Първо искам да благодаря на всички момчета за отзивчивостта!
        ...и преди да продължа, искам да кажа само, че не плюя в/у разработката на специалистите от Alfa Romeo, а само се опитвам да на меря нещо по-добро като решение. Та разсъжденията ми са следните:
        -Вярно е, че в челната част на колата налягането е най-голямо, но там няма поток на въздуха, защото следва "коша" на колата (задънено е).
        -Тръбата за въздуха ми се струва, че е достатъчно навътре и скрита зад разните му радиатори, че едва ли голяма част от това челно налягане стига до нея... а и в това затворено пространство, без добро обдухване ми се струва че въздуха си се нагрява достатъчно.
        -Има други по-добри места за всмукателната тръба (с по-ниска температура и добър поток на въздуха), но там проблема е че няма как да я защитя от евентуално проникване на вода.
        Освен всичко това имам идея да вкарам концентрична тръба около изхода на ауспуха и по този начин обтичането на въздушната струя да създаде подналягане и да се получи ефект на "засмукване" на излизащите газове... Все пак потока на флуидите се определя от разликата в наляганията на входа и изхода...
        Дали съм на прав път.. или all is bullshit?!
        Коментари?!

        Други идеи?!
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Z:)m
          ===
          колега аз нищо не разбрах
          особено за концентричните тръби
          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • #20
            ...сбогом и благодаря за рибата...
            ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


            :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

            Comment


            • #21
              hf hpe определено ме разубеди за концентричната тръба около ауспуха... Прав си че газовете излизат с доста по-голяма скорост и налягане. Но за въздухозаборника все още ме гложди... Какво ще стане ако го изведа пред радиатора, непосредствено зад решетката?! Там обаче се опасявам че ще "гълта" вода в дъждовно време, имайки предвид, че и в сегашното разположение на тръбата се случва да се "наводня"...
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Z:)m
                ...
                колега, какво ще направиш с това постоянно търсене на налягане при входа на колектора - принудително пълнене ли?. не забравяй всяко допълнително надуване при тази степен на сгъстяване ще ти пръсне двигателя.
                Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
                И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от aav
                  Първоначално публикувано от Z:)m
                  ...
                  колега, какво ще направиш с това постоянно търсене на налягане при входа на колектора - принудително пълнене ли?. не забравяй всяко допълнително надуване при тази степен на сгъстяване ще ти пръсне двигателя.
                  Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
                  И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.
                  много точно си хванал идеята ми ... и точно си я обобщил - да изчистя колектора от пречки и завои...
                  А относно раздуването - не съм сигурен, че подобно "козметично" ъпгрейдване ще повлияе толкова много... Иначе всеки който си изтърбуши катализатора от ауспуха ще требе да си пренастройва електрониката
                  А за топлия въздух при карбураторните агрегати - причината е в това, че те са карбураторни ... Докато е студен двигателя, работят много трудно със студен въздух... но като загреят, студения въздух също не им пречи
                  мое мнение...
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #24
                    за въздуха:
                    при различна температура гъстотата на газовете е различна (повече кислород на единица обем при по-ниски температури) - и то там се променя сместа въздух/гориво а тя като знаем трябва да е в съотношение ... ?
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #25
                      Да, прав е търтей!
                      При ниски температури, плътността на газовете е по-голяма, следователно в единица обем има по-голямо количество кислород, в сравнение със същия обем въздух, но горещ. А знаем че кислорода поддържа/способства горенето... А всички знаем, че дроселните клапи регулират дебита на входящия въздух(обем за единица време), а не количеството на кислорода, в споменатия вече обем...
                      Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...
                      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Z:)m
                        Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...
                        и какво ще постигнеш така?
                        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                        Comment


                        • #27
                          ...сбогом и благодаря за рибата...
                          ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                          :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                          Comment


                          • #28
                            ...сбогом и благодаря за рибата...
                            ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                            :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                            Comment


                            • #29
                              [quote=hf hpe][quote="търтей":39bibaf4]
                              Първоначално публикувано от "Z:)m":39bibaf4
                              Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...
                              и какво ще постигнеш така?[/quote:39bibaf4]
                              при обогатяване и с гориво до повече коне предполагам[/quote:39bibaf4]

                              Верно... Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав. ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?!
                              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Z:)m
                                Верно... Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав. ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?!
                                Екуто ще ти промени сместа но няма да ти промени аванса, така че сместта ще е перфектна но аванса ще е малък и увеличението на мощността ще е минимално и по-скоро ще се прояви като по-добра реакция на педала а не като повече мощност
                                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                                sigpic
                                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                                Comment

                                Working...
                                X