Известие

Collapse
No announcement yet.

Инверторни климатици

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инверторни климатици

    Инверторни климатици-моля някой ако знае точно принципа на работа,да обясни що за чудо е това.Допълнителна електроника ли е,импулсно захранване,стъпкови мотори,по какъв начин се контролира тока за да се получи икономия на енергия.В десет магазина помолих продавачите да ми обяснат, но никой не ми даде смислено обяснение.
    TIPO 2.0 91g.
    PUNTO 1.2 04 g.
    156 1.8 TS 00g

  • #2
    Теоритично и аз не знам, но практически разликата в разхода е главно при отопление, а ползата от инвертора е само ако ще се топлиш с него цяла зима.
    Неинверторите при температури под - 5 замръзвало външното тяло и спирали, инверторите откарват до - 25.
    Има някаква разлика в реализацията на термопомпите при 2 та вида... ако някой знае да каже
    А за икономии се гледа класа и се подбира точния номер за помещението.
    Welcome to the real world

    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от morfius
      Теоритично и аз не знам, но практически разликата в разхода е главно при отопление, а ползата от инвертора е само ако ще се топлиш с него цяла зима.
      Неинверторите при температури под - 5 замръзвало външното тяло и спирали, инверторите откарват до - 25.
      Има някаква разлика в реализацията на термопомпите при 2 та вида... ако някой знае да каже
      А за икономии се гледа класа и се подбира точния номер за помещението.
      единствената разлика е неква система за размразяване или замръзване.
      Инвертора я има и за тва не замръзва .... иначе всичко друго си е едно и също.
      само да ви кажа един факт- у нас са 2 инверторни миналата зима и двата бяха замръзнали как работеха цяла нощ....като подне под 30 градуса и всичко замръзва
      ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

      Comment


      • #4
        В момента в къщи съм с три LG,през зимата им замръзваха питите спираха и се включваха реотани за 10-ина минути размразяват и пак тръгваха.Ако стане -20 сигурно само ще си топля питите с реотаните
        TIPO 2.0 91g.
        PUNTO 1.2 04 g.
        156 1.8 TS 00g

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Cvetelin
          Първоначално публикувано от morfius
          Теоритично и аз не знам, но практически разликата в разхода е главно при отопление, а ползата от инвертора е само ако ще се топлиш с него цяла зима.
          Неинверторите при температури под - 5 замръзвало външното тяло и спирали, инверторите откарват до - 25.
          Има някаква разлика в реализацията на термопомпите при 2 та вида... ако някой знае да каже
          А за икономии се гледа класа и се подбира точния номер за помещението.
          единствената разлика е неква система за размразяване или замръзване.
          Инвертора я има и за тва не замръзва .... иначе всичко друго си е едно и също.
          само да ви кажа един факт- у нас са 2 инверторни миналата зима и двата бяха замръзнали как работеха цяла нощ....като подне под 30 градуса и всичко замръзва
          Как тогава се обяснява по-малкия разход на елекроенергия?
          146 1.6 Boxer '96

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от tipo1960
            В момента в къщи съм с три LG,през зимата им замръзваха питите спираха и се включваха реотани за 10-ина минути размразяват и пак тръгваха.Ако стане -20 сигурно само ще си топля питите с реотаните
            бе до - 20 22-3 работят нормално ама после.... обледяват се и стават като едни ледени блокове
            иначе има челъм да не се обледяват.... тряба да не спират денонощно...
            тука ва нас като сме си в къщи е нагласен примерно на 30 градуса да правй топло, като излезем от нас не го спираме ами го слагаме на 18 градуса колкото да не му спира компресора и така не замръзват.
            като го пуснеш преди нова година и до март месец ... не спира...
            това е единсвения начин да не се обледяват
            ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nikola_n
              Първоначално публикувано от Cvetelin
              Първоначално публикувано от morfius
              Теоритично и аз не знам, но практически разликата в разхода е главно при отопление, а ползата от инвертора е само ако ще се топлиш с него цяла зима.
              Неинверторите при температури под - 5 замръзвало външното тяло и спирали, инверторите откарват до - 25.
              Има някаква разлика в реализацията на термопомпите при 2 та вида... ако някой знае да каже
              А за икономии се гледа класа и се подбира точния номер за помещението.
              единствената разлика е неква система за размразяване или замръзване.
              Инвертора я има и за тва не замръзва .... иначе всичко друго си е едно и също.
              само да ви кажа един факт- у нас са 2 инверторни миналата зима и двата бяха замръзнали как работеха цяла нощ....като подне под 30 градуса и всичко замръзва
              Как тогава се обяснява по-малкия разход на елекроенергия?

              ми много е просто ... компресора докато загрее харчи много ток, а после си вслиза в нормалните стойности и си харчи примерно половин киловат. фатката е да не се спира климата. колкото повече я спираш и пускаш толкова повече ток гори заграяването на комресора....
              пуслаш и не спираш
              всеки си мисли" ай бягай тоз климатик гори като ламя" да ама не ...
              може би най инкономичното нещо за утопление зимата....
              ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Cvetelin
                Първоначално публикувано от nikola_n
                Първоначално публикувано от Cvetelin
                Първоначално публикувано от morfius
                Теоритично и аз не знам, но практически разликата в разхода е главно при отопление, а ползата от инвертора е само ако ще се топлиш с него цяла зима.
                Неинверторите при температури под - 5 замръзвало външното тяло и спирали, инверторите откарват до - 25.
                Има някаква разлика в реализацията на термопомпите при 2 та вида... ако някой знае да каже
                А за икономии се гледа класа и се подбира точния номер за помещението.
                единствената разлика е неква система за размразяване или замръзване.
                Инвертора я има и за тва не замръзва .... иначе всичко друго си е едно и също.
                само да ви кажа един факт- у нас са 2 инверторни миналата зима и двата бяха замръзнали как работеха цяла нощ....като подне под 30 градуса и всичко замръзва
                Как тогава се обяснява по-малкия разход на елекроенергия?

                ми много е просто ... компресора докато загрее харчи много ток, а после си вслиза в нормалните стойности и си харчи примерно половин киловат. фатката е да не се спира климата. колкото повече я спираш и пускаш толкова повече ток гори заграяването на комресора....
                пуслаш и не спираш
                всеки си мисли" ай бягай тоз климатик гори като ламя" да ама не ...
                може би най инкономичното нещо за утопление зимата....
                Не може би АМИ СИ Е
                В нас имам тамън два и тая зима като ги сложих на 24 градуса та кат колегата НЕ СПРЯХА до март и ток на месец "зимата" имах 100 лв.
                Всичко ми излезна 1300-500
                Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v 140hp '04 The new Mistress
                Alfa Romeo 156 1.9JTD 8v 105hp '98 еx

                Comment


                • #9
                  Аз съм си доволен от отоплението с климатиците ,само да не дойде някакъв Арктически студ,виж каква Африканска жега ни натисна че тогава какво ще правим ,ще си пускаме други печки и климатиците за интериор
                  TIPO 2.0 91g.
                  PUNTO 1.2 04 g.
                  156 1.8 TS 00g

                  Comment


                  • #10
                    Най-просто казано на старите климатици компресорите работеха винаги на пълна мощност и при достигане на работна температура в помещението се изключваха. Логиката при тях е коефициента на работно време. Инверторните са с промнлива мощност командвана от сложна електроника и датчици и както каза Цветелин не трее се изключват, защото сами си променят оборотите респективно мощността и имат по-висока ефективност в режим отопление.
                    97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                    .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                    Comment


                    • #11
                      До преди поста на Йонко доста 'истини' се бяха изписали

                      Порменливата мощност идва от възможността компресорите да имат променливи обороти спрямо необходимото натоварване. Съдейки по скромния ми опит с перални машини, предполагам че при климатиците принципът се запазва, та регулируемите обороти се постигат най-добре при постоянен ток и затова ще да са тея допълнителни платки при инверторите.
                      Преди време смених един от старите климатици с инвертор и разликата е просто от земята до небето
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        В нас сме с 2 инверторни от 2 години,зимата и двата бачкат нон стоп на 24 градуса,ток над 120лв не сме платили,като смятате че сме на бойлер
                        ex: | Fiat Tipo DOHC,Lancia Dedra 2.0 LS,ALFA 155 1.7TS,Lancia Dedra 1.9td SW,ALFA 164 2.0TS,Lancia Delta 1.6i | Fiat Coupe 1.8 16V VFD | Fiat Bravo 2.0 20V HGT |
                        BMW e39 facelift

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Abarth
                          В нас сме с 2 инверторни от 2 години,зимата и двата бачкат нон стоп на 24 градуса,ток над 120лв не сме платили,като смятате че сме на бойлер
                          това с бойлера сигурно е лукс :P

                          при нас двета бачкат от декември до март...повече от 100 лева ...
                          па и сега нали има некви промоции на е-он гориш повече плащаш по малко....
                          доста евтинджоз излиза отопление на ток(климатик)
                          ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                          Comment


                          • #14
                            Mного е евтино, да. С два НЕ-инверторни и един инверторен под 130 лв не съм падал от повече от година и това е лятото, а в силните зимни месеци до 350 стигам
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от trustworthy
                              Mного е евтино, да. С два НЕ-инверторни и един инверторен под 130 лв не съм падал от повече от година и това е лятото, а в силните зимни месеци до 350 стигам
                              350 лева ток?(това за три месеца ли е ?) олеееееееее, че тря си залепят на касите твоя снимка .... щото си им спонсор


                              сега има още по модерни .... пак инверторни ама със сензори за телесна температура.... работят постояно и следят за температурата... като ти стане топло почват да охлаждат, иначе си седят само си върти компресора и си работи системата антифроз(тая за замръзването). Оня ден ги гледах в Технополис.... ако се продават само датчици отделно ша си купя

                              п.с някой от колегите се занимаваше с климатична техника... нека да разясни малко въпроса, че излгежда интересна темата
                              ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                              Comment

                              Working...
                              X