Известие

Collapse
No announcement yet.

Каране при дъжд и сняг

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    ...някой изказвания в тая тема са направо за канаФката...където биха отишли и техните автори, ако карат по същият начин
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

    Comment


    • #77
      Казвайте сега на свободна предавка или на 2-ра да се спускам, че живея на стъмен баир, а дойде зимата, колата седи пред нас и не смея да я подкарам, защото чакам отговора в тая тема ... и така втори ден съм пешак вече

      Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
      еми да... сигурно ако се движиш с 80-100тина по нанадолнище върху лед на свободна предавка и ръчнеш 2ра ше се завъртиш, ама ко праиш изобщо засилен до толкова в/у лед?
      И накъде ше се завъртиш, ако си с предно предаване, примерно? Аз си мисля, че просто колата ше тръгне леко по тангентата, но не и така категорично, ако в същата ситуация скокнеш на средния педал
      Със задно - ок. Там може да запретнеш багажника, ако се прекалиш със съединителя.

      Ама освен ако Джереми Кларксон не илюстрира в някое предаване защо спускането на скорост е в пъти по-добър вариант от шейната със спирачки, не виждам как по друг начин биха се убедили колегите. Примерите с джип, които дадоха Гиги и Стършелът, са повече от красноречиви
      Last edited by trustworthy; d.m.y г., 15:03.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        Казвайте сега на свободна предавка или на 2-ра да се спускам, че живея на стъмен баир, а дойде зимата, колата седи пред нас и не смея да я подкарам, защото чакам отговора в тая тема ... и така втори ден съм пешак вече
        на платна я пускай, нъл си от варна , тряя разбираш от платноходство
        sigpic
        днес съм в почивка ---

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
          Казвайте сега на свободна предавка или на 2-ра да се спускам, че живея на стъмен баир, а дойде зимата, колата седи пред нас и не смея да я подкарам, защото чакам отговора в тая тема ... и така втори ден съм пешак вече
          на полусъединител
          The greatest of all scientific hobbies!

          Comment


          • #80
            По принцип се спускам на скорост, а истината за спиране и въобще за шофиране при мокро, заледено е всичко да става плавно включително и пренасяне на тежеста от една част на колата към друга - което става с плавно управление , плавно спиране , плавно ускорение. От там и плавно пренасяне на тежеста и центробежните сили към различни части на колата
            2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
            CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
              Един път засилена кола надолу няма как да и ръгнеш по-малка скорост на лед просто губи сцепление, пък всеки да вярва в каквото си иска.


              Междинна газ знаеш ли какво е ?
              sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                ...
                И накъде ше се завъртиш, ако си с предно предаване, примерно? Аз си мисля, че просто колата ше тръгне леко по тангентата, но не и така категорично, ако в същата ситуация скокнеш на средния педал
                Със задно - ок. Там може да запретнеш багажника, ако се прекалиш със съединителя.
                ...
                Ами помисли логично - предните ти колела спират на предното и на надолно на скорост играе задницата, на задното обаче тегленето на скорост идва отзад и е по-малък шанса да се завъртиш

                Всичко е до преценка на скорост, предавка (демек познаване на автомобила) и както казаха другите колеги "работа със съединителя"

                П.П. Карал съм жигула и с нея на мокро и на сняг винаги съм спирал на скорост. На голфа използвах и спирачката. С алфичката в единствения ден със сняг си спирах като пич без да включвам на скорост и без да ставам шейна - ама за тва трябват хубави гуми (демек да съобразяваме скоростта със пътната обстановка ) И не можете да ме обедите че като натисна спирачката леко и спират 4-те колела (все пак тя е с 4 дискови спирачки) ще спра по бавно отколкото на скорост

                ЕДИТ: а да забравих да кажа че извън градско на мокро и на сняг избягвам да натискам спирачка или съединител, да не говорим да сменям предавки в завой. Все пак има един момент при натискане на съединителя в който можеш да се завъртиш много лошо (съответно на включването на скорост)

                ЕДИТ 2:
                Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                Междинна газ знаеш ли какво е ?
                ето това имах предвид като казах за познаването на автомобила
                Last edited by DarkKnight; d.m.y г., 18:51. Основание: Забравих нещо :)
                sigpic
                Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                BMW 316 Compact '95

                Comment


                • #83
                  Понеже има някаква разлика от каране на джип по наклон, и спиране на кола на заледено или мокро на скорост, моля да разграничавате двете неща.....
                  Някой би ли ми казал при спускане на скорост по мокро или заледено, кои колела оказват спирачно усилие на колата.....предполагам че ще кажете предните.......значи по голямата тежест на колата хем е отпред, хем само там има спирачно усилие, хем и центъра на тежеста на колата допълнително се мести леко напред, поради наклона.....и какво става в случая - лека задница, която изпитва само механична тежест, и мое да занесе когато си иска.......и какво става когато тая кола влезе по тоя начин в завоя, или спирачките се натиснат по неконтролируемо - още по голямо спирачно усилие отпред, изведнъж се оказва и такова отзад, което допълнително спомага завъртането на задницата.....
                  Другия момент - какво правим когато на скорост в завоя задницата тръгне??????
                  Някой може ли логично да ми каже дали е по добре да скорост да се контрира з волана или на свободна само със спирачно усилие....
                  Изобщо тука всеки ми цитира личния си опит, а може ли някой така смислено и логично да ми обясни ЗАЩО, е по добре на скорост, какво точно се случва че да е по добре...тоя момент ме интересува, моля да не влизаме в детайли, да приемем че и в двете ситуации се кара на ръба, и кое движение - на скорост или не, ще позволи по голяма скорост в завоя....не че е това въпроса, но все пак щол може по единия начин с по висока скорост, значи логично той е по добрия....
                  И така - защо е по добре на скорост......джипките не ме интересуват.....говорим за коли на лед и мокро......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Понеже има някаква разлика от каране на джип по наклон, и спиране на кола на заледено или мокро на скорост, моля да разграничавате двете неща.....
                    Някой би ли ми казал при спускане на скорост по мокро или заледено, кои колела оказват спирачно усилие на колата.....предполагам че ще кажете предните.......значи по голямата тежест на колата хем е отпред, хем само там има спирачно усилие, хем и центъра на тежеста на колата допълнително се мести леко напред, поради наклона.....и какво става в случая - лека задница, която изпитва само механична тежест, и мое да занесе когато си иска.......и какво става когато тая кола влезе по тоя начин в завоя, или спирачките се натиснат по неконтролируемо - още по голямо спирачно усилие отпред, изведнъж се оказва и такова отзад, което допълнително спомага завъртането на задницата.....
                    Другия момент - какво правим когато на скорост в завоя задницата тръгне??????
                    Някой може ли логично да ми каже дали е по добре да скорост да се контрира з волана или на свободна само със спирачно усилие....
                    Изобщо тука всеки ми цитира личния си опит, а може ли някой така смислено и логично да ми обясни ЗАЩО, е по добре на скорост, какво точно се случва че да е по добре...тоя момент ме интересува, моля да не влизаме в детайли, да приемем че и в двете ситуации се кара на ръба, и кое движение - на скорост или не, ще позволи по голяма скорост в завоя....не че е това въпроса, но все пак щол може по единия начин с по висока скорост, значи логично той е по добрия....
                    И така - защо е по добре на скорост......джипките не ме интересуват.....говорим за коли на лед и мокро......


                    Добре тръгва ти задницата във завой, и ситуацията е такава че трябва да подадеш леко газ, как ще направиш това като си на свободна скорост ????


                    И задните спирачки минават през "кантара" който регулира спирачното усилие в зависимост от натовареността на задния мост.


                    А и когато спираш на скорост, е много по трудно да си блокираш двигателните колела. И колата спира много по добре когато се движиш със 40 км в час а предните гуми примерно са на спирачка и се въртят със 20км/ч, от колкото да са блокирани на пълно. А в завой ако пипнеш спирачката и блокираш гумите какво става? Ами ако си на скорост и пипнеш спирачката ??

                    Немога да разбера защо толкова ви пречи да карате на скорост. Изтъкнете ми един повод който еднозначно доказва, че на скорост е по-опастно да се кара
                    Last edited by The_Game; d.m.y г., 19:11.
                    sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от DarkKnight Покажи съобщение
                      Ами помисли логично - предните ти колела спират на предното и на надолно на скорост играе задницата, на задното обаче тегленето на скорост идва отзад и е по-малък шанса да се завъртиш
                      Да...ама не Задните колела при предно предаване и въобще зядницата няма да се занесят, защото те си продължават да се въртят. Блокират моментно предните, но основната разлика идва от това, че предните са и тези колела, с които завива колата
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                        Да...ама не Задните колела при предно предаване и въобще зядницата няма да се занесят, защото те си продължават да се въртят. Блокират моментно предните, но основната разлика идва от това, че предните са и тези колела, с които завива колата
                        Еми да ама ако си леко настрани с предното и набиеш спирачки ко праиш - колата продължава с вратите напред и няма какво да направиш, а със задното не е така (не само по мое мнение а и на други хора които имат много повече стаж от мен). Но в завой на сняг предното не е чак толкова лошо
                        sigpic
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                        BMW 316 Compact '95

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                          Добре тръгва ти задницата във завой, и ситуацията е такава че трябва да подадеш леко газ, как ще направиш това като си на свободна скорост ????
                          От момента в който загубиш сцепление подаването на газ не може да ти помогне с нищо и при предно и при задно предаване. Корекциите са с волана Ако искаш пробвай да изправиш кола с подаване на газ. Какво се прави при дрифт за да тръгне задницата(да изгуби сцепление) - подава се газ.
                          Last edited by code; d.m.y г., 19:37.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            Добре тръгва ти задницата във завой, и ситуацията е такава че трябва да подадеш леко газ, как ще направиш това като си на свободна скорост ????
                            А ти защо си мислиш че подаването на газ в тоя момент е прекрасно решение.....или може би си много бърз в ръцете че можеш за 0.2 сек да извъртиш волана с нужната контра, и да прецениш точно колко газ да дадеш хем да не пребоксува, хем да я поеме.....отделен е момента за поемане на газта......сметна ли го колко време е това?????
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            И задните спирачки минават през "кантара" който регулира спирачното усилие в зависимост от натовареността на задния мост.
                            А къде е кантара по нанадолнище, при спиране.....
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            А и когато спираш на скорост, е много по трудно да си блокираш двигателните колела.
                            А задните.....?
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            И колата спира много по добре когато се движиш със 40 км в час а предните гуми примерно са на спирачка и се въртят със 20км/ч, от колкото да са блокирани на пълно.
                            А задните.....?
                            И в тоя случай предните податливи ли са на приплъзване?
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            А в завой ако пипнеш спирачката и блокираш гумите какво става?
                            Тука бъркаш понятията - ако блокираш гумите няма значение дали си на скорост или не, тук е момента който не можеш да различиш......
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            Ами ако си на скорост и пипнеш спирачката ??
                            Ако си, и ако не си на скорост, ако я пипнеш некадърно си в киреча......но механично погледнато, условията при който си на скорост те затрудняват повече, ако искаш мога пак да кажа защо.....
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            Немога да разбера защо толкова ви пречи да карате на скорост. Изтъкнете ми един повод който еднозначно доказва, че на скорост е по-опастно да се кара
                            На мен не ми пречи, мисля че така е по добре....
                            1 довод - при добре бачкащи спирачки, мога да оказвам еднакво и равномерно спирачно усилие върху 4те колела, а ако занеса, излишен въртящ момент няма да иде на предните.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                              Задните колела при предно предаване и въобще зядницата няма да се занесят, защото те си продължават да се въртят.
                              Тука има един друг механичен момент който изтърваш.....
                              предните спират, а задните се въртят......получава се леко разминаване в механичното сцепление и усилие на гумите и асфалта.....води до завъртане.....
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                                От момента в който загубиш сцепление подаването на газ не може да ти помогне с нищо и при предно и при задно предаване. Корекциите са с волана Ако искаш пробвай да изправиш кола с подаване на газ. Какво се прави при дрифт за да тръгне задницата(да изгуби сцепление) - подава се газ.
                                абе като подадеш газ на предните когато са изгубили сцепление поне те дърпат настрани разбираш ли ?

                                теглят те накъдето ги насочиш !
                                sigpic
                                днес съм в почивка ---

                                Comment

                                Working...
                                X