Първа страница във вестника днес : "Тестът: 115 км/ч по магистралите"
Става въпрос за Франция в случая,но такъв закон би трябвало да въведе всяка държава от Европейският съюз след гласуване.
"Поради голямото покачване на цените на петрола,ще се гласува нов закон за ограничението на скороста по магистралите,което трябва да е 115 км/ч".
Според мен "ще се гласува" в този случай означава,че ще се въведе. С това ще се намалят не само консумацията на петрол,а и произествията по пътищата. Като пример вестникът (Le Figaro) дава кризата от 1973г когато решението да се намали максималната разрешена скорост от 130 на 120 км/ч е помогнало за намаляването на половина на броят на жертвите на изминат километър. По същото време в Германия ограничението е било 100 км/ч и смъртните случаи са намалили с 37% .
Според статистиката ако всеки водач изминаващ 10 000 км годишно намали средната си скорост с 10 км/ч ,това ще доведе до спестяването на 1.5 милиона тона петрол ,само за Франция,което отговаря на 140 евро на година на водач.
Още по-критично е изказването на създателката на лигата бореща се срещу пътното хулиганство ,според която дори 115 км/ч оства "голяма скорост"
Личното ми мнение е,че това ,което предлагат е много разумно от гледна точка на безопастноста и екологията. Въпросът е,че от икономическата страна на нещата мненията се други - намаляване на консумацията на петрол чрез закон = хвърляне на прах в очите на хората,че спестяват, забавяне на изразходването на петрола,който не е вечен = по-дълъго ползване на всичко свързано с него.Голямата консумация = на големи печалби. Например за някои страни като САЩ,които точно навреме освободиха Ирак от диктатура.
Въпреки всичко рано или късно ще си караме електрическите колички ,които дано да са екипирано с добра стерео система,която да ни наподобява звука на двигатели с повече от 4 цилиндъра
Става въпрос за Франция в случая,но такъв закон би трябвало да въведе всяка държава от Европейският съюз след гласуване.
"Поради голямото покачване на цените на петрола,ще се гласува нов закон за ограничението на скороста по магистралите,което трябва да е 115 км/ч".
Според мен "ще се гласува" в този случай означава,че ще се въведе. С това ще се намалят не само консумацията на петрол,а и произествията по пътищата. Като пример вестникът (Le Figaro) дава кризата от 1973г когато решението да се намали максималната разрешена скорост от 130 на 120 км/ч е помогнало за намаляването на половина на броят на жертвите на изминат километър. По същото време в Германия ограничението е било 100 км/ч и смъртните случаи са намалили с 37% .
Според статистиката ако всеки водач изминаващ 10 000 км годишно намали средната си скорост с 10 км/ч ,това ще доведе до спестяването на 1.5 милиона тона петрол ,само за Франция,което отговаря на 140 евро на година на водач.
Още по-критично е изказването на създателката на лигата бореща се срещу пътното хулиганство ,според която дори 115 км/ч оства "голяма скорост"
Личното ми мнение е,че това ,което предлагат е много разумно от гледна точка на безопастноста и екологията. Въпросът е,че от икономическата страна на нещата мненията се други - намаляване на консумацията на петрол чрез закон = хвърляне на прах в очите на хората,че спестяват, забавяне на изразходването на петрола,който не е вечен = по-дълъго ползване на всичко свързано с него.Голямата консумация = на големи печалби. Например за някои страни като САЩ,които точно навреме освободиха Ирак от диктатура.
Въпреки всичко рано или късно ще си караме електрическите колички ,които дано да са екипирано с добра стерео система,която да ни наподобява звука на двигатели с повече от 4 цилиндъра

Comment