Известие

Collapse
No announcement yet.

Oблог ne0 VS Pinko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
    Ако стабилност значи колата да е залепена на пътя, тва не значи че ще е и по-бърза.
    Ако е залепена в смисъла да има странично сцепление на гумата с асфалта, и не говорим за драг, принципно е така.......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #47
      Що ли във Ф1 не си слагат по 5-6 чувала с цимент че да са стабилни в завоите ? Сигурно не са се сетили....
      Идеята е максимално леко шаси с максимално сцепление, заради което се слагат и тия спойлери и крила.

      пп Ся условието на задачата е друго но при еднакви гуми нещата ще зависят основно от силата на автомобила и неговото тегло (конски сили / килограми), както и от уменията на водача разбира се.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
        Не знам дали става по-стабилна една кола с допълнително тегло, ама със сигурност става по-бавна. Ако не беше така, във Ф1 всички щяха да искат да карат с пълни резервоари, ама винаги - на всички писти и с всички болиди най-добрите времена се дават накрая, когато са без тунджа. В квалификациите също слагат възможно най-малко бенз.
        Кво значи стабилност на колата? В ралитата се кара с умишлено приплъзване. Ако стабилност значи колата да е залепена на пътя, тва не значи че ще е и по-бърза.
        Прав си и не си прав колега. Допълнителното тегло във Ф1 се образува от притискателната сила на въздушната струя минаваща през спойлерите. В случаят допълнителният натиск се постига с тежести, тъй като не може да се развият скорости като при болидите с обикновенна кола. Колегата е прав от гледна точка на това, че найстина за една кола която се пуска на писта си има едно оптимално тегло. Този спор може би се дължина това, че според някои колата на Нено е прекалено лека и за това презавива, но найстина, за да се разбере това, са нужни много сложни и дълги изчисления, както и постоянни проби, за да се постигне максималното което може колата и пилота. Поздрави!!!
        Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          Това е абсолютно невярно, все пак ако можеш, обясни какво имаш предвид.
          Значи. Първо да разгледаме статичния случай- както колегите преди мен казаха- като натовариш една кола с повече килограми, то става по трудно тя да бъде отместена от равновесното си полжение. Защо? Защотото има повече тежест на единица площ, тоест повече сила действа на единица площ, защото тежестта не е нищо повече от една сила. Впрочем както колегата ферарист отбеляза, в завой външните гуми поемат натоварването, та поради тази причина те поемат може би двойно тежестта на колата. Дори сте виждали снимки на алфа 155 (не намерих снимките на алфата, но ето пример http://farm4.static.flickr.com/3200/...25348b9a_o.jpg ) как в завой е само на двете външни гуми, тогава със съгурност те поемат цялата тежест на колата, а не както обикновенно половината. Точно в този сублимен момент, ако отнемем 200 кг от колата, сцеплението рязко ще спадне и колата ще полети в небитието около пистата. От друга страна ако добавим 200 кг, най- вероятно колата няма да се изправи на 2-те си гуми, а ще остане на 4 гуми и с доста по- добро сцепление. Но ако я натоварим с 400 кг и то на покрива, най- вероятно ще се преобърне.

          Всички стойности са примерни, само да отбележа. Именно затова зимата се слагат по тесни гуми, за да може силата на единица площ да е повече, за да не се хлъзга. Та това е един вид вместо да увеличаваш килограмите, намаляваш площта.

          П.С. Ако от Ф1 им разрешат ще бият шута на всички пилоти и ще сложат компютри да управляват колите- факт е че те ще се справят по- добре. И съм сигурен, че доста математици имат в отборите. То формулата е интересна само поради една причина- човешкия фактор, който допуска грешки за разлика от компютъра.
          Last edited by Mind_Control; d.m.y г., 00:04.
          Lexus IS200

          Comment


          • #50
            Мда..., интересен спор се заформя. Колега Mind_Control тежеста е сила единствено ако можеш да я контролираш, иначе си е една проста тежест. Имам предвид че при някаква скорост тези крила упражняват натиск и в завой понеже нямам голяма маса запазват натиска си надолу, докато тежеста също упражнява натиск но при завой тя се старае да запази и посоката си, т.е. натиска става вече по посока на движение е не надолу върху гумите. Точно затова се ползват леки материали, като целта е колкото по-голяма е скороста толкова по-голямо да е сцеплението, докато с тежеста това няма как да стане (тя си е константна величина в този случай). Като добавим и фактора спирачен път и ускорение, нещата отиват в друга насока.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
              Точно в този сублимен момент, ако отнемем 200 кг от колата, сцеплението рязко ще спадне и колата ще полети в небитието около пистата. От друга страна ако добавим 200 кг, най- вероятно колата няма да се изправи на 2-те си гуми, а ще остане на 4 гуми и с доста по- добро сцепление. Но ако я натоварим с 400 кг и то на покрива, най- вероятно ще се преобърне.
              Не е така, ако тогава махнеш 200 кила, центробежните сили който тласкат колата настрани ще намалеят, и тя ще може да мине със по висока скорост през завоя.....

              ---------- Post added at 08:04 ---------- Previous post was at 08:02 ----------

              Първоначално публикувано от D-I-V-A-K-A Покажи съобщение
              Допълнителното тегло във Ф1 се образува от притискателната сила на въздушната струя минаваща през спойлерите.
              Принципно теглото тежи, а притискането само притиска, и не оказва същото влияние в завоя, щото това притискане не причинява центробежни сили който да тласкат колата в завоя, за разлика от чистото тегло.....

              ---------- Post added at 08:05 ---------- Previous post was at 08:04 ----------

              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
              Именно затова зимата се слагат по тесни гуми, за да може силата на единица площ да е повече, за да не се хлъзга. Та това е един вид вместо да увеличаваш килограмите, намаляваш площта.
              Това също не е точно така....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Значи. Първо да разгледаме статичния случай- както колегите преди мен казаха- като натовариш една кола с повече килограми, то става по трудно тя да бъде отместена от равновесното си полжение.
                Значи ама изобщо си в грешка. Самия завой е отместване от равновесното положение, тъй като колата винаги се стреми да запази правата посока, която се явява допирателна на окръжността, която изписва. Сам си отговори какво става с увеличаване на килограмите
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                как в завой е само на двете външни гуми, тогава със съгурност те поемат цялата тежест на колата, а не както обикновенно половината. Точно в този сублимен момент, ако отнемем 200 кг от колата, сцеплението рязко ще спадне и колата ще полети в небитието около пистата. От друга страна ако добавим 200 кг, най- вероятно колата няма да се изправи на 2-те си гуми, а ще остане на 4 гуми и с доста по- добро сцепление.
                Напротив, точно в този момент където и да добавиш тежест колата ще се обърне, освен ако не съумееш да я сложиш под линията на полуоските И аеродинамичното притискане от спойлерите, няма нищо общо с допълнителните кг, щото на него не му влияят инерционните сили в завой Изобщо си в много голяма заблуда
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #53
                  А аз бях останал с впечатлението, че във форума пишат доста машинни инженери, които би трябвало да са учили механика -> статика -> кинематика -> динамика.
                  До колкото си спомням, в програмата за 3-ти курс, в семинарните упражнения има за решаване точно един такъв пример - с каква максимална скорост даден автомобил (със зададено тегло, център на тежестта и коефициент на сцепление) може да премине през зададен завой, без да напусне кривата на завоя.
                  Тука се правеше едно уравнение на всички действащи сили, сумата от които трябва да е = 0 (за да се запази равновесието на системата). В дадения случай всъщност се търси къде е границата, където силата на триене при сцепление преминава в сила на триене при преплъзване. Всяка сила, от своя страна е равна на маса по ускорение. Това означава, че колкото по-голяма е кривината на завоя или скоростта на движение, толкова по-голяма е центробежната сила. С увеличаването на теглото/масата, центробежната сила също нараства. Сцеплението пък зависи от силата на тежестта и коефициента на триене.
                  Трябва да се търси горе-долу равновесието на тези сили.

                  Във Формула 1 всъщност се опитват да избегнат именно негативния ефект от високото тегло/маса = по-голяма центробежна сила, като намаляват теглото на болида, но пък подобряват сцеплението, повишавайки силата на притискане с помощта на всичките тези крила и спойлери.
                  Не претендирам да бъда максимално компетентен, но пък се опитвам да бъда максимално ясен за всички. Дано съм успял!
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #54
                    Точно....

                    ПП - оня ден дебатирахме с един хайван, нуждата от по големи спирачки при 156 да речем......и се зароди следния спор -
                    Една и съща 156 еднакви гуми и джанти........стандартни накладки, дискове и спирачни апарати, АБеЦе в изправност........колата се пуска по инерция от много висок баир, и започва спиране от 100 до 0.......цялата тежест на педала, колкото може да се натиска.......после същото се прави отново, но екип нинджи сменят дисковете апаратите и накладките отново със стандартни, но 330 мм дискове, с незнамсиколко бутално брембо.......същото упражнение.......в кой от случайте според вас спирането ще е по добро, при условие че гумите и джантите са едни и същи......всичко е едно и също, само спирачни ап, дискове и накладки са различни......и моля да обърнете внимание на условията на теста, защото по мое мнение от него в случая зависи дали една кола има нужда от по големи спирачки, и по какъв принцип се определя това с какви спирачки и дискове да е дадена кола......
                    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 18:08.
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Точно....

                      ПП - оня ден дебатирахме с един хайван, нуждата от по големи спирачки при 156 да речем......и се зароди следния спор -
                      Една и съща 156 еднакви гуми и джанти........стандартни накладки, дискове и спирачни апарати, АБеЦе в изправност........колата се пуска по инерция от много висок баир, и започва спиране от 100 до 0.......цялата тежест на педала, колкото може да се натиска.......после същото се прави отново, но екип нинджи сменят дисковете апаратите и накладките отново със стандартни, но 330 мм дискове, с незнамсиколко бутално брембо.......същото упражнение.......в кой от случайте според вас спирането ще е по добро, при условие че гумите и джантите са едни и същи......всичко е едно и също, само спирачни ап, дискове и накладки са различни......и моля да обърнете внимание на условията на теста, защото по мое мнение от него в случая зависи дали една кола има нужда от по големи спирачки, и по какъв принцип се определя това с какви спирачки и дискове да е дадена кола......
                      По принцип големите дискове ще дадат разлика в спирането при доста по-висока скорост - примерно от 200 до 0 .


                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                        По принцип големите дискове ще дадат разлика в спирането при доста по-висока скорост - примерно от 200 до 0 .
                        Скороста е без значение, говорим за екстремно спиране, ако ще и от 250 да е.......
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Скороста е без значение, говорим за екстремно спиране, ако ще и от 250 да е.......
                          М'кажи отговора де, не ма дръж под напрежение ся...

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                            М'кажи отговора де, не ма дръж под напрежение ся...
                            Еми отговора е прост, няма да се промени нищо, защото при положение, че и двата опита са с еднакви гуми, джанти и тегло, то гумите ще приплъзнат при едно и също натоварване, без значение от това какъв е размера на дисковете и с каква сила притискат, при положение, че и в двата случая педала е натиснат максимално. Само със смяна на апаратите, няма да има никакъв ефект, защото всички останали (главни фактори като гумите) си остават непроменени Надявам се да съм прав, но може и да се бъркам

                            П.П А Ферарист, относно Ф1 си прав, и аз се замислих, малко след това, но вече бях пуснал мнението, така е
                            Last edited by D-I-V-A-K-A; d.m.y г., 18:48.
                            Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

                            Comment


                            • #59
                              В оптималния случай еднакво,даже по-големите трябва да спират за по-дълго разтояние поради по-голямата маса на автомобила. Това при всичко базово. Големи спирачки (повече спирачна площ) са нужни при по-голямо сцепление с което разполага автомобила (гуми,окачване и тн и тн) и по-интензивни и многобройни спирания.
                              Ето тук(идиотите) грубо показват разни + от модификации
                              http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
                              С някой не съм съгласен но все пак е забавно.
                              Според мен правилното олекотяване(баланс),що годе читаво окачване (съобразено с теглото и баланса),леки настройки на ъглите на окачване (за правилна стъпка в завой) ,едни хубави накладки и дискове с оригиналните от производителя размери и хубави гуми(сликове ,полусликове или стреет в зависимост от окачването и стъпката) биха постигнали много.
                              Истината според мен е в следната последователност:
                              1.Гуми (освен ако са сликове ,там вече се изисква окачване понеже страничните натоварвания са много по-големи)
                              2.спирачки
                              3.Седалка,колан,волан (почвате да управлявате а не да се борите за място в колата).
                              4.Олекотяване и окачване + стъпка.
                              5.Мотор.
                              Ако бъркам нещо в логиката ме поправете
                              Alfa Romeo 145 JTD & Audi A4 B6 1.8T quattro

                              Comment


                              • #60
                                Според мен ще има някаква разлика в спирането в полза на по-големите дикове. Мисля че спирачното усилие ще се разпредели на по-голяма площ и малко по-бавно ще прегреят, като до този момент ще спират и малко по-добре.
                                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                                Горе главата, нищо че е празна...

                                Comment

                                Working...
                                X