Поредната глупост, при положение, че знаем в каква "чиста" държава живеем! Още повече, се оказва, че за КАТ мръсен автомобил не е просто зацапан номер или липса на видимост.
Хареса ми коментара на списание Тема:
Странна любов към естетиката връхлетя изневиделица КАТ. В проект за промени в Закона за движение по пътищата дирекцията предложи всеки собственик на неизмита кола да бъде глобяван с по 20 лева. Трябва да се признае, че опитът на Алекси Стратиев и хората му да осигурят европейски вид на превозните средства заслужава похвала. В Европа е така. Там не се движат коли с неразгадаем основен цвят на боята, още по-малко с изчегъртан върху мръсотията надпис “Измий ме!” Там до всяка необезопасена дупка или кална локва застава полицай. Докато не дойде някой от съответните служби и отстрани пречката за безопасността на движението. У нас целият щатен състав да се изкара по пътищата, дупките ще се окажат хилядократно повече. Затова полицаите не стоят край тях - битката е безсмислена и обречена на неуспех.
Защо тогава от КАТ смятат, че една измита кола може да се окаже победител в битката с калта, прахоляка, бетоновозите, самосвалите с пясък и чакъл, зимното опесъчаване, лугата и т.н.? Не е ли обречена на неуспех подобна битка?
Веднъж годишно общините правят опит да намокрят улиците. В София подобно хигиенно мероприятие наподобява блокадата, причинена от гостуването на Кондолиза Райс. Забранява се домуването, паркирането, преминаването и движението, докато служителите от чистотата не приберат маркучите. След тях остават прилежно събраните на купчинки боклук и кал. Само че няма кой прилежно да ги събере. И става едно замитане под килима.
Ако се съди по броя на новооткритите автомивки, българският шофьор вече е усвоил хигиенните навици на стара Европа. Ако се съди по състоянието на пътищата и улиците - нищо ново не сме научили. Там колите се мият веднъж месечно, защото няма какво да ги изцапа. И филтрите им са чисти. И обувките... Факт е, че решаването на тези проблеми не е в правомощията на КАТ, но е крайно време държавата да престане да бяга от отговорността си, като прехвърля топката от една институция в друга - в крайна сметка, ако иска гражданите да си изпълняват задълженията, тя трябва да спазва своите към тях. Дотогава подобно законотворчество винаги ще изглежда съмнително, че се прави в нечия полза.
Едва ли лобито на автомивките е толкова силно, но катаджиите вече потриват ръце. Така де - в този прахоляк не е трудно да се намерят нарушители, които ще предпочетат петте лева рушвет пред 20-те лева глоба.

Хареса ми коментара на списание Тема:
Странна любов към естетиката връхлетя изневиделица КАТ. В проект за промени в Закона за движение по пътищата дирекцията предложи всеки собственик на неизмита кола да бъде глобяван с по 20 лева. Трябва да се признае, че опитът на Алекси Стратиев и хората му да осигурят европейски вид на превозните средства заслужава похвала. В Европа е така. Там не се движат коли с неразгадаем основен цвят на боята, още по-малко с изчегъртан върху мръсотията надпис “Измий ме!” Там до всяка необезопасена дупка или кална локва застава полицай. Докато не дойде някой от съответните служби и отстрани пречката за безопасността на движението. У нас целият щатен състав да се изкара по пътищата, дупките ще се окажат хилядократно повече. Затова полицаите не стоят край тях - битката е безсмислена и обречена на неуспех.
Защо тогава от КАТ смятат, че една измита кола може да се окаже победител в битката с калта, прахоляка, бетоновозите, самосвалите с пясък и чакъл, зимното опесъчаване, лугата и т.н.? Не е ли обречена на неуспех подобна битка?
Веднъж годишно общините правят опит да намокрят улиците. В София подобно хигиенно мероприятие наподобява блокадата, причинена от гостуването на Кондолиза Райс. Забранява се домуването, паркирането, преминаването и движението, докато служителите от чистотата не приберат маркучите. След тях остават прилежно събраните на купчинки боклук и кал. Само че няма кой прилежно да ги събере. И става едно замитане под килима.
Ако се съди по броя на новооткритите автомивки, българският шофьор вече е усвоил хигиенните навици на стара Европа. Ако се съди по състоянието на пътищата и улиците - нищо ново не сме научили. Там колите се мият веднъж месечно, защото няма какво да ги изцапа. И филтрите им са чисти. И обувките... Факт е, че решаването на тези проблеми не е в правомощията на КАТ, но е крайно време държавата да престане да бяга от отговорността си, като прехвърля топката от една институция в друга - в крайна сметка, ако иска гражданите да си изпълняват задълженията, тя трябва да спазва своите към тях. Дотогава подобно законотворчество винаги ще изглежда съмнително, че се прави в нечия полза.
Едва ли лобито на автомивките е толкова силно, но катаджиите вече потриват ръце. Така де - в този прахоляк не е трудно да се намерят нарушители, които ще предпочетат петте лева рушвет пред 20-те лева глоба.
Comment