Известие

Collapse
No announcement yet.

Парапланеризъм

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Парапланеризъм

    От известно време съм много навит да се запиша на такова нещо и да се науча да летя с парапланер. Проверих два клуба http://www.verticaldimension.com където цената ориентировъчно е 3000 Евро + нова екипировка, като за първите 2-3 месеца те ти осигуряват общо 30-35 дни занимания включва. В другия клуб http://azor.hit.bg/ цената е 85 лв. за двудневен курс и след това по 40 лв. на ден и вече в зависимост от това как напредвам, като те ми осигуряват екипировка.

    Ако някой се е занимавал или има информация за двата клуба или за друг клуб нека сподели, за да мога да избера А пък ако има и други желаещи и ентусиасти нека се присъединят и да ходиме заедно да летим...
    Lexus IS200

  • #2
    Един приятел си взе такъв чаршаф и сега виси насам натам. Никаква интрига няма в това - дърпаш лявото завива наляво, дърпъш дясното завива надясно, пуснеш ги - висиш, въобще не виждам на какво ще те учат на тия курсове. Ако искаш тръпка и кеф си вземи безмоторен делтапланер - е с това вече си птица иска и някакви умения обаче и то сериозни. Баща ми е делтапланерист и от 6 годишен съм из небето с него, след това като се качих на парашут (теглен от катер в морето сигурно си ги виждал) умрях от скука.
    Last edited by code; d.m.y г., 12:50.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Един приятел си взе такъв чаршаф и сега виси насам натам. Никаква интрига няма в това - дърпаш лявото завива наляво, дърпъш дясното завива надясно, пуснеш ги - висиш, въобще не виждам на какво ще те учат на тия курсове. Ако искаш тръпка и кеф си вземи безмоторен делтапланер - е с това вече си птица иска и някакви умения обаче и то сериозни. Баща ми е делтапланерист и от 6 годишен съм из небето с него, след това като се качих на парашут (теглен от катер в морето сигурно си ги виждал) умрях от скука.

      Е човек все трябва да започне от някъде мен ме радва мисълта, че ще гледам земята от високо и че под мен няма да има нищо на стотици метри не искам да развивам скорости някакви в небето... Сигурен съм, че на първо време няма да ми е скука след това може да пробвам и нещо друго.
      Lexus IS200

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Един приятел си взе такъв чаршаф и сега виси насам натам. Никаква интрига няма в това - дърпаш лявото завива наляво, дърпъш дясното завива надясно, пуснеш ги - висиш, въобще не виждам на какво ще те учат на тия курсове. Ако искаш тръпка и кеф си вземи безмоторен делтапланер - е с това вече си птица иска и някакви умения обаче и то сериозни. Баща ми е делтапланерист и от 6 годишен съм из небето с него, след това като се качих на парашут (теглен от катер в морето сигурно си ги виждал) умрях от скука.
        Явно от малък си преттръпнал......лично аз едва ли бих се усмелил, да дърпам важенца на тая височина...знам си, че по на високо от женски корем да не се качвам
        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

        Comment


        • #5
          Защо не отидеш в Сопот? Честно казано цитираните от тебе клубове не съм ги и чувал.

          http://www.skynomad.com/
          http://www.skynomad.com/club/
          http://forum.skynomad.net/

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Един приятел си взе такъв чаршаф и сега виси насам натам. Никаква интрига няма в това - дърпаш лявото завива наляво, дърпъш дясното завива надясно, пуснеш ги - висиш, въобще не виждам на какво ще те учат на тия курсове. Ако искаш тръпка и кеф си вземи безмоторен делтапланер - е с това вече си птица иска и някакви умения обаче и то сериозни. Баща ми е делтапланерист и от 6 годишен съм из небето с него, след това като се качих на парашут (теглен от катер в морето сигурно си ги виждал) умрях от скука.
            Не си съвсем прав приятелю. За теб може и да е скука, но не един са случаите, когато дори опитни парапланеристи попадат в завихряния. Изисква се добра теоретична подготовка и хладнокръвие, за да не ти сгъне чаршава и да те изтресе на някой скали от високо. Задължително е да се отиде в клуб, в който ще те подготвят добре преди да те пуснат да гониш чайките
            Алфа Ромео 145 1,8 TS

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
              Един приятел си взе такъв чаршаф и сега виси насам натам. Никаква интрига няма в това - дърпаш лявото завива наляво, дърпъш дясното завива надясно, пуснеш ги - висиш, въобще не виждам на какво ще те учат на тия курсове.
              Това изказване е подходящо за абсолютен лаик, и не отива на човек който е имал вземане даване с подобен вид спортове (както твърдиш).

              Вярвай ми доста далеч от истината си. Вярно, че с делта-та се лети с по-висока скорост и по-далеч, крилото има по-добри аеродинамични качеста (заради частично твърдият профил) но да изкараш летенето с парапланер като "разходка в парка" е доста посредствено .

              Интересно ми е, качвал ли си се някога (било то на тандем или соло) на парапланер?!

              От три години се занимавам с парапланеризъм и вярвай ми, нещата не са никак лесни, и в никакъв случай не са толкова опростени колкото ги изкарваш.
              При парапланеризма има три основни дисциплини.
              Дори и омаловажаваното от самите парапланеристите Целно Кацане не е никак лесно постижимо, а трябват много тренировки, усилия, усет и техника.
              Ако говорим за Аcro или Фигурен Пилотаж, положението е много по-сериозно. Претоварването което може да се достигне при определени фигури стига до 3-4G, което изисква доста сериозна натренираност и подготовка, както физически така и психически. Отличното познаване на крилото е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие, а опита е изключително важен фактор. Да не говорим, че за да си сигурен в нещата които правиш трябва да имаш много поддържана и (за предпочитане нова) екипировка, която никак не е евтина.
              Ако пък целта ти е да летиш Cross Country, тоест да правиш прелети (XC) ти трябва доста по-комплексна подготовка и екипировка. Освен, че трябва да владееш всички основни Acro похвати много добре, трябва да познаваш възможностите и ограниченията на крилото си отлично. Това обаче са само 10-20% от знанията и подготовката които трябва да имаш. Останалите 80-90% от XC са отлично познаване на МЕТЕОРОЛОГИЯТА! Трябва да си много добре "подплатен" както с теория, така и с наблюдения и опит в тази сфера. Ако не си - просто няма да можеш да предвиждаш достатъчно добре събитията и ако се наложи да ги изпреварваш или изчакваш за да можеш да се възползваш максимално от възможностите които ти предоставят климатичните аномалии.
              Аз съм се насочил точно към тази "дисциплина" и нещата не са никак прости и/или лесни - говоря ти от опит. Дори един средно "къс" прелет от 30-50км. не е никак лесен, особено ако имаш за цел да прелетиш по точно определен маршрут (което всъщност е целта).

              Има една много стара поговорка - небето не търпи боклук, това което не е достатъчно добро просто - пада (и в буквалния и в преносният смисъл). Летенето във всичките му разновидности не е и никога не е било лесно. Безмоторното летене от своя страна е дори малко по-сложно, а и относително по-опасно от моторното. Колкото до опасността - тя е реална. Всяка година в България (а и по света) има доста контузени пилоти, които се контузват леко или по-тежко. Ожулванията и навехванията не ги слагам въобще при контузиите, това е нещо нормално, особено в началото на самостоятелните полети .
              Обикновено леките контузии (счупени крака, ръце, тазове и т.н.) се получават при начинаещи пилоти. При по-опитните пилоти, контузиите са доста по-малко но обикновено когато се получи контузия тя е тежка (счупени ребра, компресирани или счупени прешлени, последвани от парализа и дори смърт).

              За съжаление, средно статистически всяка година в България умира по един парапланерист. На фона на около 2-3000 активно летящи пилоти у нас, това не е много, но не е малко и е реален факт. Който си мисли, че парапланеризма е лесен и че е за всеки - лъже се... Всеки може да се пробва, но не всеки остава и най-важното, не всеки наистина го може .

              P.S. Карал съм курс за обучение в Сопот, в клуб Skynomad. Там условията за летене са чудесни, инструкторите са много добри, а и като отидеш там за седмица-две можеш да си починеш перфектно от задръстената ни столица. Ако не ти се ходи в Сопот и можеш да си позволиш 3К EURO - В клуб Vertical Dimension ще те подготвят много добре, последователно, в удобно за теб време, а и ще се сдобиеш с нова екипировка - нещо което е от много голямо значение!
              Last edited by Ba4o Kiro; d.m.y г., 19:51.
              Lancia Kappa Owner :: Alfa Romeo 166 Admirer

              Comment


              • #8
                дамм в сопот е най-добре да идеш поне ще те научат има доста кадърни даскали там се провежда и балкански шампионат по парапланеризъм но там имам много гадни течения
                Last edited by Христо_Сираков; d.m.y г., 13:34.
                http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                www.ico83.snimka.bg/[/url]

                Comment


                • #9
                  Дефинирай "гадни течения"?! "Гадни течения" може да има навсякъде. Гадни са когато не си подготвен и/или не си ги предвидил. Ако си слушал достатъчно добре инструкторите и по-опитните пилоти ще знаеш много добре къде има или може да се очаква ротор,възходящо, низходящо течение или термика, а също така и къде и кога не е добре да се лети и защо. Точно за старта на Сопот пък има доста информация къде, какво и защо, а и опини пилоти там има доста. Никой няма да ти откаже информация, било за старта или за захода към двете поляни за кацане. Никога не можеш да си 100% сигурен, че няма да попаднеш в някоя странна ситуация, но поне можеш и трябва да се поинтересуваш за условията.
                  Хубаво е човек да се информира предварително когато лети на непознато място. Най-важното - не бива да се "хвърчи", а трябва да ЛЕТИ. Има голяма разлика в двете понятия...
                  Last edited by Ba4o Kiro; d.m.y г., 23:12.
                  Lancia Kappa Owner :: Alfa Romeo 166 Admirer

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Ba4o Kiro Покажи съобщение
                    Дефинирай "гадни течения"?! "Гадни течения" може да има навсякъде. Гадни са когато не си подготвен и/или не си ги предвидил. Ако си слушал достатъчно добре инструкторите и по-опитните пилоти ще знаеш много добре къде има или може да се очаква ротор,възходящо, низходящо течение или термика, а също така и къде и кога не е добре да се лети и защо. Точно за старта на Сопот пък има доста информация къде, какво и защо, а и опини пилоти там има доста. Никой няма да ти откаже информация, било за старта или за захода към двете поляни за кацане. Никога не можеш да си 100% сигурен, че няма да попаднеш в някоя странна ситуация, но поне можеш и трябва да се поинтересуваш за условията.
                    Хубаво е човек да се информира предварително когато лети на непознато място. Най-важното - не бива да се "хвърчи", а трябва да ЛЕТИ. Има голяма разлика в двете понятия...
                    аз несъм казъл че другаде няма течения а само споменах че там има такива аз несъм запознат изобщо с тези неща за това не споря на тази тема като несъм компетентен
                    http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                    www.ico83.snimka.bg/[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Аз също не споря, само се опитвам да обясня .
                      Поради факта, че атмосферните условия са по-динамични и турболентни в края на пролетта, лятото и началото на есента, заради това най-подходящото време за учебни курсове е от средата на есента до ранна пролет. Тогава атмосферните условия са най-стабилни заради намаленото слънцегреене.
                      Ротори зад склонове има целогодишно като силата им зависи (разбира се) от скоростта на вятъра обтичащ склона и билото в конкретният случай. Също така, начинаещи пилоти не е желателно да летят между 10 и 16 часа през деня, защото тогава атмосферните условия са най-силни (атмосферата е най-активна). Обикновено най-спокойните условия подходящи за ученици през лятото са сутрин рано (между 5 и 9-10 часа) и късно следобяд-надвечер (между 16-17 и 21 часа). При особено топли и безоблачни дни подходящите за ученици времеви "прозорци" съответно се свиват (между 5 и 8 часа и съответно 18-21).

                      Ако има мераклии/желаещи които имат въпроси - нека питат, ще отговарям доколкото знам.

                      P.S. @ico83 - пробвай да си пооправиш правописа ...
                      Last edited by Ba4o Kiro; d.m.y г., 20:27.
                      Lancia Kappa Owner :: Alfa Romeo 166 Admirer

                      Comment

                      Working...
                      X