Известие

Collapse
No announcement yet.

Западна порта на Сердика...или бул.Тодор Александров и София

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    наистина не съм архитект, но е доста трудно в градче като софия, да се прави небостъргач,
    Значи да речем на споменатото място Mall of Sofia спокойно мястото позволява небостъргач. И аз не съм архитект, но нали се сещаш че подобна сграда се прави от стоманени конструкции които позволяват бързо и високо строителство и са основно високи а не толкова широки.

    Колкото до градоустройствения план, става въпрос за бъдещото развитие на София което значи че е правен в изминалите 10 години.

    П.С. Мислиш ли наистина, че Бургас ше направи преди София небостъргач ...да не се мислят само колегите от Бургас че имам нещо против техния град
    98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

    Comment


    • #17
      Абе хора, я се замислете реално- по света вече се отричат небостъргачите, ние сега ще строим ! Помните какво стана при пожара в Мадрид. Да не говорим, че теренните условия не позволяват такова строителство- показали са го геоложките проучвания. В този район могат да се построят 10-12 етажни сгради, които напълно ще удовлетворят нуждите на София от бизнесплощи, но нали по стар обичай трябва да се изхвърляме... Колкото до градоустройтвения план- нито по сега действащия, нити по още неприетия се предвиждат подобни чудеса. Конкурсът, който беше обявен, беше само концептуален .
      Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
      AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
      Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

      Comment


      • #18
        Ето какво намерих по темата, мисля, че отговаря на доста въпроси:

        "На 11 март в ЦДА в София се проведе професионално обсъждане на трите ескизни варианта на подробния устройствен план за Западното направление - централното ядро на столицата на България. Западното направление обхваща централното ядро на града - Ларгото и територията между бул. “Княгиня Мария-Луиза”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Ал. Стамболийски” и ул. “Пиротска”. Общата площ е 21,5 ха.

        На обсъждането бяха представени и три рецензии за устройствения план, които са изготвени от арх. Спиридон Ганев, арх. Григор Дойчинов и икономиста Пламен Митов. Решение за провеждане на професионалното обсъждане и възлагане на рецензии бе взето на заседание на специализирания Експертен съвет по устройство на територията (ЕСУТ) към дирекция “Архитектура и градоустройство” на Столичната община, провел се на 1 август 2003 г. Тогава бяха разгледани и приети трите ескизни варианта на плана.

        След професионалното обсъждане проектите трябва да бъдат обсъдени отново на Експертен съвет по устройство на територията и внесени за разглеждане в Столичния общински съвет.

        Проектът за Западното направление е изработен въз основа на възлагане и сключен договор между дирекция “Архитектура и градоустройство” при Столичната община и ЕТ “Румина”. Авторският колектив включва: ръководител арх. Тодор Тодоров, арх. Румяна Запрянова, инж. К. Александрова, инж. М. Белакова, инж. Г. Йорданова. Проектантският екип спечели национален конкурс за разглежданата територия през 2001 г.

        Градоустройствената идея предвижда развитие на центъра в западна посока със съсредоточаване на административни, бизнес и търговски сгради от двете страни на бул. “Т. Александров”. Това изисква нови съвремени решения, осигуряващи по-добър транспортен достъп до тези обекти. Предлага се прокарване на улици с проходи под сградите в зоните между бул. “Т. Александров” и ул. “Пиротска”, както и между бул. “Т. Александров” и “Ал. Стамболийски”.

        Според арх. Тодор Тодоров реализирането на проекта зависи от законодателни инициативи. Необходимо е приемане на закон за центъра на София, с който да се регламентира особеният характер и важност на територията.

        Потенциалът на Ларгото да се използва, като се запази археологическото наследство и се експонира. Знаците на съвременна София, на нейния административен център да бъдат обвързани с историческото миналото, което има уникален характер, това акцентираха известни архитекти като като А. Агура, Хр. Генчев, Й. Тангъров и Ч. Павлов. За територията трябва да се направи исторически и инженерен кадастър в обхвата на булевардите “Княгиня Мария-Луиза”, “Александър Стамболийски”, “Христо Ботев” и ул. “Пиротска”.

        Предложените три ескизни варианта предвиждат:

        I вариант - максимално запазване на собствеността върху имотите, попаднали в територията, при което се разчита почти изцяло на активността на собствениците, строителите предприемачи и фирми чрез свободно договаряне за реализация на проекта.

        II вариант - обединяване на имоти в оптимални за реализация на по-големи обекти парцели и търсене на големи инвеститори, които в съответното дялово участие на собствениците да реализират обектите и пространствата около тях.

        III вариант - общината чрез отчуждителни мероприятия и големи фирми реализират комплексно. Чрез третия вариант могат да бъдат изпълнени всички изисквания на инвеститора, както и основните принципи и цели на проект, обясни арх. Тодоров.

        Проектът предлага две високотехнологични универсални бизнес търговски сгради, едната от които е в непосредствена вързка с петзвезден хотел. Предвижда се изграждане на кметството на София, на център “Сатурн” и други."

        Информацията е от 20.03.2004г., но вижданията за района надали са се променили коренно.
        Audi A6 & Alfa GTV

        Comment


        • #19
          Аз до колкото съм запознат София още няма градоуствоиствен план...този който е от 80 или 70те години не помня вече, не се ползва нито пък се спазва.

          ЕС на няколко пъти поставяше ултиматуми пред София, дори отпуснаха пари...НО нищо не се направи...защото трябва да се уредят нечий интереси.

          Ако не се лъжа до края на годината трябва да има приет нов градоустроиствен план...така, че чакайте престрелки, бомби...и заливания на журналисти със сяра ако помните.

          Ако сградите които някой ден изникнат на Тодор Александров няма достатъчно голями подземни паркинги там ще стане АД...и не ми се мисли какво ще се случи с движението по Т.Александров където минава основния трафик от Люлин в момента.

          За лек пример вземете кретенията около БулБанк...и хотел Анел...

          Ако бъдещите сгради са от типа на банката на СИК...на Т.Александров то на мен лично ми харасва и не пречи нито загрозява...Но ако са като евреиската сграда на Малл оф София...аре мерси...
          sigpic
          Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
          " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
          "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

          Comment

          Working...
          X