Известие

Collapse
No announcement yet.

Първата ми Alfa

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първата ми Alfa

    Привет алфисти!
    Дъщеря ми вчера навърши 18 и до месец би трябвало да вземе шофьорските изпити. От доста време се оглеждам по "моргите" след Метро във Варна и по обявите за нещо по запазено 2003-2005.
    Намерих в приемливо състояние рено клио, тойота корола и хонда джсз. Тя обаче се нацупи и на трите и на въпроса какво тогава ти харесва посочи една алфа 147. С един замах затри шестмесечните ми проучвания за най-подходящ автомобил за млад шофьор. Тогава влязох във вашия форум и благодарение на споделеното от вас избрах модела - 156 2.4 jtd Sportwagon 150 hp. Обявата още е в мобилето
    http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...0&slink=98wee3
    Спрях се на дизела, като по спокоен мотор като за начинаещ, 2.4 заради по - големия ресурс на голямата кубатура и 156 заради размера - в семейството имаме поло и голям ван. С комбито ще имаме кола за всички нужди. До тук виждате съвсем обмислена покупка и нищо необичайно, освен че за две седмици докато я стягам за бъдещия и стопанин успях да се влюбя в марката и даже сериозно се оглеждам за Croswagon Q4, но за това после.
    Когато купуваш 12 годишна кола чиято марка е опювана във всички форуми освен вашия,очакваш изненади. Купих колата за 4 200 плюс още 200 за ония джанти с дупките, които продавача уж искаше да си запази за следващата Алфа. Първото ми добро впечатление беше от удобната седалка. Тази като че ли е правена точно за моя болен кръст. Второто вечатление обаче беше изтрезвително. Наложи ми се да я настъпя повечко за да се престроя и като погледнах отзад - черна димна завеса. Приплака ми се - пак се прекарах с издухана кола. Оставих я на другия ден в сервиза с нагласата да чуя най- лошото.Докато се прибера до офиса с таксито,майстора ми звъни - ела колата е готова. Не повярвах но веднага обратно на другия край на града. Питам майстора какво стана безднадежден случай ли излезе. Обясни ми че имало само клеясяло клапанче което се е оправило с почистване. На компютъра всичко било идеално .Обаче вика тази кола много върви.Не бих седнал втори път в нея. Гледал за чип намало никакви доработки. Викам си какво толкова 150 коня , дизел .... Качих се да пробвам дали пак не пуши и о ужас - това комбенце се преродило в зверче.Не пали гуми а направо къса гуми. Леле каква стана - уж за детето взех спокоен дизел да се учи. Звъннах на продавача да му кажа че година и помовина е карал спунат кон. Обясних му и че според майстора върви като за над 200 коня, a той реши че се шегувам. На другия ден ми се обажда и вика извинявай, колата е ремапната на 210 коня от предния собственик, но той не знаел. Можело да върнем стария софтуер. Как ще връщаме. Аз кога съм карал самолет. ... .... Вече втора седмица тренирам да карам бавно, и понятие си нямам как ще я поветя на дъщеря ми като си вземе книжката. Уж е разумно дете. Не е правила велики глупости до сега, но скоростта увлича. Има и моменти когато те предизвикват, като оня ден когато един се опита да ме засече на обратен завой на акациите. Просто натиснах газта още един пръст надолу и застанах пред него. И намалих и почти го накарах да спре за наказание. Как така ще сече алфа.
    Много се увлякох но много ми се искаше да споделя емоциите си, а всъщност имах няколко въпроса :
    - възможно ли е показанията на борд компютъра да са вярни -среден разход за предните 2300 км 6.7, които паднаха на 6.6 след почистването на дебитомера и 5.4 за последните 20 км само градско;
    - сега е със стоманени 15 цола джанти . Някой пробвал ли е по високи от написаните в книжката мисля 205/55/16 за алуминиевите 16 цола ,че ми се виждат твърде ниски за варненските дупки.
    Другите въпроси май са за друга тема.

  • #2
    Честито колега,много радост да ви донесе Белисимата и да този мотор не става за спокойно карене,особено ако ти е оловна подметката.Това за ремапа нещо не го разбрах,ако е само ремап няма как да изкарат 210коня виж ако има и други доработки(Друг кулер,друго турбо и т.н) е напълно постижима тази мощност,но само с ремап едвали.
    Поздрави.

    Comment


    • #3
      Тепърва ще разнищвам случая. Правена е от по предния собственик. И аз прочетох че с компютъра повдигат конете само до 175 . За турбото ми казаха че било с променлива геометрия но дали е това оригиналното не зная. Имам доверие на дизелжията че не е пипано по двигателя. Аз съм отварял предния капак само веднъж.Видях че двигателя е прашен и сух и дотолкова разбирам.
      Колата е гледана и се надявам по предния собственик да е от форума, да си я познае и да си "признае" какво е правил по нея.

      Comment


      • #4
        Карай си я с 16-ките не са толкова ниски, че да има проблем с дупките. На С5-цата гумите ми са 255/40/19 и се оправям, a ти за 16-ки се притесняваш...
        Средния разход е нормално да е около 6.5 - 7/100. Моята също гори горе-долу толкова и също съм с ремап.
        Турбините на всички 2.4 са с променлива геометрия.
        Струва ми се, че е най-разумно дъщерята да получи Полото, а ти да си караш Алфата.
        Last edited by M.Gruev; d.m.y г., 23:15.
        Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
        Alfa Romeo 164 3.0 V6

        Comment


        • #5
          Честито и от мен
          Last edited by EMo0o; d.m.y г., 23:25.
          Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
          Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

          Comment


          • #6
            Колега честит комбинат Имам същата кола само че седанова,даже и цвета е същия За мощността си е напълно възможно,хардуера позволява подобна мощност стига да има читав съединител Иначе да колата си е бързичка за начинаещ шофьор ,особено момиче
            Браво за добрия избор,колата е почти вечна при правилна поддръжка и е способна да ти създаде много удоволствие и комфорт от шофирането
            Поздрави
            Петър
            AR Type 939 2.4 JTDm TI Q-Tronic DPFon
            AR Type 932 2.4 JTD Distinctive
            sigpic

            Comment


            • #7
              Честито !

              Ся аз отскоро имам и дизелова вагонетка , и не виждам нищо спокойно в тая кола

              Разход под 7 трудно ( говоря за града ) но и над 10 пак трудно ( хем моята е 20 вентила )

              Аз карам със 17-ки на 225 - Никакви ядове , ама за Варна май 16-ки са идеалния вариант ( говоря от гледна точка -> младши шофьор -> магнит за дупки -> спонсор на гумаджийници )

              И един два съвета от мен - Маслото винаги на време и внимателен подбор на майстори ! Щот аз от майстори каква хурка съм ял .... не е истина
              Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
              Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
              Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

              Comment


              • #8
                Ха ха Евала колега и добре дошъл ! ! ! Много ми Харесва като някой говори с толкова чувства и емоции за колата си !
                Да ти е честита колата и все радост като сега да ти носи !
                Сигурен съм ,че на дъщеря ти ще и хареса много .. Алфата е много удобна и кола някак си всичко се намира там където си мислиш че е ...
                Що се отнася до джантите взимаш хубави гуми с борд и вече зависи дали щерката обича да пробира дупките , че си е занимавка тук в България

                Поздрави !
                Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                Comment


                • #9
                  Турбината на 2.4 136-то коня не е с променлива геометрия Иначе честито за комбалачето създраве да си го караш.Аз бях много доволен от 56-цата и малко съжалявам,че си я продадох а седалката ли ...ммммм седалката беше найстина невероятна при полужение,че съм 192 висок и кръста ми се скапва за разтояние от 250 км без да слизам от колата с 56-цата този проблем го нямаше не усещах пътя.Успех и дано нямаш грижи

                  Comment


                  • #10
                    Колега и на 136,140 и 150 коня моторите турбината е с променлива геометрия,разликата е само на управлението на турбината на 136коня е вакуум,а на всички след това управлението е по електронен път.

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря на всички за съветите и пожеланията. Явно този форум е жив, както са живи и жребците под капака на Алфите. Все повече ми харесва колата и и се отблагодарих с :
                      - задни напречни щанги 4 бр. ;
                      - втулки на шенкел 2 бр. ;
                      - преден ляв тампон на двигател ;
                      - тампони стабилизаторна щанга ;
                      - десен маншон на полуоска ;
                      - дясна вътрешна кормилна щанга ;
                      - десен горен носач ;
                      - дясна биелета ;
                      - масло Selenia Turbo disel 5 l. + всички филтри
                      тъй както уж всичко и е било наред . Сега не отразява даже и легналите полицаи.
                      Всичко това за 887 лв. със смяната. Сменя ми ги приятел, като условието ми беше да слага само най-доброто. Остава да сменя и задните амортисьори с пружините. Поръчах Закс.
                      Много митове за тези Алфи, но не виждам частите да са скъпи. Да видим колко време ще издържи ходовата част.

                      Comment


                      • #12
                        Честита придобивка и много да те радва!

                        А пожелавам ти и дъщерята да е толкова ентусиазирана колкото тебе. Малко обаче имам притеснения в тази насока. От опит споделям.

                        Девойките повече си падат по 147-цата като визия особено пък сравнена с SW-то.
                        Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
                        Skype: nmilev64

                        Comment


                        • #13
                          Ако не и хареса веднага и давам моя ван Hyundai Trajet

                          Comment


                          • #14
                            Един съвет ако я гласиш за щерката карай с нея няколко месеца ... чипосани дизели не са за начинаещи още повече дизела не се чува може да се увлече за малко и ще е на 120 без да се усазнала иначе добре дошли в сектата и се надявам да не ви е последната алфа и важното е
                            sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
                            Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

                            И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
                            Ramstein - Benzin
                            https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

                            Comment


                            • #15
                              Хубаво представяне! Честито и безаварийни километри и на двамата шофьори!
                              Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщение
                              Девойките повече си падат по 147-цата като визия особено пък сравнена с SW-то.
                              Другия вариант е колегата да си търси зет с 147 и да ги разменят
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
                              Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
                              Ex: BMW E61 530 Xi

                              Comment

                              Working...
                              X