Известие

Collapse
No announcement yet.

Каране при дъжд и сняг

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Каране при дъжд и сняг

    Здравейт искам да Ви попитам Вие как процедирате като шофирате на сняг или дъжд.Така пример идва светофар и трябва да намалите и понеже много хора докато карат преди да спрат изключват от скорост и спират ,Вие какво правите спирате и след това изключвате от скорост ? Това питам защото са ми казвали ,че ако е заледено е по-добре да мина на по-малка предавка и като спра да изключа от скорост,защото ако изключа преди това при намаляване колата става нестабилна понеже не е на скорост.Има ли нещо вярно в това и Вие как спирате на сняг и дъжд.Ако темата е тъпа може да се изтрие,но според мен ако е вярно това на много млади шофьори може да помогне,а аз съм един от тях
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 103hp 1995г

  • #2
    Добрите шофъори никога не изключват от скорост освен когато чакат на място. Това с пускането по енерция е пълно порно.

    Comment


    • #3
      Аз винаги когато намалявам вкарвам по-малка предавка независима дали е мокро или сухо
      sigpic
      SCUDERIA ITALIA
      BMW 5-er
      BMW 7-er
      Fiat GP

      Comment


      • #4
        Не нищо вярно няма.
        Ето ти един пример - караш на лед по надолнище на 2-ра.
        Обаче искаш да намалиш натискаш спирачка и понеже си на скорост а двигателните колела нямат сцепление блокират и колата угасва. Ти разбира се усещаш че се пързаляш и пускаш спирачката за да стане колата управляема - нъцки колелетата са блокирани понеже си на скорост след което се хвърляш като лъв в някое дере. Цялата драма е 4-5 секунди.

        Тоя пример е от поредицата "Автобиографични" или "Млад шофьор на гости в Разград" ама тогава ми се размина на косъм търкалянето по таван
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Значи си много млад шофьор?
          Аз лично винаги използвам и двигатела когато намалям НО или на същата предавка или най много с 1 по надолу.Че може да стане преплъзване на задвижващите колела и хоп белята станала!!!!!!!!
          146 1.6V TS. 147 1.9 JTDmsigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от vlado_iv Покажи съобщение
            Значи си много млад шофьор?
            Аз лично винаги използвам и двигатела когато намалям НО или на същата предавка или най много с 1 по надолу.Че може да стане преплъзване на задвижващите колела и хоп белята станала!!!!!!!!
            Случката е отпреди 7 години. Ама то и стар шофьор да бях тогава .. Кво беше не старило, а патило. Докато не ти се случи .. Винаги съм казвал, че човек дето не се е хвърлял в канавката не е никакъв шофьор.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Не работиш добре със съединителя

              Comment


              • #8
                на мен между Костинброд и София на двупосочното с 2-те платна на левия завой преди Волуяк точно изпреварвах 1 кола с около 120 км/ч и влизайки в завоя гледам голямата локва и дълбока ... усмихнах се като за снимка а колата просто направи адския аква-планинг и си продължи направо по сухото със същата скорост ... факт .. добре че не барнах спирачката ...
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                  Добрите шофъори никога не изключват от скорост освен когато чакат на място. Това с пускането по енерция е пълно порно.
                  Я ми обясни тогава, защо да си моря крака на съединителя, а не просто да изключа 10 метра преди кръстовището. Надявам се ти е ясно, че на 5-та намалиш ли под 20 км/ч (например) колата почва да се тресе заради предавателните числа на скоростната кутия и не е добре. А кажи ми сега къде е логиката да връщам скоростите една по една назад или да държа съединителя докато не спре колата напълно, вместо да си изключа от 5-та на 0-ва и да си спра като бял човек?
                  Lexus IS200

                  Comment


                  • #10
                    На лед мисля, че е по-добре да НЕ се минава на по-ниска предавка. Въобще е добре да се спира възможно най-плавно, а особено ако оборотите ти са високи, намаляването на предавките ще подейства като рязка спирачка и се завърташ. Когато е заледено винаги карам бавно, така че да не се налага да натискам нищо рязко.
                    По инерция никога не спускам. Дори да се наложи да се натиска рязко педала на спирачката, винаги може да се натисне и съединителя, така че двг-то да не загасне.
                    Когато наближавам зелен светофар на скорост, обикновено минавам на по-ниска предавка, за да вдигна оборотите. Така мога по-лесно да ускоря бързо ако светне жълто, а и да спра - ако няма време да премина. Това на сухо и мокро и т.н.
                    2014: Deutschland über alles

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                      Добрите шофъори никога не изключват от скорост освен когато чакат на място. Това с пускането по енерция е пълно порно.
                      Гиги... ще ме извиняваш, но май имаш в предвид... добрите пилоти на пистата
                      ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                      sigpic
                      ROVER 200 RF 2.0TDI

                      Comment


                      • #12
                        според мен в такива условия, всяка маневра трябва да се премисля - спиране по-отрано, дистанция, спирането винаги започва на скорост обикновено, така че впоследствие може да си ги изреждате надолу една по една - особено на сухо и готино време с супер звука .
                        Иначе на мокро и хлъзгаво - винаги едно наум и това че може и да не се случи това което планирате да направите!


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                          Я ми обясни тогава, защо да си моря крака на съединителя, а не просто да изключа 10 метра преди кръстовището. Надявам се ти е ясно, че на 5-та намалиш ли под 20 км/ч (например) колата почва да се тресе заради предавателните числа на скоростната кутия и не е добре. А кажи ми сега къде е логиката да връщам скоростите една по една назад или да държа съединителя докато не спре колата напълно, вместо да си изключа от 5-та на 0-ва и да си спра като бял човек?
                          Няма логика... нито на практика
                          Разбира се, че е смях да изреждаш предавки низходящо. Дори и от 4-та на долу при положение, че... си почти пред сфетофара вече.. пък и с тоя гъст трафик...
                          Темата е въпрос на вкусспоред мен. Просто кой, както най-добре си усеща и владее колата... това е правилната техника
                          Last edited by Nasko_77; d.m.y г., 19:41.
                          ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                          sigpic
                          ROVER 200 RF 2.0TDI

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                            Добрите шофъори никога не изключват от скорост освен когато чакат на място. Това с пускането по енерция е пълно порно.
                            Ще си позволя да те поправя - на добрите шофьори им е все тая, дали са на скорост или не
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Абсолютно никога не минавам на скорост през такива места......ама никога.....вида ли такъв участък моментално освобождавам, и преминавам на свободна.....ако шофера може да контролира спирачката, това за мен е по добрия вариант, щото като си на скорост се получават някой несъответствия между въртене на колелата, оказването на спирачно усилие различно на предни и задни гуми(според предаванета) което може да изиграе лоша шега......
                              Също съм отсвирил и спускането на скорост като маневра.....
                              Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                              Това с пускането по енерция е пълно порно.
                              Дай логично обяснение защо.....
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X