Известие

Collapse
No announcement yet.

сигнализация за включен АБС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • сигнализация за включен АБС

    как мога да си направя сигнализация - примерно лампичка за включен АБС
    когато натисна спирачката и заработи АБС-а да светва лампичката

  • #2
    Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
    как мога да си направя сигнализация - примерно лампичка за включен АБС
    когато натисна спирачката и заработи АБС-а да светва лампичката
    Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от fein86 Покажи съобщение
      Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!


      ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
      друга идея трябва
      или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
        ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
        друга идея трябва
        или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една
        Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!

        ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!
        Last edited by fein86; d.m.y г., 13:35.

        Comment


        • #5
          Аз мисля, че трябва да разучиш компютъра на АБС-а и да хванеш сигна от там (много по-лесно ще е да намериш кабела който задейтва механичната част на абс-а ) отколкото да опъваш токова кабел... отиди в някой сервиз за диагностика, там ще ти помогнат да разбереш кой кабел ти трябва и помоли някой да ти премести темата,щото не е за тук
          Alfa Romeo 33 QV 92' - Ex
          Fiat Coupe 2.0 20V TURBO KINUGAWA TD06SL2 - 25G Billet; Madness Motorsport Remap; OMP Lowering Springs Kit -30mm;HDI EBC;17" Fittipaldi Avon; 390HP & 426NM

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от fein86 Покажи съобщение
            Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!

            ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!

            къде се събират тези кабели на едно място, къдее блока за управление на АБС

            Comment


            • #7
              Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...
                Много правилно, всички коли(не само Алфа) с АБС като се включи рита на педала(закон), иначе тоя индикатор(лампичка) при всички коли(пак не само при Алфа) е за отчитане на възможни грешки във управлвнието на АБСа или при някои по стари коли за отчитане и на свършило феродо на накладките, вероятно инженерите от всички марки са преценили, че щом рита на педала няма нужда да слагат светлинен индикатор, но ако колегата е решил!!!

                А иначе колегата, не знам къде е управлението на АБС, не зная и каква ти е колата, погледни пред акумулатора, ако има някой блок с релета на него, иначе ще се поразровиш и ще намериш из нета или форума! При връзването с УПС кабел точно преди да свържеш кабелите с лампичката ги свързваш един за друг(следиш всяка клема да отговаря на същия цвят кабел от другите клеми), абе стана сложничко, по късно ще го начертая и ще го постна тука да стане по ясно!!!

                Comment


                • #9
                  Няма смисъл от сложни гимнастики.
                  Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка
                  Last edited by Gamma; d.m.y г., 15:28.
                  Fiat Marea 1.6 16V ELX
                  такъв цвЕт просто нЕма :P

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Gamma Покажи съобщение
                    Няма смисъл от сложни гимнастики.
                    Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка
                    Това исках да кажа и аз. Няма смисъл от опъване на толкова кабели под цялата кола
                    Alfa Romeo 33 QV 92' - Ex
                    Fiat Coupe 2.0 20V TURBO KINUGAWA TD06SL2 - 25G Billet; Madness Motorsport Remap; OMP Lowering Springs Kit -30mm;HDI EBC;17" Fittipaldi Avon; 390HP & 426NM

                    Comment


                    • #11
                      Кабел през таблото ще трябва да се дърпа.
                      Обикновено, electronic unit-а и electro-hydraulic unit-а са свързани т.е. контактуват директно.

                      Това е на моята фиатка.
                      Fiat Marea 1.6 16V ELX
                      такъв цвЕт просто нЕма :P

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Gamma Покажи съобщение
                        Кабел през таблото ще трябва да се дърпа.
                        Обикновено, electronic unit-а и electro-hydraulic unit-а са свързани т.е. контактуват директно.

                        Това е на моята фиатка.

                        колата ми е Фиат Мареа 1,8
                        къде се намира това реле, как мога да стигна до него
                        а мотора на АБС-а къде е

                        Comment


                        • #13
                          Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от naskobg Покажи съобщение
                            Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.

                            какво трябва да направя тогава?

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от naskobg Покажи съобщение
                              Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.
                              Решихме, че по електрониката няма да се бара, така, че притеснението ти е излишно
                              Напрежение към помпата се подава ВИНАГИ, когато се задейства АБС-а, независимо дали е блокирало едно колело или всичките. Спирачното усилие към всяко колело се управлява от електромагнитни клапани. Все пак зависи от типа на АБС.

                              Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
                              колата ми е Фиат Мареа 1,8
                              къде се намира това реле, как мога да стигна до него
                              а мотора на АБС-а къде е
                              Снимката е от тема за проблем с ЕБД и затова релето е оградено. Него не го гледай!
                              Колега, щом не знаеш къде ти е АБС-а те съветвам да не бараш нищо.

                              п.с. Тая тема май не е за тук
                              Last edited by Gamma; d.m.y г., 17:40.
                              Fiat Marea 1.6 16V ELX
                              такъв цвЕт просто нЕма :P

                              Comment

                              Working...
                              X