Известие

Collapse
No announcement yet.

Много лют спор - Турбо или компресор ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Nikoror
    какво ще рече "термодинамично" по-ефективен?
    предполагам има предвид че далеч по-успешно нагрява въздуха та трябва и интеркулер
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Nikoror
      Първоначално публикувано от Lukan
      Във WRC карат на доста барове-Пежо 206WRC,турбина Гарет-4.5 бара абсолютно налягане(т.е.3.5 бара в колектора)
      4.5 абсолютно налягане означава точно 4.5 в колектора при 3.5 бара бууст от турбото.
      Не те познавам,но мисля че трябва да си свериш часовника,МАП сензорите са два вида! Тези които отчитат абсолютно налягане,в момента на подаване на захранване очитат стоиноста на атмосферното налягане(която в по-голямата си част около 0.9-1.0 бар,освен ако не си на Белмекен естествено) и от там добавят налягане т.е. 1.0+3.5=4.5.Според теб когато смятам степента на сгъстяване на мотора на мойта Ланча при 2 бара надув на турбото,дали прибавям и този един бар?Ще ти отговоря НЕ! защото налягането си е 2 бара в колектора.Този другия бар идва в съображение при мапването на горивната карта.Ако не си чул,някои коли са обурудвани с т.нар барометричен датчик,който не е нищо друго освен втори МАП,но той е отворен към атмосферата и не е свързан с смукателния колектор.
      Първоначално публикувано от Lukan
      Според мен турбокомпресора първо е по надежден и второ е термодинамично по ефективен.
      спорно е дали е по-надежден, по-скоро компресора е по-надежден. какво ще рече "термодинамично" по-ефективен?
      по темата: повече бууст правят турбокомпресорите
      Означава че КПД-то му е по-добро,силите на триене между газовете и лопатките дали са повече отколкото между ремъка и ролката???
      А за надеждноста изобщо не виждам защо ще спорим Ако беше така както казваш сигурно всички камиони щяха да са с компресори

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Nikoror
        Първоначално публикувано от Lukan
        Във WRC карат на доста барове-Пежо 206WRC,турбина Гарет-4.5 бара абсолютно налягане(т.е.3.5 бара в колектора)
        4.5 абсолютно налягане означава точно 4.5 в колектора при 3.5 бара бууст от турбото.
        Първоначално публикувано от Lukan
        Според мен турбокомпресора първо е по надежден и второ е термодинамично по ефективен.
        спорно е дали е по-надежден, по-скоро компресора е по-надежден. какво ще рече "термодинамично" по-ефективен?
        по темата: повече бууст правят турбокомпресорите
        Означава че КПД-то му е по-добро,силите на триене между газовете и лопатките дали са повече отколкото между ремъка и ролката???
        А за надеждноста изобщо не виждам защо ще спорим Ако беше така както казваш сигурно всички камиони щяха да са с компресори

        Не те познавам,но мисля че трябва да си свериш часовника,МАП сензорите са два вида! Тези които отчитат абсолютно налягане,в момента на подаване на захранване очитат стоиноста на атмосферното налягане(която в по-голямата си част около 0.9-1.0 бар,освен ако не си на Белмекен естествено) и от там добавят налягане т.е. 1.0+3.5=4.5.Според теб когато смятам степента на сгъстяване на мотора на мойта Ланча при 2 бара надув на турбото,дали прибавям и този един бар?Ще ти отговоря НЕ! защото налягането си е 2 бара в колектора.Този другия бар идва в съображение при мапването на горивната карта.Ако не си чул,някои коли са обурудвани с т.нар барометричен датчик,който не е нищо друго освен втори МАП,но той е отворен към атмосферата и не е свързан с смукателния колектор.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Lukan
          Не те познавам,но мисля че трябва да си свериш часовника,МАП сензорите са два вида! Тези които отчитат абсолютно налягане,в момента на подаване на захранване очитат стоиноста на атмосферното налягане(която в по-голямата си част около 0.9-1.0 бар,освен ако не си на Белмекен естествено) и от там добавят налягане т.е. 1.0+3.5=4.5.Според теб когато смятам степента на сгъстяване на мотора на мойта Ланча при 2 бара надув на турбото,дали прибавям и този един бар?Ще ти отговоря НЕ! защото налягането си е 2 бара в колектора.Този другия бар идва в съображение при мапването на горивната карта.Ако не си чул,някои коли са обурудвани с т.нар барометричен датчик,който не е нищо друго освен втори МАП,но той е отворен към атмосферата и не е свързан с смукателния колектор.
          и аз не те познавам, но мисля, че това няма нищо общо с темата. няма нужда някакви лични отношения да се вместват в дилога.
          това за което говориш, мисля, че е boost meter, който може да мери и абсолютно налягане (атмосферно =1) и само бууст (атмосферно = 0). иначе аз говоря (както вече беше казано) за manifold absolute pressure sensor, който се използва на место дебитомер или друга форма на измерване на колчеството въздух и той мери точно от 0. той може да се използва както за атмосферна, така и за турбо кола ако има съответната възможност да измерва над налягане.
          Rice SAE
          www.racingowls.com
          oo=v=oo

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Lukan
            Означава че КПД-то му е по-добро,силите на триене между газовете и лопатките дали са повече отколкото между ремъка и ролката???
            А за надеждноста изобщо не виждам защо ще спорим Ако беше така както казваш сигурно всички камиони щяха да са с компресори
            за кпд-то съм съгласен. не съм искал да се заяждам, просто не ми беше ясно какво имаше предвид с предишното си изказване. аз карам крома турбо и също съм готов да защитавам надеждността на турбото при правилна поддръжка, но от съвсем обекитвна гледна точка мисля, че оборотите и условията на живот на турбото са по-лоши от тези на компресор и за това са по-малко надеждни. за камионите, не съм сигурен, но предполагам, че турбо на дизелов двигател е много по-добро от компресор тъй като аз поне за дизел с компресор не се сещам. но не вярвам пробелма да идва от това, че компресора е ненадежден.
            без лоши чувства
            Rice SAE
            www.racingowls.com
            oo=v=oo

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Naso
              Компресора си е компресор и независи с кво ше го въртиш ? На теория поне би требело да е така и друг е въпроса, кое е по-ефективно ?
              това с какво ще го въртиш е доста важно имайки предвид, че говорим за атомобилен двигател, а не фабрика. турбото с нарастването на оборотите става по-ефекитвно (до един момент) докато при компресора е по-скоро обратното (не и ако е центрифужен, ма той е нещо между компресор и турбо).
              Rice SAE
              www.racingowls.com
              oo=v=oo

              Comment


              • #22
                да ме извиняват хората с изтрити мнения оба4е това е една от малкото сериозни теми у тоя форум и не искам тя заприли4а на
                тунингбг.форум

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Nikoror
                  Първоначално публикувано от Naso
                  Компресора си е компресор и независи с кво ше го въртиш ? На теория поне би требело да е така и друг е въпроса, кое е по-ефективно ?
                  това с какво ще го въртиш е доста важно имайки предвид, че говорим за атомобилен двигател, а не фабрика. турбото с нарастването на оборотите става по-ефекитвно (до един момент) докато при компресора е по-скоро обратното (не и ако е центрифужен, ма той е нещо между компресор и турбо).

                  Извинявам се.. не съм разбрал може би въпроса ! Исках да кажа, какъвто и да е метода голям надув може да се докара (изобщо не говорех колко ефективно би било)..


                  П.П. И хора ама не се карайте бре !
                  Настоящий альфист "крепок духом и слаб на голову".

                  Comment


                  • #24
                    mа защо се извиняваш сега...
                    никой не се кара, обсъждаме си...
                    ако говорим за механичен и турбокомпресор по принцип, мисля че наистина може да се постигнат много високи налягания. но предполагам, че става въпрос за такива вграждани в коли, където има много ограничения от към големина, работни условия, и др.
                    айде и весела коледа
                    Rice SAE
                    www.racingowls.com
                    oo=v=oo

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от 75 2.0 turbo
                      да ме извиняват хората с изтрити мнения оба4е това е една от малкото сериозни теми у тоя форум и не искам тя заприли4а на
                      тунингбг.форум
                      Няма да те извиня, писал съм само цитати
                      пред Админите... със сапун !

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от jamie
                        Първоначално публикувано от 75 2.0 turbo
                        да ме извиняват хората с изтрити мнения оба4е това е една от малкото сериозни теми у тоя форум и не искам тя заприли4а на
                        тунингбг.форум
                        Няма да те извиня, писал съм само цитати
                        епа ако щеш аз тука да не съм лукова глава

                        Comment

                        Working...
                        X