Известие

Collapse
No announcement yet.

Диференциали,трансмисия,силово предаване

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от kocta Покажи съобщение
    п.п. Нещо бъркате понятието LSD или не гледате мащабно
    За автомобилен спорт диференцияла с ограничено приплъзване или така наречения по нашенски ШПЕР е повече от задължителен , особенно при коли с един двигателен мост независимо кой от 2-та. Друг въпрос е ,че има различни типове LSD-та. Виско,торсен,пластинчат и тн.
    +1

    и мен ми е интересно как се нарича по друг начин LSD-то... ама нейсе

    http://www.facebook.com/VenturaGarage
    Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
      +1

      и мен ми е интересно как се нарича по друг начин LSD-то... ама нейсе
      и ти се изказа
      няма друго име, но има различни видове както каза Коста

      Comment


      • #18
        Те тука се говори за Q2 диф или по точно ,ТОРСЕН и има ли база за сравнение на ТОЗ диф с другите видове "шпер".!

        За разлика от другите дифове (пластинчат и виско) торсеният се отключва при корекция в завой,особенно при излизане от завой.


        Сега ако ме убедите ,че торсенят диф е по добър от другите ще ви призная!
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #19
          Диференциали,трансмисия,силово предаване

          Дискусията ще продължи тук!!!
          145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
            За разлика от другите дифове (пластинчат и виско) торсеният се отключва при корекция в завой,особенно при излизане от завой.
            Сега ако ме убедите ,че торсенят диф е по добър от другите ще ви призная!
            Не за убеждаване в едно или друго, а за обща култура имам въпрос, ако правилно съм разбрал изречението за отключване при корекция в завой:

            Начи при старт самоблокиращият се диференциал не допуска въртене на колелата с различна скорост (т.е. буксуване на едното). В завой обаче колелата се въртят с различна скорост (външното - с по-висока) и ако не греша, някои от системите за стабилност дори прилагат спирачно усилие на вътрешното колело при нужда. Тогава е съвсем логично при корекция в завой дифът да се отключва - не е ли така? Иначе би трябвало да се получи недозавиване...?

            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
            Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

            Comment


            • #21
              Аз няма да споря кой е по-добър, защото QUIFE явно не случайно е 2 пъти по-скъп от оригиналното Q2, но ще кажа моите юзър впечатления от преминаване към Q2:
              1. На сухо и мокро колата има по-добър старт и зацепва по-добре сравнено с оригиналния диф.
              2. Q2 се усеща повече с изключен ASR, но не е задължително да се кара нон-стоп с изключена система.
              3. На сняг задължително трябва да се изключва ASR защото иначе си работи като нормален диф и си седите на едно място
              4. В завой колата стана много по-стабилна и не поднася настрани при подаване на газ, а изтегля. Усеща се като 4х4.

              Това са моите скромни наблюдения и няма да го заменя със стандартния диф, но ако някой ми подари QUIFE, ще експериментирам, за да кажа впечатления и разлики

              Със сигурност за ежедневна употреба е добра инвестиция, но не мога да се изкажа компетентно дали е подходящ за писта, драг, фраг и т.н.
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от bass Покажи съобщение
                Не за убеждаване в едно или друго, а за обща култура имам въпрос, ако правилно съм разбрал изречението за отключване при корекция в завой:

                Начи при старт самоблокиращият се диференциал не допуска въртене на колелата с различна скорост (т.е. буксуване на едното). В завой обаче колелата се въртят с различна скорост (външното - с по-висока) и ако не греша, някои от системите за стабилност дори прилагат спирачно усилие на вътрешното колело при нужда. Тогава е съвсем логично при корекция в завой дифът да се отключва - не е ли така? Иначе би трябвало да се получи недозавиване...?
                Именно за тази му способност става въпрос и логично това му свойство се нарежда като голямо негово предимство...
                Last edited by ЗМЕЯ!; d.m.y г., 13:07.
                SNAKE 147 1.9 JTD Z-Edition '05 - THE RED TORPEDO
                SNAKE 147 1.9 JTDm 8V '06 - Nero
                SNAKE 159 1.9 JTDm 16V '06 - Rosso

                Comment


                • #23
                  Не разбирам от тия работи... ама като чета и се чудя... седя си язе на лев завой на светофар (от тия любимите, дето чакат отсрещните) и като има място ... тръгвам, е да ама ако прекаля с газта не тръгвам а въртя гуми само.
                  Това чудо ще сработи ли при тая постановка или не?
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #24
                    TORSEN диференциал-ът е доста различен от останалите видове диференциали с ограничено приплъзване.


                    Аз лично съм карал кола с Q2 (Alfa 156SW 1.9JTDm) само веднъж и впечетленията ми бяха, че грубото прекаляване с газта в завой води до масивно недозавиване
                    За разлика от моята 145 с отворен диф. - която в такава ситуация буксува яко с вътрешното колело и недозавиването е сравнително малко.
                    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                    EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Bodom Покажи съобщение
                      TORSEN диференциал-ът е доста различен от останалите видове диференциали с ограничено приплъзване.


                      Аз лично съм карал кола с Q2 (Alfa 156SW 1.9JTDm) само веднъж и впечетленията ми бяха, че грубото прекаляване с газта в завой води до масивно недозавиване
                      За разлика от моята 145 с отворен диф. - която в такава ситуация буксува яко с вътрешното колело и недозавиването е сравнително малко.
                      Примерът ти е крайно неподходящ, защото със същата сила може да сравниш 156 с Тойота или Дачия
                      Принципно 147/156/GT са коли, които този проблем с недозавиването е сериозен за разлика от 145/146, както и 155, която има много добра динамика и поведение на пътя.
                      Ако не ми вярваш, ела да тестваме моята 147-ца с Q2 и твоята 145-ца, но ще ги сложим до една стена, за да видим коя ще удари стената в завоя докато се опитваме да въртим гуми и коя не
                      п.с. Полуоски няма да махам, че Еньо няма да пише и да си чеше езика без причина
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                        Примерът ти е крайно неподходящ, защото със същата сила може да сравниш 156 с Тойота или Дачия
                        Принципно 147/156/GT са коли, които този проблем с недозавиването е сериозен за разлика от 145/146, както и 155, която има много добра динамика и поведение на пътя.
                        Ако не ми вярваш, ела да тестваме моята 147-ца с Q2 и твоята 145-ца, но ще ги сложим до една стена, за да видим коя ще удари стената в завоя докато се опитваме да въртим гуми и коя не
                        п.с. Полуоски няма да махам, че Еньо няма да пише и да си чеше езика без причина
                        Може и да е неподходящ примерът, но аз си го обяснявам по следният начин. Като нагазя Q2-то в завой, и двете колела губят сцепление (буксуват) и се почва пързалянето навън от завоя. Докъто при моята с отверен диференциал, силата от мотора се изсипва на загубилото сцепление вътрешно колело, но външното запазва все-пак някакво сцепление, което води до по-малкото недозавиване.
                        Ако Q2 се кара правилно и се внимава с газта - може да излезе много по-бързо и без проблеми от завоя, отколкото кола с отворен диференциал.

                        Иначе единственото неподходящо нещо в сравнението ми за което си признавам е, че моята кола е 103коня, а тази с Q2, която карах е 140.

                        Edit: Междудругото не се опитвам да кажа, че Q2 (Torsen) е лошо нещо. Просто дадох пример със случка, която ми направи впечетление.
                        Last edited by Bodom; d.m.y г., 14:44.
                        Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                        EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                        Comment


                        • #27
                          Зачетох се малко междувременно и установих, че под "заключване" не се разбира нещо като елиминиране на диференциала (все едно колелата са на една цяла ос и се въртят с еднаква скорост), а намаляване подаването на въртящ момент към колелото с по-малко сцепление (вътрешното) чрез пренасочване към другото колело. На теория може 100% от въртящия момент да иде към колело, което е във въздуха и се върти свободно, като за другото остава само среден пръст и колата не ускорява (сценарий с отворен диф).
                          При тва положение въпросът за "отключване при корекция в завой" става по-сложен и излизам от дискусията поради некомпетентност

                          Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                          Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от bass Покажи съобщение
                            Зачетох се малко междувременно и установих, че под "заключване" не се разбира нещо като елиминиране на диференциала (все едно колелата са на една цяла ос и се въртят с еднаква скорост), а намаляване подаването на въртящ момент към колелото с по-малко сцепление (вътрешното) чрез пренасочване към другото колело. На теория може 100% от въртящия момент да иде към колело, което е във въздуха и се върти свободно, като за другото остава само среден пръст и колата не ускорява (сценарий с отворен диф).
                            При тва положение въпросът за "отключване при корекция в завой" става по-сложен и излизам от дискусията поради некомпетентност
                            Специално Q2 го дават 25%/75% и обратно, което не е 100% заключване.

                            ---------- Post added at 12:58 ---------- Previous post was at 12:51 ----------

                            Първоначално публикувано от Bodom Покажи съобщение
                            Може и да е неподходящ примерът, но аз си го обяснявам по следният начин. Като нагазя Q2-то в завой, и двете колела губят сцепление (буксуват) и се почва пързалянето навън от завоя. Докъто при моята с отверен диференциал, силата от мотора се изсипва на загубилото сцепление вътрешно колело, но външното запазва все-пак някакво сцепление, което води до по-малкото недозавиване.
                            Ако Q2 се кара правилно и се внимава с газта - може да излезе много по-бързо и без проблеми от завоя, отколкото кола с отворен диференциал.

                            Иначе единственото неподходящо нещо в сравнението ми за което си признавам е, че моята кола е 103коня, а тази с Q2, която карах е 140.

                            Edit: Междудругото не се опитвам да кажа, че Q2 (Torsen) е лошо нещо. Просто дадох пример със случка, която ми направи впечетление.
                            Прав си, че има разлика в мощността, но много по-голяма е разликата в типа окачване, купе и поведение на колата, т.е. на практика може да се окаже, че 156-ца с Q2 е по-склонна да поднася отколкото 145 с нормален диф
                            Искам да ти кажа, че 147-цата ми доста й бягаше предницата преди Q2-ката, докато сега описва завоя.
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                              и ти се изказа
                              няма друго име, но има различни видове както каза Коста
                              Батка успокой се и аз съм зад мнението на Коста ама....
                              Били превел тогава какво пише тука:

                              Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
                              А пък ти ако искаш 3 лсд-та и сложи пак тая,а що се отнася до моделите самоблокиращи се дифове ЛСД-то е най загубения диф,но като няма друг се примиряваш.
                              Изкажи се сега ти
                              Last edited by ne0; d.m.y г., 17:08.

                              http://www.facebook.com/VenturaGarage
                              Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
                                Били превел тогава какво пише тука:



                                Изкажи се сега ти
                                Е кво да се изказва като дригата се е убъркал са чичката ше го нарани Ти си глей твоя двор недей пак се учи от чужди грешки
                                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                                sigpic
                                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                                Comment

                                Working...
                                X