If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Абсолютно никога не минавам на скорост през такива места......ама никога.....вида ли такъв участък моментално освобождавам, и преминавам на свободна.....ако шофера може да контролира спирачката, това за мен е по добрия вариант, щото като си на скорост се получават някой несъответствия между въртене на колелата, оказването на спирачно усилие различно на предни и задни гуми(според предаванета) което може да изиграе лоша шега......
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Абе всичките сте големи шофьори аз ви казвам че драмата цялата е секунди, големите шофери сте на клавиатурата. Гледайте да не ви обират вас от канавките. Разбирачи. Казвам ви нещо от опит да не се пребиете щото някои пишат глупости и обобщения пък какъв шофьор съм бил тогава .. оттогава имам +300 000км на сняг ще ви късам всички на зиг заг
Колкото е по мокро, заснежено, заледено, трябва де се избягват внезапно или силно натискане на спирачката и съответно работата със съединителя, когато се преминава на по-ниска предвка, трябва да е внимателна.Всяко по рязко затормозяване на колелата може да предизвика пързаляне /занасяне/това е най-общо.
Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
Колкото е по мокро, заснежено, заледено, трябва де се избягват внезапно или силно натискане на спирачката и съответно работата със съединителя, когато се преминава на по-ниска предвка, трябва да е внимателна.Всяко по рязко затормозяване на колелата може да предизвика пързаляне /занасяне/това е най-общо.
Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
Е това е, както вика баща ми, като с крак на пеперуда
Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
Абсолютно - и това може да се направи плавно само ако освободиш от скорост, и употребиш нежно спирачката, иначе при смяната на скорости се получава едно "лашване", дето може да докара ядове.....
Точно
Пък и нека да не пропускаме това, че при дизелите не е "лашване" а "излашкване" направо
Всичко е според пътната обстановка. Понякога е по-добре да освободиш от скорост, а понякога не. Спускането по наклон на заснежен или заледен участък аз лично препоръчвам да е на скорост, по възможност 2ра, зависи от наклона. Останалото както каза един колега е въпрос на добра работа със съединителя и спирачката, може и с двете едновременно...Спускането на свободна скорост създава предпоставки от увеличаване на скоростта на возилотои след това употребата на спирачката става по наложащата. Това е само във вреда на заледен участък. Поне на 2ра скорост колата не се ускорява толкова много. А когато дойде време за спиране до 0 км/ч, тогава всичко е според зависи. Може да пуснете колата да си намали на скорост (което ще стане по бързо отколкото ако е на свободна) от далече и малко преди да започне да й "чука аванса" да натиснете съединителя и спирачката и да си спрете. Но едно най-вече ви пожелавам. За да не се двуомите дали да освободите или не от скорост, просто КАРАЙТЕ БАВНО на лед, мокро и сняг. Тогава няма да влизате в противоречие със собствената си кола...
Alfa Romeo 146 1.6 TS '00 Черната Сянка
Fiat Brava 1.6 16V ELX '97
Fiat Brava 1.4 12V SX '98 - ex
Абе всичките сте големи шофьори аз ви казвам че драмата цялата е секунди, големите шофери сте на клавиатурата. Гледайте да не ви обират вас от канавките. Разбирачи. Казвам ви нещо от опит да не се пребиете щото някои пишат глупости и обобщения пък какъв шофьор съм бил тогава .. оттогава имам +300 000км на сняг ще ви късам всички на зиг заг
ще видим на пролет кой ще е с ударена Алфа и наклонена глава.
Като гледам, тук се дават доста добри съвети, та аз бих се присъединил като препоръчам освен да се изключва от скорост при спиране на светофар, да се гаси и двигателят - хем икономия на гориво, хем колата ще е още по-неуправляема, защото и абс-ът няма да го има и камикадзето ще е пълно.
Предлагам на всички почитатели на свободното спускане да засилят колата в завой при изключена скорост и да пробват да намалят със спирачката и завият, че да се види колко ще ги слуша воланът. после същото упражнение на скорост и да видим дали няма да има разлика
На тези, които смятат, че колата ще им се поднесе, ако свалят предавка бих казал да не се притесняват особено, освен ако не са със задно и не свалят от 4-та или 5-та на 2-ра като си дърпат рязко крака от съединителя. Това с "несъответствията между въртене на колелата, оказването на спирачно усилие различно на предни и задни гуми" звучи добре, но няма нищо вярно в него. Кола на скорост (особено с предно предаване) е десетки пъти по-управляема от 'шейна' с кормило и 4 гуми, дето ще разчиташ на единия АБС да те държат в пътя или да спреш където трябва
За коли със системи за сигурност повече от един абс+ебд пък въобще да не говорим.
_______ 146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Като гледам, тук се дават доста добри съвети, та аз бих се присъединил като препоръчам освен да се изключва от скорост при спиране на светофар, да се гаси и двигателят - хем икономия на гориво
Това също - аз го правя често в софийско градско, на кръстовищата на софийския, до НДК, по Евлогии, и на поне още 4-5 места дето се дреме по 3-4 минути поне.....аз лично не виждам смисъл двгто ми да арчи гориво тогава, не ме мързи да врътна ключа, все пак акумулатора ми се зарежда безплатно, а газта е с пари......
Предлагам на всички почитатели на свободното спускане да засилят колата в завой при изключена скорост и да пробват да намалят със спирачката и завият, че да се види колко ще ги слуша воланът. после същото упражнение на скорост и да видим дали няма да има разлика
4 коли отделихме на това половин ден на Шипка, две огънаха ламарини, но гимнастиката там категорично ме отказа от спускането на скорост......други двама също се отказаха.......но все пак разбирам и другите гледни точки, все пак аз не се опитвам да разубеждавам някой, просто споделям до какви изводи съм стигнал.....
То в тая тема освен пак да почнем да си вадим пишкомерите друго не виждам да стане. Темата е пълна порнография. И, за да не спамя съвсем ще кажа, че добрия шофьор порсто знае как да действа във възникналата ситуация. Точна рецепта няма. Важното е запазването на самообладание!
Comment