Известие

Collapse
No announcement yet.

Казус относно решение на КАТ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Казус относно решение на КАТ

    Случката е с мой приятел, но мисля че това потенциално може да се случи на всеки, докато шофира.Затова ви моля за мнения по въпроса, как да действа от тук на там.
    А ето и самия случай :
    "В дъждовен ден, привечер около 18.20 ч., 5.10.2008 г. на спускането на прохода Шипка откъм страна на гр. Габрово в средата на остър десен завой, при достигне на почти връхната точка на виража, двигателят на управлявания от мен автомобил при движение с 30 км/ч и на 3-та скорост, загасна. В резултат на това, загубих рязко хидравлично налягане в кормилната и спирачната системи на автомобила и продължих към отсрещния бордюр, където се ударих, въпреки моите опити да променя траекторията на управлявания от мен автомобил. Поради специфичните условия на даденото място, а именно:

    - остър завой
    - мокро време
    - сложен знак преди това, че пътя е хлъзгав (заради което и бях намалил до 30 км/ч при максимално разрешени за прохода 40 км/ч и спускайки се на скорост - в случая 3-та)
    - особеностите на виража
    - невъзможността да управлявам своя автомобил,

    реших да не предприемам резки маневри с волана или да не опитвам спиране, използвайки ръчната спирачка.
    Резултатът беше спиране в левия бордюр на пътя.

    След идването на КАТ, ми беше написан акт за движение с несъобразена скорост, който аз обжалвах писмено в оставеното за целта място в него, но днес е пристигнало наказателно постановление, издадено от РПУ-Габрово, в което съм признат за виновен за ПТП при движение с несъобразена скорост (нарушил съм според тях чл. 20 ал. 2 предл. 1 от ЗДвП), като наказанието ми на основание чл. 53 от ЗАНН и чл. 179 ал. 2 предвр. 1 от ЗДвП е глоба в размер от 100 лв. и отнемането на 4 контролни точки.
    С аргументите на КАТ-Габрово съм крайно несъгласен, защото съм предприел всички изискуеми и предвидими действия, за да намаля всеки възможен риск за възникване на ПТП, но е нямало как да знам, че в завоя ще възникне евентуален технически проблем в моя автомобил и двигателят му ще загасне.

    Заради това искам да обжалвам решението на КАТ-Габрово по законовия ред в 7-дневния срок определен за това, който изтича на 17-ти декември този месец.

    В случая се интересувам: имам ли основание да извърша това при така описаните от мен обстоятелства и ако да - то какви да са моите аргументи?"

    Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
    Втора национална среща на 155

  • #2
    30 км/ч - 3та - спускане - мокър път?
    ми несъобразено е

    ПП
    на угаснал автомобил, но движещ се на скорост, налягане в хидравликата НЕ се губи
    Last edited by търтей; d.m.y г., 19:37.
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Не може да си на скорост и колата да се движи и да останеш без хидравлика. Сигурно колата се е спускала по инерция.
      Fiat Punto 1.9 JTD
      Alfa Romeo 156 2.4 JTD
      sigpic

      Comment


      • #4
        Нормално да изгасне Но ненормално да изгуби хидравликата аз се слускам винаги на 2ра нзм...
        ex AlfaRomeo 145 2,0 QV -> Голямата ЛюбоФ
        Nissan Qashqai 2,0 140hp
        Renault Megane III Coupe 1,6 16V 110hp
        ShineRay XY350ST-2 StreetKiller

        Comment


        • #5
          Дори и да е угаснала, сервото на спирачките има 1-2 натискания преди да се втвърди. Дори и да се е втвърдило сервото, спирачките не спират да работят, а просто е необходимо доста по-голямо усилие върху педала. Сервото УСИЛВА, а не включва/изключва спирачната система Хидравликата и тя е слънце при зацепена предавка.
          Спускане на 3-та с 30...отделно причините да угасне двигателят на скорост са толкова малко, а и дори и да угасне, стига да е на скорост, колата по-скоро ще тръгне сама да спира и ще е в пъти по-управляема, отколкото ако се скочи на спирачките при мокър и потенциално хлъзгав участък примерно
          Бе като цяло звучи нагласена историята
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            Дори и да е угаснала, сервото на спирачките има 1-2 натискания преди да се втвърди. Дори и да се е втвърдило сервото, спирачките не спират да работят, а просто е необходимо доста по-голямо усилие върху педала. Сервото УСИЛВА, а не включва/изключва спирачната система Хидравликата и тя е слънце при зацепена предавка.
            Спускане на 3-та с 30...отделно причините да угасне двигателят на скорост са толкова малко, а и дори и да угасне, стига да е на скорост, колата по-скоро ще тръгне сама да спира и ще е в пъти по-управляема, отколкото ако се скочи на спирачките при мокър и потенциално хлъзгав участък примерно
            Бе като цяло звучи нагласена историята
            Ама не е нагласена история, точно самата ситуация е описана.
            Само забравих да спомена ,че става въпрос за Рено 19 (двигател 1.7) ,а не за Алфа.
            Нямам причини да ви представям нагласени ситуации,савсем автентично е всичко.Незнам защо се нахвърлихте срещу човека , че си ги фантазира нещата като това не е така.

            Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
            Втора национална среща на 155

            Comment


            • #7
              хуу де
              не е награсена
              но дриваре з анищо не става
              скоростта 30 на тре Е несъобразена
              демек като никога са му писали смислен акт

              абе той като не знае как да си пази хидравликата ръчни ше дърпа ...

              изобщо добре че няма жертви
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #8
                Може да обжалва пред районния съд по местосъставяне на акта. Но доказването вече е доста трудно. Всичко зависи от това колко убедителен пред съда ще бъде. Ако не му е прекалено далече, по-добре да отиде лично или с адвокат, да не разчита само на писмена защита.
                П.С. Може да даде акта на адвокат да провери за формални нарушения.
                Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                Comment


                • #9
                  кофти

                  веднъж (дваж-триж) имах и аз таквиз казуси..ама 200 лева адвокат-питбул...даже КаТ не ми дадоха протокол. Оправят се нещата. Написаха го с избягал втори участник...застрахователя плати 100% ремонт... Българиюооо...
                  блаженни са низшите духом...

                  Comment


                  • #10
                    И как при спускане на скорос някой може да разбере, че двигателя е изгаснал???
                    Веднага се разбира и хидравликата се вдървява, само ако колата е АВТОМАТИК, и си на положение D, ако си на 3 пак си действат нещата нормално, както и при ръчните на 3-та
                    Alfa 155 2.0TS 8V '93
                    sigpic
                    VW LADAVAGEN '81
                    CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                    Comment


                    • #11
                      разбира се, че може да обжалва

                      но за да спечели, ще трябва да докаже, че се е движил със съобразена скорост

                      а как ще стане това, може да му каже според мен само адвокат, който е тясно специализиран в тези дела

                      и накрая съда ще прецени дали се е движил със съобразена или не скорост

                      Comment


                      • #12
                        За лека кола няма докзаване. Едва ли са му мерили спирачния път. Най-важна в случая е убедителността.
                        Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                        AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                        Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                        Comment


                        • #13
                          Колеги , вие май забравяте ,че това не е високооборотна кола като Алфата,(рено 19 е ) така че за нея е доста нормално на 3та да кара с 30
                          Недейте да сравнявате с ваште коли, защото аз ако гледам по себе си ,карам по схема
                          1-ва -40
                          2-ра -60
                          3-та -90
                          и така
                          Но случая е различен

                          Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
                          Втора национална среща на 155

                          Comment


                          • #14
                            Миленче, нас няма смисъл да ни убеждаваш

                            за да спечели твоят човек трябва да убеди съда и толкова
                            а за целта си трябва адвокат, който да знае как да тълкува закона в негова полза

                            Comment


                            • #15
                              case closed

                              Comment

                              Working...
                              X