Известие

Collapse
No announcement yet.

Икономичен TS - има ли такова чудо невиждано?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Икономичен TS - има ли такова чудо невиждано?!

    Колеги, да ви се похваля от няколко дни нещо се заигравам с компютъра и пробвам икономично шофиране от чисто любопитство (нямам температура ) и наблюденията ми са следните:
    Минималния разход градско на моята хубостница (придвижвайки се все пак с другите коли) в Бургас е 10,5л/100км бензин по комп. Най-икономичния режим се постига при смяна на всяка скорост на 2700об/мин и поемане на следващата от 2000об. Най-икономично придвижване на 5-та скорост - с 65км/ч при 2000об - в този невероятен режим колата гори малко над 6л бензин. Всичко това не ми е много интересно, тъй като карам на газ, но реших да споделя ей така за протокола.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  • #2
    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
    Колеги, да ви се похваля от няколко дни нещо се заигравам с компютъра и пробвам икономично шофиране от чисто любопитство (нямам температура ) и наблюденията ми са следните:
    Минималния разход градско на моята хубостница (придвижвайки се все пак с другите коли) в Бургас е 10,5л/100км бензин по комп. Най-икономичния режим се постига при смяна на всяка скорост на 2700об/мин и поемане на следващата от 2000об. Най-икономично придвижване на 5-та скорост - с 65км/ч при 2000об - в този невероятен режим колата гори малко над 6л бензин. Всичко това не ми е много интересно, тъй като карам на газ, но реших да споделя ей така за протокола.


    Наистина на 5та с 70 е най-икономичния режим, аз така карам и след точно 5секунди вече изключвам щото иде или светофар или завой

    Comment


    • #3
      Еееех, то това е ясно, но тамън стигна 2700 оборота и точно тогава се чува едно хубаво ручене от конус-а и искам-неискам педала до долу и кеф...
      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
      Mazda 6 2.3 2005
      sigpic

      Comment


      • #4
        Ще експерементирам и аз , та да видим...
        sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

        Comment


        • #5
          Teмата не е ли за бензинови двигатели ?
          Аман от печкари.
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #6
            И още една тънкост - не се изключва от скорост, преди спиране само се отнема газта и двг се ползва като спирачка. Колата в този режим гори 0/100
            Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
            Teмата не е ли за бензинови двигатели ?
            Аман от печкари.
            То си беше ясно, че ще нацвъкат и тука. Сега само леко опипват почвата и после ще има "А пък мойто JTD 105коня . . . . . . .. ! ? .. . "
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Да видим колко спамера ще изгорят само в тази тема.
              Вече почнах.
              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                Да видим колко спамера ще изгорят само в тази тема.
                Вече почнах.
                Мен пък не ми пречат коментарите на дизелите или другите хора, и това триене на "спам-а" и сега ареее по темата, икономично каране, за София не знам дали има по- от моето, сменям на ~2000 оборота, редя предавките не дигаш повече от 2500 освен при изпреварване и бам 12 разход газ, и пак съм на мнение, да 155к.с. не са малко, но и разхода е добър, икономичност, по-скоро нямам, вървеж същото.
                sigpic
                ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
                0889 636 093

                Comment


                • #9
                  А как стои въпроса при шестстепенна кутия на 6 без газ ?
                  sigpicAlfa 155 2.0 16v

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                    А как стои въпроса при шестстепенна кутия на 6 без газ ?
                    Присаждана ли? На 6-та без газ 0/100, ако е слагана от после мисля, че това няма значение и пак ще е същото.
                    Last edited by code; d.m.y г., 14:21.
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #11
                      Това че сменяш на 2000 оборота изобщо не и гарантира нисък разход.
                      Като си на 3-та с 2000 и вкараш 4-та на колко обората падаш ? И от колко оборота почваш да набираш?
                      Точно този тип каране не е никак икономичен.

                      Специално от опит 1.7 8в ТС и 2.4 jdt мога да споделя:

                      1.При нормално каране :
                      а) Бензинов двигател сменяш на 2500(не повече при студен двигател) - до 3000 при загрял.
                      б)Дизелов двигател - при студен под 2000 при загрял 2000-2500
                      При това положение при следващата предавка двигателят е по- оптимален режим отколкото при смяна на предавките по-рано. Тук е много важно водача да усеща добре колата, но всичко е въпрос на навик.
                      Но при всички положения двигателя ще се развърти много по- трудно на 4-та от 1200 оборота в ( вариант с ранно сменяне на предавки), отколкото ако на 4-та почнем да намираме от 1600 примерно.
                      При ранната смяна на предавката при следващата скорост ще трябва да понастъпим повечко колата за да ускори.


                      2. Много е важно ускоряването да става плавно. Като сменяш на 3000, но се режеш всеки път докато ги стигнеш е - първо безсмислено , второ неикономично.

                      3. Плавността при каране гарантира икономичността - това е разковничето. Каране стил газ-спирачка от светофар до светофар вдига разхода много сериозно.

                      4. Спирането на скорост е полезен трик - който води до икономия, но не винаги може да се прилага в тежък трафик.

                      5.При извънградско каране по възможност поддържайте една равномерна скорост ( по възможност да се спазват и ограниченията а и бързото каране води до преразход на гориво както е известно).
                      Лично аз обичам да се лепна на 20-на метра след някой камион който кара с 90-100 и да си карам зад него - задължително оставям място къде да се прибере някой бързак - поне 2 коли. А и камиона е една добра защита от самоубийци.

                      6. Почти всички съвременни коли имат функция за спиране на притока на гориво при движение по инерция на скорост без да е натиснат педала на газта (ако оборотите са над някаква граница - примерно 1500 за бензин или за дизела малко над 1000).
                      Аз му викам "fuel cut-off" без да претендирам че това е точно. Или по друг начин казано при движение по дълги наклони можете да си карате на максимална предавка без никаква газ - разхода е практически нулев. Кога компютъра ще започне да подава гориво зависи от самият модел двигател и марка автомобил.

                      7. При равномерно извънградско каране ако е равно не е нужно да се държи педала на газта натиснат през цялото време. Пълното му отпускане или съвсем плавното подаване/отнемане на газта ви гарантират допълнително сваляне на разхода. Малко е странно да се свикне първоначално, но действа безотказно.

                      Това се сещам за момента.
                      Първоначално мислех да пиша само за опита ми с бензина, но все пак реших да вкарам няколко думи и за дизела. ( в секцията за смяна на предавките.)


                      п.с Ако искате дайте да съберем всички съвети и идеи за икономично шофиране и да си ги обособим във важна тема.
                      Но първо да ги измислим
                      Аз си дадох приноса ако има други идеи - очаквам ги.
                      Last edited by pr_00f; d.m.y г., 15:00.
                      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                      Comment


                      • #12
                        Това за каране на скорост без гас да дава 0 на 100 дали е вярно?...
                        Правих опит по надолнище на 5-та без никаква газ се движих,,,, ресетнах показателите на компютъра и ми се появи 3-4 на 100, а би трябвало да е 0 на 100 ако е така....
                        sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение

                          6. Почти всички съвременни коли имат функция за спиране на притока на гориво при движение по инерция на скорост без да е натиснат педала на газта (ако оборотите са над някаква граница - примерно 1500 за бензин или за дизела малко над 1000).
                          Аз му викам "fuel cut-off" без да претендирам че това е точно. Или по друг начин казано при движение по дълги наклони можете да си карате на максимална предавка без никаква газ - разхода е практически нулев. Кога компютъра ще започне да подава гориво зависи от самият модел двигател и марка автомобил.
                          А при нашите почти съвременни TS-и как стоят нещата ??
                          Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                          Fiat Bravo II 1.4 90hp
                          sigpic
                          Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mochko1 Покажи съобщение
                            А при нашите почти съвременни TS-и как стоят нещата ??
                            За съвременни се брои след 1980 г. дори. Даже жигулите май имат на карбораторите някакви такива приспособления, но не съм сигурен.
                            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                            Mazda 6 2.3 2005
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от qpwo Покажи съобщение
                              Това за каране на скорост без гас да дава 0 на 100 дали е вярно?...
                              Правих опит по надолнище на 5-та без никаква газ се движих,,,, ресетнах показателите на компютъра и ми се появи 3-4 на 100, а би трябвало да е 0 на 100 ако е така....
                              Не съм пробвал на моята би трябвало да е 0, по принцип ако я оставиш на падне до към 1200-1000об почва да си подава гориво като за празен ход. Може и компа да не показва под определена ст-ст, ще пробвам и ще пиша. Надолнището трябва да е много голямо защото иначе докато ресетнеш скоростта пада. Другия вариант е някой да те дърпа с въже както си на 5-та неговия разход също ще е много интересен.
                              Last edited by code; d.m.y г., 16:09.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X