Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение теглото за спирачния път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Има ли значение теглото за спирачния път

    Здравейте колеги. Във форума на Фиат се разрази спор. Едните твърдят че теглото на колата/камиона нямат значение за спирачния път. За мен и още 20 човека това твърдение е абсурдно. Стигна се до писане на формули и какво ли не. Вие какво мислите по въпроса.
    Това е темата
    http://fiat-bg.org/forum/viewtopic.p...er=asc&start=0
    Четете след първите няколко поста.
    FIAT Bravo 1.9 JTD

  • #2
    Има.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от vsd Покажи съобщение
      Здравейте колеги. Във форума на Фиат се разрази спор. Едните твърдят че теглото на колата/камиона нямат значение за спирачния път. За мен и още 20 човека това твърдение е абсурдно. Стигна се до писане на формули и какво ли не. Вие какво мислите по въпроса.
      Това е темата
      http://fiat-bg.org/forum/viewtopic.p...er=asc&start=0
      Четете след първите няколко поста.
      Пробвай да спреш от определена скорост до 0, като сте 5 човека в колата и веднага след това пробвай да си сам в колата........
      sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

      Comment


      • #4
        http://www.youtube.com/watch?v=-LKZoesnSsU

        Теста с Мазда 2 във Фифт Гиър (теста за спирането е към края)
        Бяхме го обсъждали преди доста време пак тук.

        Теглото има значение.
        Една и съща кола спира по-далече, когато е натоварена.
        Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

        Comment


        • #5
          Колегите от Фиат форум са дали ясно обяснение. На теория при "идеални условия":

          "Формулата която ти ди дал (deceleration=force/weight) показва наистина дистанцията за която би спряло тяло с определена маса. Обаче force е силата на триене - всички коли спират благодарение на нея - това не вярвам да го отречеш. А BO е дал формулата за нея - F=mkg. Както сам можеш да се убедиш масата присътва два пъти - веднъж в числител и веднъж в множител. А според математиката това означава че тази стойност се самоунищожава - т.е. няма значение колко тежи тялото.
          Bo описал това но явно е пропуснато.
          Просто масата присъства във формулите и от двете страни на равенството. Извади двете формули и виж сам. Тук няма какво да обсъждаме повече. "

          На практика нещата са различни, защото "идеални условия" са практически непостижими.

          Няма какво да се коментира.
          147 JTD '02
          sigpic

          Comment


          • #6
            Ей, ама оня пич ви е хванал на къс пас и почва голямото плюнчене, а той седи и се хили.

            Масата действително не влияе на спирачният път, ако се изходи от физиката и простите формули и т.н.

            В реалността естествено също е така, защото законите на физиката важат с пълна сила. Тънкият момент е, че като е по-натоварена колата, не можеш да приложиш същото спирачно усилие посредством педала и съответно всеки решава, че като е по-тежка колата, спира по-зле. Това е така, спира по-зле, но това е защото не можем да я спрем поради човешкия фактор, а не щото масата и пречи. Масата ви пречи на вас. Ако на една кола с товар 100 кг и приложим дадено спирачно усилие и после я натоварим с 1000кг и приложим същото спирачно усилие, то спирачният път ще е един и същ.

            В заключение, въпроса е некоректно поставен и двете страни са прави.
            Last edited by DerMeister; d.m.y г., 15:57.
            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
            Mazda 6 2.3 2005
            sigpic

            Comment


            • #7
              Вижте тамата в другия форум. Упорито се твърди че няма значение. А е толкова абсурдно, че направо се дразня.
              Мерси много за линка.
              FIAT Bravo 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                ай четете тука:
                http://en.wikipedia.org/wiki/Fictitious_forces
                физици

                и още за триенето
                http://en.wikipedia.org/wiki/Friction
                Last edited by търтей; d.m.y г., 16:24.
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #9
                  Естествено че има значение :Р Голфа ми спира 3 пъти по-зле от алфата когато съм сам. Обаче когато има хора в колата Голфа започва да спира по-добре, а алфата малко по-зле. То не зависи само от масата но и тя оказва влияние. Все пак голфчето е малка кола и не може да си натисне гумите както трябва ако не е натоварена
                  sigpic
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                  BMW 316 Compact '95

                  Comment


                  • #10
                    това риторичен въпрос ли е ? естествено , че има значение, все едно да ми кажеш , че ако засилиш количка с 10 торби по 20 кила цимент надолу по хълма няма да има разлика с това да се опиташ да спреш същата количка ама без въпросните 200 кила
                    sigpic
                    днес съм в почивка ---

                    Comment


                    • #11
                      Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла
                      ааа не тоя направо ме уби с мотиката

                      ами нали коефициента на триена на гумата с пътната настилка зависи от каква е гумата и какво е състоянието на пътната настилка

                      е** ти невчастника
                      sigpic
                      днес съм в почивка ---

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
                        ааа не тоя направо ме уби с мотиката

                        ами нали коефициента на триена на гумата с пътната настилка зависи от каква е гумата и какво е състоянието на пътната настилка

                        е** ти невчастника
                        Еми той това е казал човека бе. Зависи от коефициента на триене, който се определя от много фактори, сред които "каква е гумата и какво е състоянието на пътната настилка".

                        Ако не вервате, хванете и поразучете научна и техническа литература по въпроса. Масата не оказва влияние на спирачният път. Оказва влияние на това колко лесно се постига максималното спирачно усилие. Демек ако спирачките на колата не са с натискане и сила, ами с копче Включено/Изключено и имаме свръх мощна серво система, колкото и да натоварите колата, тя все ще си спира за еднакво разстояние.

                        Иначе ДА, ако си натоварите колата с 1 тон зеле, ще спира по-зле. Как не правите разлика между това, което твърди оплютият колега и това, за което вие говорите?
                        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                        Mazda 6 2.3 2005
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Според някои професори с едно и също усилие се спира с шут дете с мотопедче и тир. Това е доста смешно, формулите нещо ви куцат. Колкото е трудно да засилиш една 3-тонна кола, толкова е трудно и да я спреш. Иначе щяха да правят Q7-ци с дискове от Клио.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение

                            Ако не вервате, хванете и поразучете научна и техническа литература по въпроса. Масата не оказва влияние на спирачният път. Оказва влияние на това колко лесно се постига максималното спирачно усилие. Демек ако спирачките на колата не са с натискане и сила, ами с копче Включено/Изключено и имаме свръх мощна серво система, колкото и да натоварите колата, тя все ще си спира за еднакво разстояние.

                            Иначе ДА, ако си натоварите колата с 1 тон зеле, ще спира по-зле. Как не правите разлика между това, което твърди оплютият колега и това, за което вие говорите?
                            Оплютия колега твърди че при всякви условия е прав, само дето се извъртя после че се говорело за незнам си кво. Освен това, нас не ни интересува на теория, ако имаме супер силна серво система и т.н., а на практика дали оказва влияние теглото.
                            FIAT Bravo 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              На теория не мога да кажа как е, но на практика има значение и не само дали и с колко е натоварена, но и с какво.
                              Alfa Romeo 164 2.0 TS/M1; V1 Medium `92; Matra Murena `83;
                              Mercedes S 430 4 matic `02; Opel Corsa C XE 2.0 16V `05
                              Peugeot Traveller `17 2.0 HDI 180 h.p.; Mitsubishi Pajero `94 2.5 TDI
                              Iveco S 59 2.5 TDI; Peugeot Boxer 1.9 `95

                              Comment

                              Working...
                              X