Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за спортни валове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за спортни валове

    Здравейте колеги,
    поради ред причини, които не искам да споменавам сега, искам да подменя разпределителните валове на AR GT 2.0 JTS със спортни такива. Към момента съм се спрял на тези http://www.cb-cams.com/dettaglio_pro...d_prodotto=145 . Някой има ли опит с валове от този производител, мнения, впечатления, отзиви положителни/отрицателни? Имам още един въпрос: ако и в Q&A секцията на производителя да пише, че не е нужна намесата на "Мапер", не е ли по-добре все пак да се "коригират леко" настройките на ЕКУ на автомобила? Пиша "коригират леко" защото не искам да правя Супербегачка, но с моите скромни познания, мисля че след като променяме хардуера, трябва да променим и софтуера
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
    Fiat Brava TD100

  • #2
    Първоначално публикувано от sudo Покажи съобщение
    Здравейте колеги,
    поради ред причини, които не искам да споменавам сега, искам да подменя разпределителните валове на AR GT 2.0 JTS със спортни такива. Към момента съм се спрял на тези http://www.cb-cams.com/dettaglio_pro...d_prodotto=145 . Някой има ли опит с валове от този производител, мнения, впечатления, отзиви положителни/отрицателни? Имам още един въпрос: ако и в Q&A секцията на производителя да пише, че не е нужна намесата на "Мапер", не е ли по-добре все пак да се "коригират леко" настройките на ЕКУ на автомобила? Пиша "коригират леко" защото не искам да правя Супербегачка, но с моите скромни познания, мисля че след като променяме хардуера, трябва да променим и софтуера
    Нямам преки впечатления от валовете на този производител, но съм чел единствено положителни коментари. Даже мисля, че се водеха най-добрият избор за италиянките.
    Now: 156 2.5 V6 24V
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

    Comment


    • #3
      Ще живне добре с тях
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        При положение ,че стоковите пружини се "закопчават" на лифт 11 не знам как ще сложиш валове с лифт 11,2???

        И за пояснение ще обясня-"закопчават" ,означава ,че пружината при свиване достига лимита си от свиване,като при този лифт витките са опрели една в друга.

        И по другият въпрос-защо ще слагаш валове ако не очакваш последващ ефект от тях???

        Обяснявам-когато се слагат ( а и не само) неоригинални валове за даденият автомобил( двигател) динамичната компресия се променя ,а от там и запалването,също така пълненето на мотора става различно от преди ,което налага корекция на гориво-въздушната смес.

        Да ,съвременните екута са направени да корегират в движение аванса и сместа,НО това е в определени граници и ако достигнеш лимита на тези граници,ще се осветиш като елха.

        Затова ти препоръчвам ,сериозно да седнеш и да помислиш ,какво искаш,какво очакваш и как да стане.

        Има два начина да стане

        Единият е- правилният,тоест да се направят всички интервенции за да се достигне желаният ефект.

        Другият-купуваш си валовете ,слагаш ги и се молиш да запали и да не се наложи основен ремонт,ако това е успешно- возиш се и като те питат ,казваш ,С ВАЛОВЕ СЪМ, но осъзнаваш ,че ефект от тях е нямало и пак се връщаш на първият начин.

        Успех!!!!
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
          При положение ,че стоковите пружини се "закопчават" на лифт 11 не знам как ще сложиш валове с лифт 11,2???

          И за пояснение ще обясня-"закопчават" ,означава ,че пружината при свиване достига лимита си от свиване,като при този лифт витките са опрели една в друга.
          Успех!!!!
          Колега с моите скромни познания по геометрия ако максимума на СВИВАНЕ на пружината е 11 (мм???) то не виждам проблем да я свия до 11.2 (мм???) остават ми 0.2 (мм???) аванс, или аз нещо бъркам ?
          Можеш ли да покажеш документация на OEM пружините за "lift" за този ДВГ, аз не успях да намеря такава.
          Относно втория въпрос, да точно така ПИТАМ дали се налага корекция на смесообразуването? Така нареченото "мапване/чипване".
          Alfa Romeo GT 2.0 JTS
          Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
          Fiat Brava TD100

          Comment


          • #6
            Човека явно си мисли, че ще си купи по здрави валове и няма да му ги яде като стоковите. Което ако е така е малко недомислено...

            ---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:02 ----------

            Първоначално публикувано от sudo Покажи съобщение
            Колега с моите скромни познания по геометрия ако максимума на СВИВАНЕ на пружината е 11 (мм???) то не виждам проблем да я свия до 11.2 (мм???) остават ми 0.2 (мм???) аванс, или аз нещо бъркам ?
            Можеш ли да покажеш документация на OEM пружините за "lift" за този ДВГ, аз не успях да намеря такава.
            Относно втория въпрос, да точно така ПИТАМ дали се налага корекция на смесообразуването? Така нареченото "мапване/чипване".
            Не дали се налага, а е задължително. Както дригата каза, след поставянето на валовете се променят динамичната компресия в различните обороти. Това води до нуждата тотално да се промени аванса на запалването тъй като в даден момент налягането ще е повишено в други ще е понижено и т.н. Същото се отнася и за сместа.

            Много важно също е в цилиндрите да не влиза масло. Ако мотора ти гори масло при по-високи нива на компресия има риск от ранно самозапалване или детонации които често са и напълно неконтролируеми при неправилно зацепване на валовете. При степента на сгъстявана на този мотор си е риск.
            Last edited by oem; d.m.y г., 22:09.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Ами незнам,може аз да съм зле с геометрията,но на мен лично 11,2 ми е по голямо от 11,но ти си знаеш,може и да стане

              А относно инфото за двигателя и всичко останало има manual,все пак ,нооо

              http://www.repairservicemanuals.com/Alfa%20Romeo/


              И отговора на вторият въпрос-ДА,ДА,ДА
              145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

              Comment


              • #8
                Всъщност извинявам се, трябваше малко повече да почета преди да пиша, "lift" е ходът на клапана спрямо леглото му ето описание http://en.wikipedia.org/wiki/Camshaft#Lift което НЕ ЗНАЧИ че това е максимума на свиване на пружината.
                Относно "Човека явно си мисли, че ще си купи по здрави валове и няма да му ги яде като стоковите." Защо яде стоковите валове ??? Не мисля че Алфа Ромео са решили да спестят някое друго евро като почнат да правят валове от калай, а не както до сега от стомана В този форум има няколко теми които казват че ги яде заради недобре сметната геометрия, иначе материала си им е добре
                Alfa Romeo GT 2.0 JTS
                Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
                Fiat Brava TD100

                Comment


                • #9
                  Падне ли фабричната циментация (каране с кофти/неподходящо масло и/или нередовната му смяна, износена маслена помпа, ниско налягане итн), гърбиците изчезват за отрицателно време...

                  Аз съм карал, макар и за кратко на моята 147 2.0 ТС с валове коломбо бариани stradale massimo варианта. Усети се много приятна разлика в средните и високите обороти. Само, че освен валовете имах и правен/спортен изпускателен колектор, по-отпушена генерация, спортен филтър, както и софтуерна намеса (чип).
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Да се отдели внимание и на факта, че тоз мотор по принцип е с по-високи повдигачи от повечето ТС с 2 мм. А това как са го сглобявали и с какви части друга тема.

                    http://www.facebook.com/VenturaGarage
                    Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                    Comment


                    • #11
                      Знам че имаш жокери в ръкава, но за тях на лична ...
                      Alfa Romeo GT 2.0 JTS
                      Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
                      Fiat Brava TD100

                      Comment


                      • #12
                        Питай коломбо бариани освен валовете трябва ли да се сменя нещо друго тъй като информацията в сайта е доста оскъдна.

                        И това с повдигачите незнам какво ще помогне след като има такъв проблем с пружините (ако наистина това което пише дригата е вярно)

                        По принцип с валове с подобни характеристики наистина ще усетиш много приятна разлика, но най-добре ги питай

                        Аз като си купувах каткамса едно време и на мен ми говореха глупости, но мотора все още си върви с тях без проблеми, а тези дето ми говореха незнам колко пъти срещаха клапани и чупиха мотори тогава със същите валове.

                        Провери си нещата сам. Вече имаш насока. Да не останеш подлъган!
                        Last edited by oem; d.m.y г., 11:38.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Едва ли ще ми отговорят нещо повече от това: "To fit a Colombo & Bariani camshaft it is not obligatory to modify the electronics parameters.
                          However, to get better performance it is advisable tо tune the inlet system to attain a good dialogue between camshafts and electronics. For road camshafts nothing must be replaced.
                          In case of racing applications, the tuner should evaluate the use of new springs or valves.
                          "
                          Тези които съм избрал са road medium (то не че има други) т.е. според производителя няма нужда от нови пружини. Евентуално да разпусна малко генерацията, но гърнета, за сега изпускателни колектори не ми се правят.
                          Пак искам да повторя, не търся пистовизиране на колата, искам готино купе с добър двигател. Нямам нито желание, нито пари и време да влизам във филми с турбини, инжектори, кулери, керамични съединители и др. Нищо лично към рейсърите
                          Alfa Romeo GT 2.0 JTS
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
                          Fiat Brava TD100

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от sudo Покажи съобщение
                            Едва ли ще ми отговорят нещо повече от това: "To fit a Colombo & Bariani camshaft it is not obligatory to modify the electronics parameters.
                            However, to get better performance it is advisable tо tune the inlet system to attain a good dialogue between camshafts and electronics. For road camshafts nothing must be replaced.
                            In case of racing applications, the tuner should evaluate the use of new springs or valves.
                            "
                            Тези които съм избрал са road medium (то не че има други) т.е. според производителя няма нужда от нови пружини. Евентуално да разпусна малко генерацията, но гърнета, за сега изпускателни колектори не ми се правят.
                            Пак искам да повторя, не търся пистовизиране на колата, искам готино купе с добър двигател. Нямам нито желание, нито пари и време да влизам във филми с турбини, инжектори, кулери, керамични съединители и др. Нищо лично към рейсърите
                            Ми да беше взел JTD или V6. От JTS-а двигател не става.
                            www.t-auto.bg

                            Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

                            Comment


                            • #15
                              Колега, не се занимавай-послушай колегата Ivanov - личи, че е карал и потрошил няколко JTS-а вече - пали или я давай на вторични...
                              Alfa Romeo 155 1.7 TS-ex
                              Alfa Romeo 155 1.9 TD-ex
                              Alfa Romeo 155 1.8 MY 95 Sport-ex
                              Alfa Romeo 156 2.0 JTS Ti

                              Comment

                              Working...
                              X