Известие

Collapse
No announcement yet.

Смукателен колектор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смукателен колектор

    В тази тема ще покажа как се изчислава дължината на рънера на вмукателния колектор а иминно в моя случай където валът е 272 градусов и имаме намерение да въртим мотора на 7500 оборота.Дължината на рънера трябва да е такава че ресонансните вълни да са съчетани с отварянето на клапана и така се получава малък боост на сместа.Първото нещо което трябва да знаем колко е времето от затварянето на клапана до отварянето му.

    60 секунди / 7500 оборота=0.008 секунди за оборот
    0.008 х2=0.016{защото имаме 720 градусов цикъл}

    Сега трябва да пресметнем колко е дължината в градуси от затварянето на клапана до неговото отваряне.

    720-272=448 градуса
    0.016х448=7.168
    7.1/720=0.009 секунди докато клапана отвори пак

    Сега трябва да разберем колко далече може да измине звуковата вълна за това време.Звуковата вълна се движи със скорост 344 m/s при 20 градуса по целзии на морското равнище.

    344х100=34400 см/сек
    34400х0.009=309.6 см
    309.6/2=154.8 см за 1-вата вълна и това е нашето число НО на всички е ясно че неможем да поберем такъв колектор под капака затова се насочваме към 2-рата,3-тата, 4-тата и т.н.
    1=154.8см
    2=77.4
    3=51.6
    4=38.7- около тази цифра е дължината на рънера с алуминовия колектор от ЦФ1 моторите.Дължината на рънера се мери от стеблото на клапана до началото на пленума
    AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
    http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
    Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
    BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

  • #2
    Тази статия от honda-tech форума не е много пълна, защото не само дължината на рънърите е важна все пак. По-късно ще пусна и аз малко формулки да си сметнеш и диаметъра и обема на пленума, че и дросела
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Сметнал съм ги но нямам време да напиша всичко на веднъж няма проблеми и други да допълнят темата не претендирам че съм открил топлата вода все пак има тема за изпускателен колектор нека да има и за смукателен
      Last edited by t-1000; d.m.y г., 15:41.
      AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
      http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
      Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
      BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
        ...не претендирам че съм открил топлата вода все пак има тема за изпускателен колектор нека да има и за смукателен
        Ама моля ти се Не съм си и помислил подобно нещо. Нека има такава тема. Интересна е Като имам малко време ще пусна и аз няколко формулки и готови калкулатори.

        ЕДИТ: Интересното е защо искаш да въртиш мотора до 7500? Всъщност ти не искаш само да го въртиш, а искаш максималната мощност да бъде там. Това нали знаеш за сметката на кое ще бъде? Не знам какъв ти е таргета, но бърза стриит кола е по-добре да има въртящ момент в максимален диапазон от колкото пикова мощност в обороти. Така мисля, а дали съм прав... то е според целта
        Last edited by oem; d.m.y г., 15:52.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Eто и малко калкулаторчета като 2-рия пресмята и обема на пленума http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php
          http://www.wallaceracing.com/intake-runner-length.php
          AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
          http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
          Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
          BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

          Comment


          • #6
            Супер е темата! На мен лично ми е интересно и харесвам такъв тип теми, от които човек може да научи нещо полезно, вместо да чете поредната форумна интрига Още веднъж БРАВО на t-1000.
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • #7
              а какво ще кажете за програмата Енгине анализ???
              Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
              Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
              Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

              Comment

              Working...
              X