Известие

Collapse
No announcement yet.

Камери на КАТ и Полицията в страната.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Камери на КАТ и Полицията в страната.

    Здравейте колежки и колеги. Мисля че ще трябва да измислим нещо по въпроса с новите камери по републиканската пътна мрежа. Аз предлагам да слагаме снимки по Google Earth, така че когато някой от София (примерно) реши да тръгне на море към Созопол да си проследи маршрута и ще знае къде да внимава.
    Ако някоий има по добре идеи да предлага.

    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V 155 bhp, K&N Sport Filter, PowerFlexed, Eibach Pro Sport Kit.

  • #2
    В Англия,Германия и къде ли не, направо в картите на навигациите ги въвеждат.Ама надали някои тука ще му се занимава.
    Range Rover Vogue 4.4
    Rexton 270 cdi
    Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
    Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

    Comment


    • #3
      И в Българските карти има някои места вкарани
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        И в наще карти има въведени спиид камереи има въведени от тия фълшивите патрулки и тннн....Картите се обновяват доста често и почти всичко е актуално.Аз ползвам навигацията на покета ,само заради тази екстра , е и накоя друга елечка си търся непознатите градове
        Alfa Romeo 145 1.6 boxersigpic

        Comment


        • #5
          Май в http://forum.pocketbulgaria.com/ имаше подобни теми и информация. Колегата Оги е прав. Аз само за х3-ката имам диск с навигация за българия ама почти не я ползвам и много много не ме валнуват тея камери.
          Range Rover Vogue 4.4
          Rexton 270 cdi
          Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
          Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

          Comment


          • #6
            Ето една статийка от в.Труд. Дано да е полезна:

            "Къде КАТ пуска умни камери"


            “Правихме проба на пътя Русе - Бяла. За половин час покрай нас минаха 100 леки коли и камиона. Макар да виждаха нашите три автомобила с надписи “Полиция” и КАТ, нито един от шофьорите не намали. За тези 30 минути радарът засне всяко едно от тези 100 превозни средства да се движи с повече от разрешените 90 км/ч. Казахме си - край, паметта се задръсти. Но ни успокоиха - това може да стане при натрупване на над 35 000 снимки.” Това разказа вчера главен инспектор Антон Антонов, един от експертите в “Пътна полиция”, който работи по пускането на първите стационарни радари в България.

            15 суперустройства “Сименс”, всяко от които струва към 25 000 евро, бяха купени от МВР в началото на годината. Парите ведомството получи от “Гаранционния фонд”, който се събира от застраховките “Гражданска отговорност”. Камерата с радар е преносима и за всяка са монтирани по две кутии на най-опасните пътища у нас. 30-те кутии вече са изпробвани. До края на юли ще завърши доставката на радарите от Германия.

            Голямото снимане и глобяване започва с настъпването на август - най-черния месец на катастрофите по българските пътища.

            Стационарните радари са по-умни и по-бързи от всички други камери, които в момента използва КАТ. Снимката ще се предава на мига до най-близкия полицейски патрул. Затова шофьорите не бива да се учудват, ако на 1-2 км, след като подминат радара, ченгетата ги спрат и глобят. При тези камери “честитката” няма да се бави 4-5 месеца, както става със съобщенията за нарушения по улиците на София.

            През 2007 г. доклад на френски пътни полицаи и експерти от Световната банка е препоръчал монтирането на 400 такива радара у нас. Засега те са само 15. Нищо чудно всички останали да се купят с пари, събрани от глоби на безумните шофьори.



            Светкавици нощем на пътя
            “Ако минете по тъмно с превишена скорост покрай радара, ще разберете, че той ви снима, защото е снабден с две мощни светкавици”, казват служителите на КАТ.

            Устройството се смята за “умно”, защото има преценяващ компютър. Например, ако две коли се движат успоредно с висока скорост в две съседни ленти, радарът прави снимките им поотделно. Ако само единият автомобил превишава разрешената скорост, само той излиза на портрет. Ако ограничението в участъка важи само за камиони, компютърът ги различава от леките коли. Снима преминаващите и в двете посоки.

            Изображенията са чернобели (виж вдясно). На тях трябва да се виждат ясно номерът на автомобила, датата, часът и мястото на заснемането, скоростта, с която се движи. Засичането става при съпоставката на две снимки на колата, намираща се в точка А и в точка Б в полезрението на камерата.

            За стотни от секундата данните от радара влизат във вече изградената в КАТ национална компютърна система за нарушения и оттам излизат на екрана на преносимия компютър на всеки патрул на пътя.

            Санкцията е за шофьора, който кара, а не за собственика на колата, чийто номер е заснет. Ако автомобилът се води на фирма, глобява се шофьорът, който е на смяна. При кола на лизинг отговорност се търси от лизингополучателя.



            Засичат скоростта към морето и по шосето Видин - Кулата
            КАТ няма да пази в тайна местата на стационарните радари. Ето къде вече са монтирани 30-те кутии:

            1. Благоевград - в началото на околовръстния път край града и в неговия край при дъговата отсечка в посока Кулата.

            2. Кюстендил - край Дупница при язовир “Дяково” и близо до разклона за село Мурсалево на главен път София - Кулата.

            3. Бургас - два радара на изходите на града и по един по пътя за Несебър и по пътя за Созопол.

            4. Варна - на пътя за Златни пясъци и на пътя за Добрич.

            5. Велико Търново - на влизане и на излизане от града по главния път София - Варна.

            6. Стара Загора - по пътя за Нова Загора при с. Подслон и на пътя за Димитровград.

            7. Монтана - на изхода на града за Видин и на пътя за Лом.

            8. Русе - на пътя за Бяла и в самия град по транзитното шосе към Дунав мост.

            9. Ловеч - на главния път София - Варна при селата Микре и Малиново.

            11. Сливен - по главния път София - Бургас при село Съдиево и в началото на Нова Загора.

            12. Пловдив - на две места на магистрала “Тракия” край града.

            13. София - на “Цариградско шосе” близо до Окръжна болница и на “Ботевградско шосе”.

            14. София-област - на магистрала “Тракия” при Ихтиман и на Подбалканския път София - Бургас при село Мирково.

            15. София-област - на магистрала “Хемус” при бензиностанция “Лукойл” близо до Ботевград и на пътя Ботевград - Мездра при село Скравена.


            Главен инспектор Стойчо Константинов, шеф на сектор “Административно-наказателна дейност” при Дирекция “Охранителна и пътна полиция”: И сега правим по 3000 снимки на ден
            - Г-н Константинов, в последния ден на парламента поправките в Закона за движението по пътищата не бяха гласувани. Това попречи ли на работата ви със снимки от камери?

            - Не мога да коментирам защо поправките не бяха приети. Една от идеите в тях бе при нарушения, установени с технически средства, и има снимков материал да се издава директно глобата. Искахме законодателят да ни помогне да използваме цялата техника, с която в момента разполагаме. Не става въпрос само за тези 15 радара, които предстои да пуснем. На ден и сега от мобилни и стационарни камери в страната ние имаме по 3000 снимки. Минава дълго време, докато се обработят, заети са много хора. А при едно нарушение, фиксирано с техническо средство, субективизмът е сведен до минимум - имаме ясна снимка и нищо повече. Пак ще има хора да обработват данните, но възможно най-малко. Тогава нашите служители ще насочат усилията си главно за превенция, да подпомагат движението, да регулират потоците по възловите кръстовища в големите градове, да излязат по пътищата, които водят към морето.

            - Добре, но на снимката се вижда номерът на автомобила, а не кой го кара...

            - Снимката е факт. Трябва собственикът на автомобила да посочи човека, карал колата на конкретната дата, в часа и мястото на заснемането. В такъв случай обаче на нарушителя задължително ще се пише акт, тъй като не са налице изискванията за съставяне на фиш.

            - Има оплаквания, че масово се пишат актове, а не фишове. Защото служителите на КАТ обясняват, че дадено нарушение трябва да се отнемат контролни точки, следователно не може да се състави фиш ...

            - Вероятно има такива случаи и те говорят за недостатъчна компетентост на част от състава. Независимо че за някои от нарушенията се отнемат контролни точки, не е казано, че трябва да се съставя задължително акт. Трябва да са налице условията, за да бъде съставен фиш до 50 лв. Първо, нарушението да е маловажно, да не е създадена опасност за другите участници в движението. За съжаление това се определя субективно, полицейският служител на пътя го преценява. Второ условие е водачът да няма спор по отношение на това дали е извършил нарушението и да е съгласен да заплати глобата в 7-дневен срок. В наредбата за контролни точки пише ясно, че те се отнемат само с влязло в сила наказателно постановление. Фишът няма нищо общо с наказателно постановление и може да се състави, без да се отнемат контролни точки. В този смисъл фишовата ситема вече действа. Например - за превишена скорост до 30 км/ч извън населено място е издаден фиш за 50 лв. глоба, а на водача не са отнети 2 точки. Но ако превишението на скростта е до 40 км/ч по закон това не е маловажно нарушение. Пише се задължително акт, тъй като санкцията е 100 лв., 6 контролни точки и свидетелството за правоуправление се отнема за 1 месец.



            И Саркози глобен от тях
            Франция държи рекорд със система от 1500 стационарни радара по пътищата. През ноември 2003 г. устройствата в покрайнините на Париж не простиха и на колата на президента Никола Саркози (тогава вътрешен министър), както и на автомобила на транспортния министър Жил дьо Робиен. Двамата политици бързали да прережат лентата на нов радар. По последни данни във Франция жертвите на катастрофи са 69 на 1 млн. души, при 134 на 1 млн. през 2001 г.

            Същата система от радари като нашата се въвежда в Гърция. По пътищата в южната ни съседка се монтират 300 кутии със 180 стационарни устройства. Само по шосетата на остров Тасос умните радари ще бъдат 20, малко повече, отколкото в цяла България.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
            Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
            Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
            Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

            Comment


            • #7
              Само дето великана от КАТ е забравил да спомене, че камерите в Франция са в процес на премахване на много места.

              За мобилните им камери в БГ е пропуснал да спомене, че нямат сертификат от центъра по Метрология и са незаконни, но въпреки това те изпращат честитки от тях....разчитайки на найвността на Българина.

              пс: колко теми по тази тема трябва да се отворят...отгоре си има една важна
              sigpic
              Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
              " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
              "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от KGB Покажи съобщение
                Само дето великана от КАТ е забравил да спомене, че камерите в Франция са в процес на премахване на много места.

                За мобилните им камери в БГ е пропуснал да спомене, че нямат сертификат от центъра по Метрология и са незаконни, но въпреки това те изпращат честитки от тях....разчитайки на найвността на Българина.

                пс: колко теми по тази тема трябва да се отворят...отгоре си има една важна
                Хм, и значи ако получа честитка отивам и им иксам сертификат от центъра по метрология? И ако не ми предоставят не си платам глобата така ли излиза? Защото не съм много сигурен да спориш с КАТ
                Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Crazy_Element Покажи съобщение
                  Хм, и значи ако получа честитка отивам и им иксам сертификат от центъра по метрология? И ако не ми предоставят не си платам глобата така ли излиза? Защото не съм много сигурен да спориш с КАТ
                  Не просто не отиваш за честитката. А ако вече ти напишат акта - пишеш възражения и в съд.
                  То даже не една колежка мъжа хем със тия старите и минали метрология му падна акта щото апарате му бил изтекъл сертификата 23 дни преди да го засекат и не можаха да му вземат книжката за 3 месеца. даже много бързо мина делото и КАТ не обжалваха (около месец мисля) другото е че докато водиш дело книжката си е в теб. Нещо такова ми обясниха не гарантирам че предавам точно нещата - ама точно на основание че уреда не е доказано изправен спечели.
                  2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                  CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от KGB Покажи съобщение
                    пс: колко теми по тази тема трябва да се отворят...отгоре си има една важна
                    Горе става въпрос за София, а само София не прави България ;]
                    И благодаря на колегата nblagoev.

                    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V 155 bhp, K&N Sport Filter, PowerFlexed, Eibach Pro Sport Kit.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от KGB Покажи съобщение
                      Само дето великана от КАТ е забравил да спомене, че камерите в Франция са в процес на премахване на много места.

                      За мобилните им камери в БГ е пропуснал да спомене, че нямат сертификат от центъра по Метрология и са незаконни, но въпреки това те изпращат честитки от тях....разчитайки на найвността на Българина.

                      пс: колко теми по тази тема трябва да се отворят...отгоре си има една важна
                      За тези неща и аз знаех и то от доста време.И замен това със снимките е голям абсурд, аз също мога да снимам еди кой си и на снимката да монтирам час дата скорост и т.н. ...

                      Comment


                      • #12
                        Бих искал да попитам в тази тема, тези камери като снимат винаги ли присвяткат със светкавицата, или не е задължително? Освен това искам да кажа ,че да те снима камера без предварително оведомяване със (знак например) , си е нарушаване на граждансите ни права и е равносилно на "криенето в храстите". А това изобщо не е правилно!
                        sigpic Alfasud/156 1.8ex
                        156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                        Comment


                        • #13
                          Камерите присвяткват само когато времето го изисква (мрачно, дъждовно, вечер), иначе снимат без светкавица.
                          Alfa Romeo 164 2.0 TS/M1; V1 Medium `92; Matra Murena `83;
                          Mercedes S 430 4 matic `02; Opel Corsa C XE 2.0 16V `05
                          Peugeot Traveller `17 2.0 HDI 180 h.p.; Mitsubishi Pajero `94 2.5 TDI
                          Iveco S 59 2.5 TDI; Peugeot Boxer 1.9 `95

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от KGB Покажи съобщение
                            За мобилните им камери в БГ е пропуснал да спомене, че нямат сертификат от центъра по Метрология и са незаконни, но въпреки това те изпращат честитки от тях....разчитайки на найвността на Българина.
                            Това още ли е така????
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              И аз се интересувам, могат ли да ме глобят на базата на тези снимки ако не подпиша акта?
                              Моля ако има някой колега, който е юрист, да каже как стои това положение в Закона
                              По принцип не превишавам скоростта много често и не я превишавам с повече от 10-15 км/ч, но много ме е яд когато видя как профучава някой черен джип, а спират мен и ми държат тон.
                              Have A Nice Day
                              o/_______\o
                              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                              []=о===о=[]

                              Comment

                              Working...
                              X