Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на спиране

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Аз това се чудя-къде видяхте някой състезател,каращ сток или състезателна кола да спира преди завой,като изключва от скорост?Всички минават на по-ниска предавка.Нещо не мога да схвана идеята на Феро и Фуриозо
    п.с.аз знам че в завоя трябва да си на скорост,а не да превключваш или да са на неутрална.
    Last edited by Flame; d.m.y г., 22:21.
    Alfa 155 1.7,1.8 ex
    Alfa 166 2.4 3 ex
    155 1.8 MY 95 sport

    Comment


    • Първоначално публикувано от Flame Покажи съобщение
      Аз това се чудя-къде видяхте някой състезател,каращ сток или състезателна кола да спира преди завой,като изключва от скорост?Всички минават на по-ниска предавка.Нещо не мога да схвана идеята на Феро и Фуриозо
      п.с.аз знам че в завоя трябва да си на скорост,а не да превключваш или да са на неутрална.
      тук не говорим как се кара а какво се случва в различни сценарии - и аз спирам на двигател, че и даже го резвам за по-долна предавка


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • Еми тогава,ти как караш на Калояново.Защото на писта не е важно само спирането,а и излизането от завоя.А и колата няма много общо с картинга-вече автоматика е по-така,но тука нали говорим още за ръчки само.Аз лично откакто карам,като спирам бавно или рязко винаги ги редя скоростите надолу.Ако говорим само за намаляване на скоростта,изключвам от скорост и намалявам,а понякога и само докато съм на скорост само натискам спирачката,без съединител.
        Alfa 155 1.7,1.8 ex
        Alfa 166 2.4 3 ex
        155 1.8 MY 95 sport

        Comment


        • Първоначално публикувано от Flame Покажи съобщение
          Аз това се чудя-къде видяхте някой състезател,каращ сток или състезателна кола да спира преди завой,като изключва от скорост?Всички минават на по-ниска предавка.Нещо не мога да схвана идеята на Феро и Фуриозо
          п.с.аз знам че в завоя трябва да си на скорост,а не да превключваш или да са на неутрална.
          Тези неща наистина се случват, но за секунда или част от нея - просто трябва човек да се слее с машината и да я усеща, както и да има бързи реакции, за да направи всичко това.
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
          sigpic

          Comment


          • За мен си винаги съм усещал колата повече под контрол когато съм на скорост.
            Alfa 155 1.7,1.8 ex
            Alfa 166 2.4 3 ex
            155 1.8 MY 95 sport

            Comment


            • Вече 9 страници говорите за 2 коренно различни ситуации. Едното е екстремно спиране от 100, 150, 200 до 0 км/ч, а другото е намаляване преди завой (или друго) и съответно подготвяне на колата да е в максимална кондиция за ускорение. Изяснете за кое от двете спорите и може да откриете истината.

              Comment


              • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                ..... и аз спирам на двигател, че и даже го резвам за по-долна предавка
                И защо го "рязваш"? нали така увеличаваш енергията на въртящите се "железа" които товарят спирачките....

                Странно: държиш на една теория,а на практика не я използваш и караш по начина който аз споменах пъровначално
                146 Turbo

                Comment


                • Първоначално публикувано от Flame Покажи съобщение
                  За мен си винаги съм усещал колата повече под контрол когато съм на скорост.
                  Може би и ти да го правиш интуитивно, но да не си се замислял за действията си.
                  Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                  Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                  Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                  sigpic

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                    И защо го "рязваш"? нали така увеличаваш енергията на въртящите се "железа" които товарят спирачките....

                    Странно: държиш на една теория,а на практика не я използваш и караш по начина който аз споменах пъровначално
                    Тук не става дума кое как Аз си правя, а това какви сили действат по време на спиране! И не е теория, а физиката на преходния процес, който протича при рязко натискане на спирачките.
                    Двигателят си го ползвам както реша и за мен е важно да мина през завой максимално бързо с минимална загуба на сцепление.
                    И хайде си признайте, че при аварийно спиране, дори и в града натискате и съединител и спирачка, почти едновременно!
                    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 23:13.


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                      Тук не става дума кое как Аз си правя, а това какви сили действат по време на спиране! И не е теория, а физиката на преходния процес, който протича при рязко натискане на спирачките.
                      Двигателят си го ползвам както реша и за мен е важно да мина през завой максимално бързо с минимална загуба на сцепление.
                      Противоречиш си колега

                      сега за варийното спиране е друго,на както каза ПУХ това са две различни неща,с пора се зароди в конкретна ситуация "намаляване след правата на Калояново за 1-ви завой"

                      наистина примера който дадох на ФЕРАРИСТА не е съвсем уместен,тогава тая картинка си представих първоначално просто.....
                      Last edited by abart_; d.m.y г., 23:23.
                      146 Turbo

                      Comment


                      • А и още инфо ми излезе в нета - вярно за мотоциклети е , но и те са почти като колите

                        Пример, 2004г., Канада, Федерация на мотоциклетистите в Квебек,
                        провеждат 77 опита за аварийно спиране от 100км/ч до нула,
                        изпитателите са професионалисти. Статистиката е
                        31 опита спиране със сваляне на скорости, средно за 43.17м, средно за 3.21сек.
                        35 опита на скорост без сваляне на скорости, средно 41,51м, средно за 3.21сек.
                        11 опита със отделен съединител , средно 39.95м, средно за 3.08сек.

                        данните са от тук - http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=58418.45;wap2

                        И не си противореча, защото спирането на писта е почти аварийно!
                        Но там има и друго важно нещо - максимално бързо излизане от завой и това налага да спирам и да избирам предавка която ми подхожда излизането от завоя с колкото се може повече газ.

                        Затова и темата има физическият израз на нещата, но и практически, който налага друго поведение. НО това не променя физиката на процеса на спиране при зацепен двигател през съединителят.

                        Темата се изчерпа!
                        Last edited by Furious 155; d.m.y г., 23:31.


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                          тук не говорим как се кара а какво се случва в различни сценарии - и аз спирам на двигател, че и даже го резвам за по-долна предавка
                          Ами че какво я развиваш тука тая тема тогава ?
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • Яката тема, заприличахте на тези тук, "тримата зад компютрите":
                            http://vbox7.com/play:7ac3c89e
                            http://vbox7.com/play:a430bff8
                            Last edited by Доко; d.m.y г., 23:58.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                              Темата се изчерпа!
                              1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                              и делта

                              Comment

                              Working...
                              X