Известие

Collapse
No announcement yet.

За зимните гуми и легендите за +7 градуса, мекия каучук и...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За зимните гуми и легендите за +7 градуса, мекия каучук и...

    Днес в големия дъжд от любопитство спрях при 8 катастрофи, и 8-те от тях бяха удари отзад (неспазване на дистанция). Най-интересното знаете ли кво е - тия отзад във всичките случаи бяха със зимни гуми, а в 7 от 8 случаи тия със сплесканите багажници бяха с летни гуми.

    Факт.


    Въпреки че по всички форуми всички ме обявиха за луд, фактите са си факти.


    След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.

    На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.

    Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.

    Тия басни и градски легенди за меката каучукова смес и алабала бяха актуални преди 20 години.

    ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ, И ТО УТЪПКАН СНЯГ.

    Ето го и самия тест, "сухата част" беше проведена бе при минус 7 градуса, а мократа - при плюс 1 градуса.

    http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf
    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

  • #2
    Мда , така е. Това го Знам от опит, но ако има сняг Зимните са пъти по добри и понеже се предполага, че Зимата може и да вали сняг, по добре е да си с Зимни гуми

    Comment


    • #3
      Това означава ли, че абсолютно всички тестове за гуми провеждани някога от АутоБилд са ПЪЛНА лъжа????
      sigpic
      Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
      " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
      "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от KGB
        Това означава ли, че абсолютно всички тестове за гуми провеждани някога от АутоБилд са ПЪЛНА лъжа????
        Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

        Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

        Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

        Що не работи ефтипито?
        Volvo XC90 D5 '06
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
        Lancia Ypsilon 1.2 '00



        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

        Comment


        • #5
          аз зимни гуми слагам в деня които завали снега или ако ще пътувам и се очаква сняг дори днес теорията на колегата се доказа пред мен колата със зимни гуми не успя да спре за негово съжаление а аз спрях с летен мишлен пилот за моя голяма радост

          Comment


          • #6
            В тоя ред на мисли как се държи лятна гума върху сняг?
            Без значение утъпкан или не?

            По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
            за багажника ти се разхождат наоколо???

            8 катастрофи, 16 коли от тях 9 със зимни гуми!!!
            Допреди седмица температурите бяха над 15 градуса !!!

            Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
            с каквото им попадне.
            След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.
            ex ALFA ROMEO 156 1.8 TS '98

            Comment


            • #7
              А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
              Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
              AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
              Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

              Comment


              • #8
                При колко градуса ги правят тестовете на АутоБилд....

                Аз от личен опит съм сигурен, че под 10градуса колата се държи по-добре с зимните дъблоп винтерспорт М3 от колкото с летни Пирели П Зеро Неро....

                А Марто е абсолютно прав....в БГрия има практира да се купуват зимни гуми втора употреба преди зимата и с тях да се кара до следваща зима....
                sigpic
                Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                Comment


                • #9

                  пдф-а не може да се отвори?
                  Alfa Romeo 145 1.6 16V TSpark '98

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от pent

                    пдф-а не може да се отвори?
                    Ми не работи ефтипито, там е качено всичко+последния тест от финландия и Япония.
                    Volvo XC90 D5 '06
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                    Lancia Ypsilon 1.2 '00



                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                    Comment


                    • #11
                      добре тогава какъф е смисъла че от зимните гуми. все пак не може да знаем кога ще завали стана студено и т.н. не може един мишлен алпин да няма добро поведение на пътя сега
                      Alfa Romeo 145 1.6TS - бившата
                      Audi A4 Avant 1.8T 00'- настоящата

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от koolio
                        А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
                        Примерно с тези
                        http://drive.bg/index.php?ModelId=179&c ... a01f2c0176
                        Alfa Romeo 145 1.6 TS '99 facelift
                        Alfa Romeo 147 1.9 jtd '05 facelift
                        Камион 2,4 jtdm Q4

                        Comment


                        • #13
                          Проработи.

                          ето текстовете от всички тестове на гуми в АутоБилд, там е и пидиефа на последния тест, който ще излезе в броя в четвъртък.


                          http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

                          http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc

                          http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

                          http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

                          http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf


                          Ето цитат от теста за зимни гуми от миналата есен

                          Въпреки че не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата, добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по снежните алпийски пътища и замръзналите северни езера в Швеция, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.

                          На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми.

                          И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки че митовете за температурната граница от +7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това.
                          Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг.


                          тестовете тогава са се провели в Швеция, на доста голям студ.
                          Volvo XC90 D5 '06
                          Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                          Lancia Ypsilon 1.2 '00



                          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                          ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pent

                            пдф-а не може да се отвори?
                            може и проблема да е в моя reader, но пак ми дава че не може да се отвори ПДФ-а. другите докс са ОК
                            Alfa Romeo 145 1.6 16V TSpark '98

                            Comment


                            • #15
                              Миналата събота в нашия квартал заваля сняг и в неделя побързах да сложа зимните гуми. После времето омекна, но валеше дъжд и след едно пързаляне по мокрия паваж почнах да карам много по-внимателно. Зимните гуми наистина стават само за сняг!

                              Обаче има значение и летните какви са, защото от гума до гума има балкан разлика. От години следя тестовете на АутоБилд и смея да твърдя, че без тази информация НЕ МОЖЕ да избереш добри гуми. Понякога дори моделите на скъпи мерки като Мишлен се представят по-зле от някои други, така че тестовете са безценни.
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                              Блог за работа и кариера

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X