Известие

Collapse
No announcement yet.

Каране при дъжд и сняг

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
    Абсолютно никога не минавам на скорост през такива места......ама никога.....вида ли такъв участък моментално освобождавам, и преминавам на свободна.....ако шофера може да контролира спирачката, това за мен е по добрия вариант, щото като си на скорост се получават някой несъответствия между въртене на колелата, оказването на спирачно усилие различно на предни и задни гуми(според предаванета) което може да изиграе лоша шега......
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
      Не работиш добре със съединителя
      мисля че това е най-точното изказване по темата, а който не може да практикува.
      Kappa SW
      Bravo GT
      Mondeo RS

      Comment


      • #18
        Абе всичките сте големи шофьори аз ви казвам че драмата цялата е секунди, големите шофери сте на клавиатурата. Гледайте да не ви обират вас от канавките. Разбирачи. Казвам ви нещо от опит да не се пребиете щото някои пишат глупости и обобщения пък какъв шофьор съм бил тогава .. оттогава имам +300 000км на сняг ще ви късам всички на зиг заг
        Last edited by code; d.m.y г., 20:36.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #19
          Колкото е по мокро, заснежено, заледено, трябва де се избягват внезапно или силно натискане на спирачката и съответно работата със съединителя, когато се преминава на по-ниска предвка, трябва да е внимателна.Всяко по рязко затормозяване на колелата може да предизвика пързаляне /занасяне/това е най-общо.
          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
          Нагоре по стълбата, която води надолу
          sigpic

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
            Колкото е по мокро, заснежено, заледено, трябва де се избягват внезапно или силно натискане на спирачката и съответно работата със съединителя, когато се преминава на по-ниска предвка, трябва да е внимателна.Всяко по рязко затормозяване на колелата може да предизвика пързаляне /занасяне/това е най-общо.
            Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
              Е това е, както вика баща ми, като с крак на пеперуда
              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
              Нагоре по стълбата, която води надолу
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
                Точно
                Пък и нека да не пропускаме това, че при дизелите не е "лашване" а "излашкване" направо
                ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                sigpic
                ROVER 200 RF 2.0TDI

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  оттогава имам +300 000км на сняг ще ви късам всички на зиг заг
                  Батка на северния полюс ли караш та навърте 300 К на сняг....

                  Comment


                  • #24
                    Всичко е според пътната обстановка. Понякога е по-добре да освободиш от скорост, а понякога не. Спускането по наклон на заснежен или заледен участък аз лично препоръчвам да е на скорост, по възможност 2ра, зависи от наклона. Останалото както каза един колега е въпрос на добра работа със съединителя и спирачката, може и с двете едновременно...Спускането на свободна скорост създава предпоставки от увеличаване на скоростта на возилотои след това употребата на спирачката става по наложащата. Това е само във вреда на заледен участък. Поне на 2ра скорост колата не се ускорява толкова много. А когато дойде време за спиране до 0 км/ч, тогава всичко е според зависи. Може да пуснете колата да си намали на скорост (което ще стане по бързо отколкото ако е на свободна) от далече и малко преди да започне да й "чука аванса" да натиснете съединителя и спирачката и да си спрете. Но едно най-вече ви пожелавам. За да не се двуомите дали да освободите или не от скорост, просто КАРАЙТЕ БАВНО на лед, мокро и сняг. Тогава няма да влизате в противоречие със собствената си кола...
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '00 Черната Сянка
                    Fiat Brava 1.6 16V ELX '97

                    Fiat Brava 1.4 12V SX '98 - ex

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Абе всичките сте големи шофьори аз ви казвам че драмата цялата е секунди, големите шофери сте на клавиатурата. Гледайте да не ви обират вас от канавките. Разбирачи. Казвам ви нещо от опит да не се пребиете щото някои пишат глупости и обобщения пък какъв шофьор съм бил тогава .. оттогава имам +300 000км на сняг ще ви късам всички на зиг заг
                      ще видим на пролет кой ще е с ударена Алфа и наклонена глава.

                      edit:не го пожелавам на никого
                      Kappa SW
                      Bravo GT
                      Mondeo RS

                      Comment


                      • #26
                        Като гледам, тук се дават доста добри съвети, та аз бих се присъединил като препоръчам освен да се изключва от скорост при спиране на светофар, да се гаси и двигателят - хем икономия на гориво, хем колата ще е още по-неуправляема, защото и абс-ът няма да го има и камикадзето ще е пълно.

                        Предлагам на всички почитатели на свободното спускане да засилят колата в завой при изключена скорост и да пробват да намалят със спирачката и завият, че да се види колко ще ги слуша воланът. после същото упражнение на скорост и да видим дали няма да има разлика
                        На тези, които смятат, че колата ще им се поднесе, ако свалят предавка бих казал да не се притесняват особено, освен ако не са със задно и не свалят от 4-та или 5-та на 2-ра като си дърпат рязко крака от съединителя. Това с "несъответствията между въртене на колелата, оказването на спирачно усилие различно на предни и задни гуми" звучи добре, но няма нищо вярно в него. Кола на скорост (особено с предно предаване) е десетки пъти по-управляема от 'шейна' с кормило и 4 гуми, дето ще разчиташ на единия АБС да те държат в пътя или да спреш където трябва
                        За коли със системи за сигурност повече от един абс+ебд пък въобще да не говорим.
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          Като гледам, тук се дават доста добри съвети, та аз бих се присъединил като препоръчам освен да се изключва от скорост при спиране на светофар, да се гаси и двигателят - хем икономия на гориво
                          Това също - аз го правя често в софийско градско, на кръстовищата на софийския, до НДК, по Евлогии, и на поне още 4-5 места дето се дреме по 3-4 минути поне.....аз лично не виждам смисъл двгто ми да арчи гориво тогава, не ме мързи да врътна ключа, все пак акумулатора ми се зарежда безплатно, а газта е с пари......
                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          Предлагам на всички почитатели на свободното спускане да засилят колата в завой при изключена скорост и да пробват да намалят със спирачката и завият, че да се види колко ще ги слуша воланът. после същото упражнение на скорост и да видим дали няма да има разлика
                          4 коли отделихме на това половин ден на Шипка, две огънаха ламарини, но гимнастиката там категорично ме отказа от спускането на скорост......други двама също се отказаха.......но все пак разбирам и другите гледни точки, все пак аз не се опитвам да разубеждавам някой, просто споделям до какви изводи съм стигнал.....
                          Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 22:00.
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            И на прелез така... кво?
                            ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                            sigpic
                            ROVER 200 RF 2.0TDI

                            Comment


                            • #29
                              То в тая тема освен пак да почнем да си вадим пишкомерите друго не виждам да стане. Темата е пълна порнография. И, за да не спамя съвсем ще кажа, че добрия шофьор порсто знае как да действа във възникналата ситуация. Точна рецепта няма. Важното е запазването на самообладание!
                              Last edited by detelazurno; d.m.y г., 22:02.
                              The greatest of all scientific hobbies!

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                                То в тая тема освен пак да почнем да си вадим пишкомерите друго не виждам да стане. ...
                                тъкмо мислех да питам кой ще счупи кораба най-накрая
                                Grande Amore: Alfa Romeo 159 1.9 JTD
                                My Red Love
                                AR 145 1.4 TS - ex

                                Comment

                                Working...
                                X