Прочетох статията, и не се стърпявам да я споделя с вас. Малко е дълга, за което се извинявам, но съм сигурен че ще ме разберете като я изчетете до край...
Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната... Има ли такава, която събира всички качества в себе си и да заслужава парите си?
19.09.2007
Вчера направих едно кръгче с новото "Ауди RS4" седан. Може би най-завършения автомобил на пазара. Бърз, практичен и не се набива на очи.
След като се прибрах вкъщи, се замислих и установих, че всъщност е завършен, колкото разглобен верижен трион. Предните седалки са толкова големи, че заради тях не остава никакво място отзад, освен това е удивително скъп.
Оттогава насам се чудя дали има перфектна кола. Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната...
Запленени сме от возията на "Ролс-Ройс" и от чудото, наречено "Хонда V-Tec" - при 15 млн. произведени мотора нито един не е използвал гаранцията си за повреда.
Има ли обаче автомобил, който да събира всички тези качества и да заслужава парите си? Да си стои там някъде и ние да не сме го забелязали? Ако има такъв, може да забравите за "Фантом" и "Вейрон". Той трябва да е най-великият на света.
Говоря за автомобилния еквивалент на някой, който никога не е съществувал. Събирателен образ с умения на Адмирал Нелсън, брилянтната политика на Нелсън Мандела, творенията на Густав Айфел и външността на Джим Морисън.
Може да си мислите, че не е възможно да се комбинира комфорт и добро управление. Може дори да спорите, че тези две неща автоматично се изключват, но ще разсъждавате така до момента, в който седнете в новото "Ауди R8". То ще ви докаже точно обратното.
Дори при отсъствието на магнитното окачване управлението е чудесно и все пак не е изключено да прегазите средно висок мъж, без да усетите това в купето.
Същият спор възниква с разхода на гориво и скоростта. Може да твърдите, колкото си искате, че всеки автомобил, способен да ви откъсне врата с ускорението си, е пръв приятел с бензиностанциите и разходът му е подобаващ на динамиката.
Колкото и да не ми се иска, ще използвам още един пример от "Ауди", за да ви докажа, че грешите. Дизеловият V8 от А8 ускорява като откачен, но ако сте внимателен с педала на газта, ще запишете невероятния разход от 7 л/100 км.
За съжаление предимствата на А8 спират дотук, защото возията му е сравнима с това да ви пуснат по най-екстремната пързалка на aквапарк. На всичкото отгоре като малкия си брат RS4 този автомобил не е никак евтин, което пък ме води към друг претендент за титлата "перфектен" - новия "Воксхол VXR8".
Преди твърдях, че "МакМийл" е с най-доброто съотношение какво получаваш срещу парите си в целия свят. Получаваш всичко, което e нужно за нормален обяд - салата, хляб и месо, после добавят и покрив над главата ти, прибори, доволно количество напитки и играчка като бонус.
Единственото, което се доближава до това, е ежедневникът. В него събират истории от целия свят, добавят снимки, печатат го и на сутринта ти го носят пред вратата дори и да живееш на г..., искам да кажа на гърба на географията.
Очевидно е, че VXR8 не е евтин, но ако се вгледаш в конкурентите му, е без пари. Двигателят му e 6-литров V8 и има 414 к. с. - същата мощност като в RS4, но то е грубо с около 15 000 паунда (43 000 лв.) по-скъпо.
Ако потърсите очевидни белези откъде идва разликата в цената, със сигурност ще ги намерите. Все едно да сравнявате стереоуредби на малка фирма и на "Сони". Не е на нивото на сонито. Това е очевидно, но не знаете защо.
Но също така знаете, че за малко пари имате бърз, вълнуващ седан, който може да побере петима души и багажа им. Изключваме факта, че е екологично чист, колкото лицето на Рио Фърдинанд от "Манчестър Юнайтед" е зелено. Т.е. никак.
Двигателят има дюзи с размера на пожарникарски шланг и след като паркирате, трябва да се скриете бързо, за да не разбере някой, че това е вашата кола. Борис Джонсън би я нарекъл вулгарна, а децата ми - хулиганска.
По един или друг начин "Голф GTI" се е доближил до титлата "Всичко под един покрив" най-много, но ако се замислите, под покрива изобщо няма всичко необходимо. Не е кабриолет например, не може и да влезете в кално поле с него или поне, ако държите да излезете от другата страна.
Това, което търся, е автомобилен аналог на любимия ми европейски град Биариц. Той се намира във Франция, което означава, че е красив, но интересното е, че в него живеят хора, които мразят французите, защото са баски.
Биариц се намира на брега на океана - има плаж, а това определено е релаксиращо, океанът пък е пълен с вълни, което го прави интересен и занимателен.
Храната... нека го кажа така - Биариц е на хвърлей място от Гаскония, епицентъра на всичко кулинарно. И да стигнеш дотам не е никак скъпо.
Ако обърна на последните страници в това списание, мога да открия нещо нередно във всеки един от посочените автомобили. Колата съществува от 120 години и намирам това за доста депресиращо.
Та, докато разгръщах, стигнах до буквичката С и там видях "Субару Легаси Аутбек" и се замислих... хм. Какво всъщност е "Субару"? За тези с фуражките е машина, която изскача от нощта и хвърля камъчета в лицата им.
За други - с нахлупени наопаки бейзболни шапки, е огнедишащо животно, излязло от населения с пиксели свят на "ПлейСтейшън" и със своя звук и гърмежи от ауспуха смущава неделното спокойствие на паркинга пред супермаркета.
За трети, с шапки от туид, това е автомобил за фермата, който доскоро са купували оттам, откъдето са се снабдявали с тор и семена.
За онези, запленени по Impreza, задвижването на четирите колела означава по-добри "слънца", а за другите, че можеш да стигнеш до някоя заплеснала се овца в 2 ч през нощта, докато вали сняг.
В града екодейците не осъзнават, че това си е SUV с перманентно задвижване, а го причисляват в графата на добре изглеждащите комбита, за които не очакваш да ти съдерат и половината от кожата, която ще ти смъкнат за "Порше Кайен".
За всички останали "Субару" е надеждата, че един ден автомобилите ще са направени като него.
Затвориш ли вратата, се чува звук, сякаш току-що застрелян фазан се удря не чак толкова грациозно в земята. Това, както мнозина от вас знаят, е един от най-удовлетворителните звуци.
Нещо повече, във всяка статистика за надеждност Subaru се класира в Топ 5.
Вече ви чувам да крещите - да, ама не е кабриолет. Съгласен съм, но последното "Субару", което карах, имаше толкова голям стъклен покрив, че почти приличаше на кабриолет.
"Субару Легаси Аутбек" покрива повечето от критериите за нашата награда, а това определено е най-трудното от всичко. Голям е, същевременно компактен и бърз, но икономичен, добре направен, евтин... SUV с чудесно управление, който всъщност не е SUV.
Тогава това ли е най-добрият автомобил в света? Очевидно - да. С изключение на едно нещо: ако имах 30 000 паунда (90 000 лв.) да похарча за автомобил, щях да си купя "Алфа Брера".
Джеръми Кларксън, сп. "Топ Гиър"
Евала Джеръми... свалям ти шапка
Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната... Има ли такава, която събира всички качества в себе си и да заслужава парите си?
19.09.2007
Вчера направих едно кръгче с новото "Ауди RS4" седан. Може би най-завършения автомобил на пазара. Бърз, практичен и не се набива на очи.
След като се прибрах вкъщи, се замислих и установих, че всъщност е завършен, колкото разглобен верижен трион. Предните седалки са толкова големи, че заради тях не остава никакво място отзад, освен това е удивително скъп.
Оттогава насам се чудя дали има перфектна кола. Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната...
Запленени сме от возията на "Ролс-Ройс" и от чудото, наречено "Хонда V-Tec" - при 15 млн. произведени мотора нито един не е използвал гаранцията си за повреда.
Има ли обаче автомобил, който да събира всички тези качества и да заслужава парите си? Да си стои там някъде и ние да не сме го забелязали? Ако има такъв, може да забравите за "Фантом" и "Вейрон". Той трябва да е най-великият на света.
Говоря за автомобилния еквивалент на някой, който никога не е съществувал. Събирателен образ с умения на Адмирал Нелсън, брилянтната политика на Нелсън Мандела, творенията на Густав Айфел и външността на Джим Морисън.
Може да си мислите, че не е възможно да се комбинира комфорт и добро управление. Може дори да спорите, че тези две неща автоматично се изключват, но ще разсъждавате така до момента, в който седнете в новото "Ауди R8". То ще ви докаже точно обратното.
Дори при отсъствието на магнитното окачване управлението е чудесно и все пак не е изключено да прегазите средно висок мъж, без да усетите това в купето.
Същият спор възниква с разхода на гориво и скоростта. Може да твърдите, колкото си искате, че всеки автомобил, способен да ви откъсне врата с ускорението си, е пръв приятел с бензиностанциите и разходът му е подобаващ на динамиката.
Колкото и да не ми се иска, ще използвам още един пример от "Ауди", за да ви докажа, че грешите. Дизеловият V8 от А8 ускорява като откачен, но ако сте внимателен с педала на газта, ще запишете невероятния разход от 7 л/100 км.
За съжаление предимствата на А8 спират дотук, защото возията му е сравнима с това да ви пуснат по най-екстремната пързалка на aквапарк. На всичкото отгоре като малкия си брат RS4 този автомобил не е никак евтин, което пък ме води към друг претендент за титлата "перфектен" - новия "Воксхол VXR8".
Преди твърдях, че "МакМийл" е с най-доброто съотношение какво получаваш срещу парите си в целия свят. Получаваш всичко, което e нужно за нормален обяд - салата, хляб и месо, после добавят и покрив над главата ти, прибори, доволно количество напитки и играчка като бонус.
Единственото, което се доближава до това, е ежедневникът. В него събират истории от целия свят, добавят снимки, печатат го и на сутринта ти го носят пред вратата дори и да живееш на г..., искам да кажа на гърба на географията.
Очевидно е, че VXR8 не е евтин, но ако се вгледаш в конкурентите му, е без пари. Двигателят му e 6-литров V8 и има 414 к. с. - същата мощност като в RS4, но то е грубо с около 15 000 паунда (43 000 лв.) по-скъпо.
Ако потърсите очевидни белези откъде идва разликата в цената, със сигурност ще ги намерите. Все едно да сравнявате стереоуредби на малка фирма и на "Сони". Не е на нивото на сонито. Това е очевидно, но не знаете защо.
Но също така знаете, че за малко пари имате бърз, вълнуващ седан, който може да побере петима души и багажа им. Изключваме факта, че е екологично чист, колкото лицето на Рио Фърдинанд от "Манчестър Юнайтед" е зелено. Т.е. никак.
Двигателят има дюзи с размера на пожарникарски шланг и след като паркирате, трябва да се скриете бързо, за да не разбере някой, че това е вашата кола. Борис Джонсън би я нарекъл вулгарна, а децата ми - хулиганска.
По един или друг начин "Голф GTI" се е доближил до титлата "Всичко под един покрив" най-много, но ако се замислите, под покрива изобщо няма всичко необходимо. Не е кабриолет например, не може и да влезете в кално поле с него или поне, ако държите да излезете от другата страна.
Това, което търся, е автомобилен аналог на любимия ми европейски град Биариц. Той се намира във Франция, което означава, че е красив, но интересното е, че в него живеят хора, които мразят французите, защото са баски.
Биариц се намира на брега на океана - има плаж, а това определено е релаксиращо, океанът пък е пълен с вълни, което го прави интересен и занимателен.
Храната... нека го кажа така - Биариц е на хвърлей място от Гаскония, епицентъра на всичко кулинарно. И да стигнеш дотам не е никак скъпо.
Ако обърна на последните страници в това списание, мога да открия нещо нередно във всеки един от посочените автомобили. Колата съществува от 120 години и намирам това за доста депресиращо.
Та, докато разгръщах, стигнах до буквичката С и там видях "Субару Легаси Аутбек" и се замислих... хм. Какво всъщност е "Субару"? За тези с фуражките е машина, която изскача от нощта и хвърля камъчета в лицата им.
За други - с нахлупени наопаки бейзболни шапки, е огнедишащо животно, излязло от населения с пиксели свят на "ПлейСтейшън" и със своя звук и гърмежи от ауспуха смущава неделното спокойствие на паркинга пред супермаркета.
За трети, с шапки от туид, това е автомобил за фермата, който доскоро са купували оттам, откъдето са се снабдявали с тор и семена.
За онези, запленени по Impreza, задвижването на четирите колела означава по-добри "слънца", а за другите, че можеш да стигнеш до някоя заплеснала се овца в 2 ч през нощта, докато вали сняг.
В града екодейците не осъзнават, че това си е SUV с перманентно задвижване, а го причисляват в графата на добре изглеждащите комбита, за които не очакваш да ти съдерат и половината от кожата, която ще ти смъкнат за "Порше Кайен".
За всички останали "Субару" е надеждата, че един ден автомобилите ще са направени като него.
Затвориш ли вратата, се чува звук, сякаш току-що застрелян фазан се удря не чак толкова грациозно в земята. Това, както мнозина от вас знаят, е един от най-удовлетворителните звуци.
Нещо повече, във всяка статистика за надеждност Subaru се класира в Топ 5.
Вече ви чувам да крещите - да, ама не е кабриолет. Съгласен съм, но последното "Субару", което карах, имаше толкова голям стъклен покрив, че почти приличаше на кабриолет.
"Субару Легаси Аутбек" покрива повечето от критериите за нашата награда, а това определено е най-трудното от всичко. Голям е, същевременно компактен и бърз, но икономичен, добре направен, евтин... SUV с чудесно управление, който всъщност не е SUV.
Тогава това ли е най-добрият автомобил в света? Очевидно - да. С изключение на едно нещо: ако имах 30 000 паунда (90 000 лв.) да похарча за автомобил, щях да си купя "Алфа Брера".
Джеръми Кларксън, сп. "Топ Гиър"
Евала Джеръми... свалям ти шапка

Comment