Известие

Collapse
No announcement yet.

Махат акциза за мощните автомобили

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Дано, дано!!! Аз съм ЗА и с двете ръце. ... 159 2.4JTD какво като е 200кс...
    Last edited by Lqnkata; d.m.y г., 23:25.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

    Comment


    • #17
      Колеги, ако падне акциза, ще си платите ли данъка?
      Не ми отговаряйте....
      sigpic

      Comment


      • #18
        ДА !
        145 1.6 ТС '97 ех.
        145 1.9 JTD '00
        307 CC 2.0 '04

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Absente_ Покажи съобщение
          еее тва ако стане въобще няма да карам 166 3.0 В6
          Четеш ми мислите !!
          Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
          Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

          Comment


          • #20
            Излиза че ще отпадне, а и би трябвало да се върне платения акциз след 1 януари 2007 г.- виж 24 Часа от 24 април.
            Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
            Нагоре по стълбата, която води надолу
            sigpic

            Comment


            • #21
              може и да отпадне акциза, но ще има други такси, просто така лесно няма да загуби държавата пари.
              Ето и малко размисли по темата.

              http://dnes.dir.bg/2009/04/24/news4349129.html

              Махат акциза върху луксозните коли
              24 април 2009 / СЕГА
              Депутати от БСП и ДПС се готвят да отменят акциза върху скъпите и мощни автомобили.
              Причината е, че Еврокомисията е открила процедура за нарушение срещу България заради несъответствия в закона за акцизите, пишат в мотивите към законопроекта си Румен Овчаров, Петър Кънев, Алиосман Имамов и др. Народните избраници искат също да отменят въведена наскоро мярка срещу контрабандата на горива през турската граница.
              В момента акциз се плаща само върху автомобили с мощност над 120 киловата, независимо дали са нови или втора ръка. "Налогът върху употребяваните возила е по-висок от този върху новите, което не е допустимо от европейското законодателство", обясни зам.-шефът на митниците Красимир Николов пред "Сега". Собственикът на нов автомобил с мощност 130 киловата например трябва да плати акциз в размер на 1600 лв. Ако колата е употребявана, той ще трябва да внесе в митниците 4550 лв.
              Годишно от този вид данък хазната събира към 30 млн. лв. и не е ясно защо в условията на криза управляващите са готови да лишат бюджета от тези приходи. Еврокомисията изисква хармонизация на закона, а не непременно отмяна на акциза върху мощните автомобили.
              Николов призна, че митниците са склонни да подкрепят отмяната на налога, защото и без това имали големи проблеми с контрола по събирането му. Ако човек си купи мощен джип от Германия и иска да го регистрира у нас, до 30 дни от сделката трябва да внесе парите в родните митници. Това трябва да стане преди регистрацията на колата в КАТ. Полицията обаче не иска документ за платен акциз и регистрира автомобилите, без собственикът им да се е издължил към хазната. "Ние сме предлагали при регистрацията да се иска акцизна декларация, но това не беше прието", каза Николов.
              Депутатите предлагат още да отпадне мярка, която противодейства на контрабандата на гориво през турската граница. От 1 януари турските тирове могат да влизат у нас с максимум 200 литра гориво в резервоарите си, върху което не се плаща ДДС, мито или акциз. Доскоро те пренасяха по 1500-2000 л, като имаше сигнали, че горивото се пласира незаконно по бензиностанциите в страната. Левицата и ДПС искат отпадане на ограничението, защото турската страна въвела ответни мерки, които затрудняват българските превозвачи.
              "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
              Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
              Opel Astra J GTC

              Comment


              • #22
                Тоест, акциз няма да има, но ще има примерно такъв данък, годишен и по тоя повод ще почнат да засичат кой е регистриран и кой не
                Last edited by fred; d.m.y г., 12:26.
                Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                Нагоре по стълбата, която води надолу
                sigpic

                Comment


                • #23
                  Mи аз го разбирам че искат да запазят смъртността по пътя, само да променят възрастта на мъртавците Начи ем да не карат младите шофери над 1.6 ама в същото време ти отварят вратата широко да се трепеш с 200-300 коньови машини. Не мога да го разбера това ?

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ancho Покажи съобщение
                    Mи аз го разбирам че искат да запазят смъртността по пътя, само да променят възрастта на мъртавците Начи ем да не карат младите шофери над 1.6 ама в същото време ти отварят вратата широко да се трепеш с 200-300 коньови машини. Не мога да го разбера това ?
                    Върни се малко па нагори и виж поста ми или прочети потъмненото и ще ти стане ясно или
                    Еврокомисията изисква хармонизация на закона, а не непременно отмяна на акциза върху мощните автомобили.
                    "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                    Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                    Opel Astra J GTC

                    Comment


                    • #25
                      ”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, заяви шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.

                      http://news.automedia.bg/read/6794.html
                      156 SW '02

                      Comment


                      • #26
                        Това с тея акцизи е пълна глупост ,разбира да има акциз на нов автомобил ,но не и на нововнесен. От какъв зор ще се плащат акцизите по два пъти !

                        П.П. А тоя закон с ограничението в кубиците е наистина недосмислен. След като в талона не пише колко кубика и коня е автомобила ,проверката става доста заобиколна и дълга ми се струва.
                        Last edited by mochko1; d.m.y г., 17:31.
                        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                        Fiat Bravo II 1.4 90hp
                        sigpic
                        Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another!

                        Comment


                        • #27
                          Малей какво ГТА ще си довлека.....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            24.04.2009 10:04
                            ”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, заяви шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.

                            До така очакваното решение се стигна, след като упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили, съобщава вестник 24 часа.

                            През 2007 г. той внесъл в България старо BMW 530d, на което били начислени такси от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.

                            “Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда.

                            "Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.

                            В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.

                            Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург.

                            "Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева.

                            "Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.


                            Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
                            Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Lqnkata Покажи съобщение
                              24.04.2009 10:04

                              Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
                              С очите си да видя ,че връщат парите ,няма да го повярвам
                              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                              Fiat Bravo II 1.4 90hp
                              sigpic
                              Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another!

                              Comment


                              • #30
                                Не си спомням кой беше казал :
                                На този свят има две сигурни неща от които не можеш да избягаш - данъците и смърта .
                                Дори и да върнат акциза ще намерят начин как да си го вземат обратно под друга форма .
                                Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                                Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                                Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                                Comment

                                Working...
                                X