Известие

Collapse
No announcement yet.

Очакваното интервю с Лисан

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Очакваното интервю с Лисан

    Италианските автомобили
    Д и м и т ъ р П е т р о в (jjkale)тест-изпитател и Редактор на сп."Бг Транспорт" , както и на сп."Автобуси и микобуси"

    Част от статията публиквана в новия брой.


    Визитка
    Име:Александър Йорданов – Лисан
    Години – 36
    Град – София
    Хоби – мотори , коли , риболов
    Кара:Alfa Romeo GTV SPIDER – 160 к.с. с 2 чипа и спортен филтър
    .................................................. .................................................. ..........
    Темата за италианските автомобили е необятна . Чаровни , но и от време на време проблемни . От много „разбирачи” могат да се чуят различни мнения относно „италианките” . А дали проблемът не е в нас и дали знаем как да ги поддържаме правилно ? За да доразвия темата за италианските коли , реших да попитам хората , които ги карат и какви са честите проблеми свързани с тях . След няколкодневно проучване се запознах с един от най – компетентните по въпроса , а именно Сашо (известен с прякора Лисан) . Ако се загледаме , на почти всяка италианска кола предимно в София пише „Лисан сервиз”. Отидох лично да се запозная с него и да му задам няколко въпроса . Той с удоволствие ме прие и ми разказа за италианската страст .

    – Сашо , би ли ми разказал относно ремонта и поддръжката на италианските коли ?
    – За италианските автомобили части има в излишък . Постоянният внос не спира . Има доста вносители и смея да твърдя , че добрите и сравнително качествени части преобладават . Има всички на пазара , като цените са приемливи , сравнение с други марки автомобили . Лошото в случая , че има разлики , които стигат до 50% за едни и същи части , но в различни магазини – особено извън София . В провинцията частите са извън всякакъв контрол . Всеки продава на цени , каквито си иска , а това води до внушението , че италианските автомобили са скъпи за поддръжка .
    – Вярно ли е , че автосервизите които успешно поправят автомобилите са предимно на територията на столицата ?
    – За съжаление е вярно . Този факт създава доста неудобства за хората от провинцията . Много хора не си купуват италиански автомобил именно по тази причина . Разбира се , има и хора извън столицата , които си разбират от работата , но за съжаление са малко .
    Предполагам , че при тях цената за труд е висока ?– Да , така е , по обясними причини . – тук искам да допълня , че ако се спазват някои основни правила за поддръжка , италианският автомобил е доста здрав и надежден – и няма да те остави на пътя .
    Сподели с мен и нашите читатели какви са твоите препоръки и съвети ?– При покупката на автомобила , той трябва задължително да бъде прегледан технически от автомонтьор , който познава добре тези автомобили , защото при най - малкия пропуск при огледа нещата излизат извън контрол .
    – Предполагам , че имаш предвид основен ремонт и т.н. ?– Да , както основен ремонт така и ходова част , дебитомер и т.н.
    – Твоя съвет какво трябва да се направи веднага след покупката на автомобил на старо ?
    – Задължително трябва да се направи техническо обслужване , а именно смяна на ремъци , ролки , масло и филтри . Препоръчително е това да се прави в автосервиз , който се занимава предимно или само с ремонти на италиански автомобили .
    – А защо само при тях ?– Защото се използват силно специализирани инструменти , които са скъпи , а сервизите , които не се занимават само с „италианки” , не ги купуват .
    – Виждам , че в момента около теб в сервиза има предимно Alfa Romeo – съгласен ли си с факта ,че Alfa Romeo е класика в жанра ?– Да , определено . Това е кола която се кара с чувство . Но и те имат недостатъци .
    – Кажи ми малко за недостатъците на двигателите модификация T . Spark и Boxer .– При T . Spark като недостатък мога да определя картера . Той е алуминиев и се пука много лесно при недоглеждане на пътната обстановка . При наличие на теч и липса на масло , ако не се вземат мерки , двигателят отива за основен ремонт . При двигателите Boxer картера е железен и не се пука , но се залепва за маслената помпа и резултатът е същия . Съветът ми е при най – малкия удар да се направи оглед .
    – Кажи ми повече за легендарната Alfa Romeo – Giulia .– Определено това е кола , за която си струва да се знае . В началото на 60 –те год . на миналия век Alfa Romeo започва разработака на нов модел , който да замени популярната Giulietta . Така се ражда Giulia . В създаването на Giulia е заложено много , а очкванията са много големи . Самият факт , че на базата Giulia са създадени много невероятни автомобили . Giulia става един от най – прославените модели на компанията . С великолепна аеродинамика и потресаващата си мощност Giulia е силнооткрояващ се автомобил , уникално творение за времето си – шедьовър . Giulia за от 0 до 100 ги прави за12 секунди при максимална скорост от 180 км/ч . Тя заема мястото си на световния връх в автомобилостроенето .
    – И за финал кажи няколко думи за твоята „красавица” . – Карам Alfa Romeo GTV SPIDER . Мощността и е около 160 к.с. има 2 чипа и спортен филтер . Това е много здрав автомобил , динамичен , красив и не толкова скъп за поддръжка . Слабата част при него е „задницата” , която не е никак евтина .
    Last edited by jjkale; d.m.y г., 18:23.
    Alfa 146 T.Spark 16v 120hp (МЕТАН)

  • #2
    145, 1.6 I.E. Boxer
    Lancia Lybra 2.4 jtd 140+
    Subaru Legacy 2.5

    Comment


    • #3
      Браво, сега чакам едно интервю и с мен
      sigpic
      ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
      0889 636 093

      Comment


      • #4
        без да се обиждаш обаче нивото на журналиста е под всякаква критика
        също така в интервюто има и доста неточни факти и прозира евтина реклама

        Comment


        • #5
          с извинение ... кога Сашо си обикалял из провинцията и знаеш нивото на майсторите?
          мога да ти кажа, че има хора доста по разбиращи от 90% от софийските "майстори"
          ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

          Comment


          • #6
            ами може да не е обикалял,ама като чува и чете многото оплаквания от пишман майстори,тупащите се в гърдите хора от сервизите ,че имат всичко за всички модели ,цените на услугите и най вече частите е много прав
            P.S.Говоря за най-добрия град за живеене(втора година поред)-ВАРНА

            Comment


            • #7
              Италианските автомобили
              Д и м и т ъ р П е т р о в (jjkale)тест-изпитател и Редактор на сп."Бг Транспорт" , както и на сп."Автобуси и микобуси"

              Визитка
              Име:Александър Йорданов – Лисан
              Години – 36
              Град – София
              Хоби – мотори , коли , риболов
              Кара:Alfa Romeo GTV SPIDER – 160 к.с. с 2 чипа и спортен филтър
              .................................................. .................................................. ..........
              Темата за италианските автомобили е необятна . Чаровни , но и от време на време проблемни . От много „разбирачи” могат да се чуят различни мнения относно „италианките” . А дали проблемът не е в нас и дали знаем как да ги поддържаме правилно ? За да доразвия темата за италианските коли , реших да попитам хората , които ги карат и какви са честите проблеми свързани с тях . След няколкодневно проучване се запознах с един от най – компетентните по въпроса , а именно Сашо (известен с прякора Лисан) . Ако се загледаме , на почти всяка италианска кола предимно в София пише „Лисан сервиз”. Отидох лично да се запозная с него и да му задам няколко въпроса . Той с удоволствие ме прие и ми разказа за италианската страст .
              Те тоа изби рибата,хората кат си немат работа,докъде стигат не е истина
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Ц-ц-ц-ц-ц.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Те тоа изби рибата,хората кат си немат работа,докъде стигат не е истина
                  скуката е голяма работа
                  ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от jjkale Покажи съобщение
                    италианският автомобил е доста здрав и надежден – и няма да те остави на пътя .
                    Аари Ве ?
                    Алфа 164 2.0Т.С. 95г. - на части !

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от MaVrUt Покажи съобщение
                      Аари Ве ?
                      Верно.

                      Рекламата е голяма сила в нащето глобално село.
                      ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                      Renault Megane II Grand Tour-2004г

                      Comment


                      • #12
                        Евала на Лисан!!!
                        sigpic
                        Alfa Romeo 156 2.0 TS - the current one
                        Alfa Romeo 145 1.6 boxer - the second one
                        Alfa Romeo 33 1.7 boxer - the first one

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от JAMAL Покажи съобщение
                          Евала на Лисан!!!
                          За кое?

                          Моето мнение/без да обиждам колегата /,че езика му на писане е малко махленски.
                          ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                          Renault Megane II Grand Tour-2004г

                          Comment


                          • #14
                            Интервюто ми хареса.Добре премерени думи.Браво.
                            sigpic
                            Alfa Romeo 33 1.5iE-EX
                            BMW E30
                            BMW E36

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от MUROMAN Покажи съобщение
                              За кое?

                              Моето мнение/без да обиждам колегата /,че езика му на писане е малко махленски.
                              Аз пък не видях никъде махленски език, интервюто си е нормално.Добри и верни думи за италианските коли
                              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                              Нагоре по стълбата, която води надолу
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X