Известие

Collapse
No announcement yet.

Автомобилните писти в България и как се прави писта

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
    Айде бе - ако плесна една права километър дълга, и с 3 платна на нея, по подобие на Божура преди време, и забия едни пари вход, и е на подходящото място най - вече, ела да видиш какво става.......
    Какво става- 750 000 лв за земя, 1 милион за правия участък, 250 000 за инфраструктура= 2 000 000 лв.

    52 седмици в годината са равни на 104 почивни дни- когато реално ще има наплив. 500 коли по 5 лв вход (и то ще се събират ако е на удобно място, където пък цената на земята ще е в пъти повече). Та 500х5= 2500х104=260 000 лв. евентуален приход на година (доста оптимистичен между другото). Като приспаднем разходите и се получава, че за около 10 години ще се избие инвестицията. ОК но след 10 години пистата ще е за преасфалтиране. А и цената на земята съм я смятал по 0.5 лв на кв. метър, което е нереално малко.

    С други думи- има файда ако имаш едни 2-3 милиона, които няма да ти трябват в следващите 15 години.
    Lexus IS200

    Comment


    • #17
      Сметката ти е малко праволинейна, и приходите могат да се формират не само от тва за което всеки си мисли че нещо такова може да даде пари......
      Изключваме факта че може и да се направи на същия терен такава писта, която да изглежда като последен писък на модата в сравнение с нивата която представлява Калояново да речем, и директно ставаш баш пистов монополист в БГ......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #18
        сбъркана ти е сметката. Ако пистата е хомологизирана пропускаш таксите от участия на шампионати - национални и международни, пропускаш приодите от реклама, приходите от наем за събития - тест драйв на отделните марки, събори, трак дни. Общо взето входа събота и неделя ти е най-малкия доход. Можеш да даваш коли за трак дей под наем, услуга "такси" с професионален шофьор и кола, собствен шампионат с хоби автомобили..... изобщо бизнес плана е много подробен.
        няма вече Алфи, няма вече тръпка...

        Comment


        • #19
          Еми бил съм дълго време в тези среди и истината е , че за изграждането на една професионална картинг писта с лиценз от ЦИК-ФИА , закупуване на место , данъци , изграждане на шикани и допълнителни съоръжения е около 1млн.лв. Правете смека за автомобилна писта.
          Victor Ivanov A+ - 2009 Karting Champion of Bulgaria.
          Aprilia Sportcity 200 & Alfa 156 2.0 Twin Spark Distinctive

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от bouncer Покажи съобщение
            сбъркана ти е сметката. Ако пистата е хомологизирана пропускаш таксите от участия на шампионати - национални и международни, пропускаш приодите от реклама, приходите от наем за събития - тест драйв на отделните марки, събори, трак дни. Общо взето входа събота и неделя ти е най-малкия доход. Можеш да даваш коли за трак дей под наем, услуга "такси" с професионален шофьор и кола, собствен шампионат с хоби автомобили..... изобщо бизнес плана е много подробен.
            Добре че по тия две точки не абсолютно всички са като Бърни Екълстън, иначе изграждането и притежаването на писта ще е най-губещото нещо на света...
            Две черни перли...

            Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

            Comment


            • #21
              от опита и кариерата си в спорта се запознах с много хора които се занимават с изграждането на спортни обекти. Та автомобилната писта е едно от нещата с най-лош бизнес план и изисква плаващ песонал и управление. Почти всички писти се субсидират от държава и общини и т.н.... естествено има много частни писти, но те са построени от мегабогаташи с цел самозадоволяване, а не с цел вадене на пари. Основна причина за построяване на писта е пране на пари и крадене на народни и международни фондове с цел пълнене на гушата на определени хора...

              ето и една от последните построени писти... има бая инфо как и защо е построена...

              http://autodromoalgarve.com.pt

              Плюейки по Калояново ще Ви кажа че Ицо прави чудеса от храброст за да я има пистата.

              Имам въпрос колко според вас струва да се премахне тревата и обезпаразити един път само терена на пистата? Ей така да Ви чуя предположенията. А има периоди в годината когато се прави на две седмици...
              Last edited by ne0; d.m.y г., 21:21.

              http://www.facebook.com/VenturaGarage
              Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

              Comment


              • #22
                а не могат ли да са докопат некви евро кинти по някоя програмка
                примерно по пътищята или по подобраване на сигурността като изнесем идиотите от улицата на пистата
                Volvo S80 2.0 T5 180hp
                Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
                  Имам въпрос колко според вас струва да се премахне тревата и обезпаразити един път само терена на пистата? Ей така да Ви чуя предположенията. А има периоди в годината когато се прави на две седмици...
                  Ами зависи от площа която се обработва , от препаратите които се използват , от машините с които се пръска ... Но щом задаваш въпроса по такъв начин ... явно парите са очудващо много за такова нещо
                  sigpic
                  33-(1.3),(1.5 TI),(1.7 8V),(1.7 16V),145-(1.4TS),(2.0TS),(1.7 16V Boxer),146-(1.4TS),156-(2.4 JTD),(1.9JTDm),164-(2.0 V6 Turbo)
                  Само черна Алфа може да бие друга черна Алфа

                  Comment


                  • #24
                    абе май къмто 7-8 мил. евро го смятахме веднъж без земята

                    това е за нещо скромно естествено 2-3 трибуни и постройка за 12 бокса без никакво оборудване
                    sigpic
                    днес съм в почивка ---

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
                      Плюейки по Калояново ще Ви кажа че Ицо прави чудеса от храброст за да я има пистата.
                      Тва добре, ама някакси да правиш нови 2-3ста метра нов участък, при положение че места от стария са под сякаква критика, някак не мога да го смеля......
                      Частна ли е пистата?
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
                        абе май къмто 7-8 мил. евро го смятахме веднъж без земята

                        това е за нещо скромно естествено 2-3 трибуни и постройка за 12 бокса без никакво оборудване

                        Дам , толко го смятахме и това беше без оборудване и инфраструкторите (ресторанти, барове, хотелска част).

                        Та понеже има една земя дето беше подходяща и решихме да го сметнем и излезе както каза Стоян към 10 милиона евра. Да речем, че ги извадим тези пари и пистата стане реалност. Вадим още толко и правим всички глезотиики за дето се сещата и дето ги има да речем на пситата в Турция.

                        Направата на една картинг писта струва около милион в евро и това е без картовете.Само асфалт и инфраструктура. А една картинг писта е максимум 1,5 км.

                        От там нататък какво правим?

                        По-горе е казано много точно и ясно. Писти се строят с една цел - пране на пари и облагодетелстване от фондове.

                        Пораади що според вас н България няма писта, това не е защото няма пари, а просто щото е глупава инвестиция от където и да го погледнеш. Не си ли вързан към няколко пистови шампионата и други такива файда йок.
                        По нашите ширини единственият моторен спорт който може да се развива е мотокроса от части рали шампионати.
                        Range Rover Vogue 4.4
                        Rexton 270 cdi
                        Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
                        Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

                        Comment


                        • #27
                          Да, те щото WRC не дойдоха и не се питаха един друг "бе ралито асфалт ли е, макадам ли е"... и това, докато си коментираха, че било вече решено повече в БГ да не се върнат за кръг от WRC.
                          У нас не става, няма и да станат тия неща...
                          Две черни перли...

                          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                            ...
                            Абе колко му излезе на оня бастун от Конска пистата че и на мен ми стана интересно, дали знаеш?
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                              У нас не става, няма и да станат тия неща...
                              Абе я аз да спечеля Италянското тото пък ела виж после каква писта съм изпраскал посредата на България ... и за драг и за дрифт и са квот са сетиш
                              sigpic
                              33-(1.3),(1.5 TI),(1.7 8V),(1.7 16V),145-(1.4TS),(2.0TS),(1.7 16V Boxer),146-(1.4TS),156-(2.4 JTD),(1.9JTDm),164-(2.0 V6 Turbo)
                              Само черна Алфа може да бие друга черна Алфа

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                                Абе колко му излезе на оня бастун от Конска пистата че и на мен ми стана интересно, дали знаеш?
                                Само чакъла, дето е нахвърлял между завоите и правите, му струва 12 бона... друго не знам... ааа, да, май и някоя хилядарка е хвърлил за снимките на пистата от дирижабъл... и там е лудата пералня и се работи за някого - никой нормален човек със собствени средства няма да хвърли 12 бона за тоя чакъл, дето гат' го барнат загрелите гуми, хвърчи навскъде по пистата и е опасен за клиентите... при положение, че за 10 пъти по-малко, с все хонорара за градинаря и стойността на една косачка, ще хвърли един рай грас и ще реши въпроса...

                                А тази зима е положил още асфалт и има нови завои дори... там след изхода от бокса, от първия завой направо...
                                Две черни перли...

                                Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                                Comment

                                Working...
                                X