If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
как мога да си направя сигнализация - примерно лампичка за включен АБС
когато натисна спирачката и заработи АБС-а да светва лампичката
Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!
Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!
ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
друга идея трябва
или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една
ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
друга идея трябва
или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една
Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!
ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!
Аз мисля, че трябва да разучиш компютъра на АБС-а и да хванеш сигна от там (много по-лесно ще е да намериш кабела който задейтва механичната част на абс-а ) отколкото да опъваш токова кабел... отиди в някой сервиз за диагностика, там ще ти помогнат да разбереш кой кабел ти трябва и помоли някой да ти премести темата,щото не е за тук
Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!
ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!
къде се събират тези кабели на едно място, къдее блока за управление на АБС
Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...
Много правилно, всички коли(не само Алфа) с АБС като се включи рита на педала(закон), иначе тоя индикатор(лампичка) при всички коли(пак не само при Алфа) е за отчитане на възможни грешки във управлвнието на АБСа или при някои по стари коли за отчитане и на свършило феродо на накладките, вероятно инженерите от всички марки са преценили, че щом рита на педала няма нужда да слагат светлинен индикатор, но ако колегата е решил!!!
А иначе колегата, не знам къде е управлението на АБС, не зная и каква ти е колата, погледни пред акумулатора, ако има някой блок с релета на него, иначе ще се поразровиш и ще намериш из нета или форума! При връзването с УПС кабел точно преди да свържеш кабелите с лампичката ги свързваш един за друг(следиш всяка клема да отговаря на същия цвят кабел от другите клеми), абе стана сложничко, по късно ще го начертая и ще го постна тука да стане по ясно!!!
Няма смисъл от сложни гимнастики.
Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка
Няма смисъл от сложни гимнастики.
Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка
Това исках да кажа и аз. Няма смисъл от опъване на толкова кабели под цялата кола
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.
Решихме, че по електрониката няма да се бара, така, че притеснението ти е излишно
Напрежение към помпата се подава ВИНАГИ, когато се задейства АБС-а, независимо дали е блокирало едно колело или всичките. Спирачното усилие към всяко колело се управлява от електромагнитни клапани. Все пак зависи от типа на АБС.
Comment