Известие

Collapse
No announcement yet.

Чъденка за бууст контролер и ремап

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чъденка за бууст контролер и ремап

    Преди няколко дни във фейста имаше питане за ремап на 1.9 jtd и имаше няколко човека, които биха си ремапнали колата, но ако имат възможност да си превключват между сток и ремап. Това няма как да стане със сток еку-то, но друга идея ми се завъртя в главата.
    В събота ми се сцепи маркуча между турбото и кулера и колата звъчеше като скайлайн 1000 коня. Това ме накара да се зачудя дали ако се добави един клапан на турбо пътищата, който да отваря на сток нялягането, дакажем 1.15, тогава колата би трябвало да се държи като стокова. Не съм много наясно с ремапа и картите, но моята логика е че ако картата е направена да пуска определено гориво при определено налягане, тогава няма проблем да има "теч" на налягането от трубината. Това е при положение че екуто пуска гориво на базата на реланите стойности МАП-а, а не на база на исканото налягане от картата(1.4 например).
    Не знам обаче как токва ще се отрази на турбината и дали няма няма да е по-лошо за нея от самия ремап - да кара турбото да се развътрта повече за да достигне желаното налягане, но заради клапана, то никога да не може да бъде достигнато.

    Ако всичко е ок от към турбина и гориво по картите, всеки може да си сложи един бууст метът и един тройник на маркучлето което отива към него, към който да сложи клапан с пружина и по метра да го настрои да отваря на 1.15(или на колкото му е кеф).

    Преди клапана едно кранче и кати иска да кара бърза кола завърта кранчето, като иска сток, която ще звъчи като бърза(заради свистенето от клапана), отвърта кранчето.
    '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
    EGR off, cat off, remap, BMC inbox

  • #2
    Първоначално публикувано от che_ Покажи съобщение
    Преди няколко дни във фейста имаше питане за ремап на 1.9 jtd и имаше няколко човека, които биха си ремапнали колата, но ако имат възможност да си превключват между сток и ремап. Това няма как да стане със сток еку-то, но друга идея ми се завъртя в главата.
    В събота ми се сцепи маркуча между турбото и кулера и колата звъчеше като скайлайн 1000 коня. Това ме накара да се зачудя дали ако се добави един клапан на турбо пътищата, който да отваря на сток нялягането, дакажем 1.15, тогава колата би трябвало да се държи като стокова. Не съм много наясно с ремапа и картите, но моята логика е че ако картата е направена да пуска определено гориво при определено налягане, тогава няма проблем да има "теч" на налягането от трубината. Това е при положение че екуто пуска гориво на базата на реланите стойности МАП-а, а не на база на исканото налягане от картата(1.4 например).
    Не знам обаче как токва ще се отрази на турбината и дали няма няма да е по-лошо за нея от самия ремап - да кара турбото да се развътрта повече за да достигне желаното налягане, но заради клапана, то никога да не може да бъде достигнато.

    Ако всичко е ок от към турбина и гориво по картите, всеки може да си сложи един бууст метът и един тройник на маркучлето което отива към него, към който да сложи клапан с пружина и по метра да го настрои да отваря на 1.15(или на колкото му е кеф).

    Преди клапана едно кранче и кати иска да кара бърза кола завърта кранчето, като иска сток, която ще звъчи като бърза(заради свистенето от клапана), отвърта кранчето.
    НаФта ще си пуска колкото е зададено по-картите.А на турбото ще му се завие свят с това КРАНЧЕ,защото то пък ще се мъче да дигне налягането което му е зададено.И на края на теб ще ти се реве.
    И защо аджеба искаш да си създаваш тези главоболия ?Направи си ремапа и си е карай.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      "За един прЕател питам"
      Чисто хипотетичен ми е въпроса, иначе съм си ремапнат и не мисля да я връщам към сток. Единствено може да ми трябва копче като я давам на жената, че тя кара "газ до дупка" от 1000 оборота.
      '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
      EGR off, cat off, remap, BMC inbox

      Comment


      • #4
        Кранчето е страхотна идея, ама само да напомня че времето на механичното турбо и карбораторите "УМРЕ"

        Comment


        • #5
          Не си усложнявай живота излишно, иди ремапни колата и на който я даваш да я кара му обясни от 4та скорост нагоре да не дава пълна газ преди 2000-2500 оборота, а да я натиска постепенно.
          Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
          Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

          Comment


          • #6
            old's cool
            то и дизела скоро ще е отживелица, ама я си го хАресвам
            '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
            EGR off, cat off, remap, BMC inbox

            Comment


            • #7
              Както на една реклама... Стига глупости! И със стандартното ЕКУ могат да се направят две карти
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                И как се сменя режима между двете карти?


                П.п. пак повтарям че темата е "хипотетична", не съм тръгнал да го правя това, просто ми се върти в главата като вариан за тези, които може би ще им е от полза да има "стандартен" и "спортен" режим
                '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от che_ Покажи съобщение
                  И как се сменя режима между двете карти?
                  Logoff/Logon 😆
                  Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                  Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от che_ Покажи съобщение
                    И как се сменя режима между двете карти?


                    П.п. пак повтарям че темата е "хипотетична", не съм тръгнал да го правя това, просто ми се върти в главата като вариан за тези, които може би ще им е от полза да има "стандартен" и "спортен" режим
                    ЕКУ-то го има като опция. Активира се чрез софтуерен ключ и се доработва инсталацията като се монтира бутон On/Off.

                    Копират се също така всички карти на друга позиция във флаша. Бутона превключва между двата блока без да необходимо гасене, връщане от контакт и т.н.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 11:25.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Тва дето го мислите го има и заводски на 147миците дукати.

                      там са 150 коня и спорт бутон за 170 коня.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Верно?

                        Comment


                        • #13
                          Mда, до една година са така както казвам.
                          Следващите имат разлика предимно в тротъл риспонза и кривата, но пак са с два комплекта карти.
                          И ГТ-тата 170 имат такова бутонче.

                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #14
                            И на 166 ЕКУ-то го има като опция, но съм го виждал само на бензиновите.
                            Attached Files
                            Alfa Romeo 166 3.2TI

                            Comment


                            • #15
                              Това с превключването между 2 карти е доста интересно за газифицираните мотори, където е необходимо да се даде предварение на запалването. Разбира се - може да се ползва и адванс процесор за целта, но това с картите е по-елегантното решение.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X