Известие

Collapse
No announcement yet.

Кола втора ръка - от България или на ход от Западна Европа?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
    ...по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход?...
    Няма рецепта, това е строго индивидуално решение и зависи от много фактори, например:

    - за да идеш в чужбина, най-малкото трябва да имаш време;
    - трябва или да можеш да прецениш дали е добра колата - ако не разбираш и нямаш с теб разбирач, няма как да прецениш;

    и т.н.

    Ако не разполагаш с време и познания/човек с поднания, тази дилема изобщо не стои пред теб. Ако пък разполагаш с тях, е въпрос на преценка на + и -.

    Да си докараш на ход от чужбина:

    + скипваш съмнителни или направо нагли джамбази, които могат да те излъжат;

    + вместо да плащаш печалбата на джамбазина, плащаш за разходка до чужбина и евентуално за по-добър екземпляр;

    - тъй като можеш да отидеш до ограничен брой населени места и разполагаш с ограничено време, имаш значително по-малък избор;

    - ако не дай си боже нещо стане по пътя, няма да имаш каско да покрие щетите;

    - ако закъсаш по пътя и се наложи сервиз, ще ти излезе солено;

    - имаш много повече разправии с документи и там, и тук - транзитни номера, документи за внос и др. башка тукашната регистрация.

    Да си купиш оттук:

    + имаш много по-голям избор както заради огромния брой внесени автомобили, така и защото можеш да си позволиш да чакаш колкото е необходимо, докато се появи "твоята" кола;

    + можеш да намериш кола както от джамбазин, така и от познат, приятел и т.н., за която знаеш какво е правил и как я е поддържал. Можеш да намериш и върната в лизингова къща или официален вносител - въобще много повече варианти на избор;

    + можеш лесно и евтино да я закараш на сервиз да я прегледат или да заведеш твой човек на място да я види;

    + ако има проблем, който можеш да преглътнеш, но заради него колата не се движи (например акумулатор или имобилайзер), можеш лесно и евтино да я придвижиш с репатрак, а в чужбина ще трябва да решиш проблема на място, съответно по-скъпо, за да можеш да я докараш на ход;

    + можеш веднага да я застраховаш, да й сложиш аларма и т.н.;

    - никога не знаеш на колко километра е, освен на някои по-нови модели, на които още не са им хванали цаката;

    - плащаш повече, заради печалбата на джамбазина.

    Един бегъл поглед върху тези + и - показва, че при всички случаи ако не си спец е по-добре да си я вземеш оттук, защото имаш много повече възможности да се огледа и провери и не носиш риска да закъсаш или нещо друго да стане по пътя.

    Нека поставя въпроса така: Защо всички пищят от джамбазите и викат "кола от Горубляне - никога!". Отговорът е един: "За да не ме излъжат". ОК, обаче този проблем има няколко решения:

    1. Да не си купуваш кола - тогава няма как да те излъжат;
    2. Да поемеш рисковете на пътуването; и
    3. Да се поинтересуваш, да поразпиташ и да намериш човек, хора, сервиз, сервизи, които джамбазинът няма как да излъже.

    В крайна сметка колата е тук - всичко и се вижда. Щом нещо е правено от човек (шашмите на джамбазите) няма начин да не може да се разкрие от друг човек (компетентен специалист). Така че тези страхове са доста пресилени и без да обиждам някого най-често се прокламират от хора, които се стискат да дадат 20 лв за диагностика или преглед или каквото и да е там.
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Блог за работа и кариера

    sigpic

    Comment


    • #17
      кола от бг не съм и няма да взема.и двете коли които съм копувал са били от тук и са дошли на собствен ход и съм доволен въпреки проблемите с документи и малки поправки по път.
      за мен плюсовете са че взимаш кола за продан а не кола която е бракувана и продадена на някой бг джамбаз(90% от случайте) после никой бг майстор не е пипал(не че тук са много стока но на колите в къщите не им се обръща внимание нали са за продан)
      минусите са че трябва да отделиш време и нерви че бюрокрация има много и навсякъде.другия минус е че трябва да да си запознат с законите на всички страни през които ще минеш(пример:хърватска не признава италянски транзитни номера и те разкарват още 700 километра през унгария)
      и накрая всичко е до късмет
      alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
      alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
        кола от бг не съм и няма да взема.и двете коли които съм копувал са били от тук и са дошли на собствен ход и съм доволен въпреки проблемите с документи и малки поправки по път.
        за мен плюсовете са че взимаш кола за продан а не кола която е бракувана и продадена на някой бг джамбаз(90% от случайте) после никой бг майстор не е пипал(не че тук са много стока но на колите в къщите не им се обръща внимание нали са за продан)
        минусите са че трябва да отделиш време и нерви че бюрокрация има много и навсякъде.другия минус е че трябва да да си запознат с законите на всички страни през които ще минеш(пример:хърватска не признава италянски транзитни номера и те разкарват още 700 километра през унгария)
        и накрая всичко е до късмет
        Колега, напълно съм съгласен с теб, но за повечето хора това не е приложимо. Доколкото разбирам, ти живееш или поне пребиваваш достатъчно време в Италия - това е съвсем друга бира. Съвсем различно е от БГ да отидеш в Италия за 3 дена и да трябва да се върнеш с кола.

        ---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:30 ----------

        Първоначално публикувано от plamen petkov Покажи съобщение
        Истината е да е регистрирана в България и да не е карана много тук...
        Колега, няма общовалидна рецепта и не можеш да твърдиш "истината е ...", защото всеки е в различна систуация, различни възможности и т.н. Нека се опитаме да дадем обективна оценка на предимствата и недостатъците, за да може всеки да си направи собствена преценка според своите възможности.
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD
        Блог за работа и кариера

        sigpic

        Comment


        • #19
          прав си моето е друга бира но съм сигурен че повечето от търсещите кола имат познати в чужбина ако не роднини които да дадът една ръка
          alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
          alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

          Comment


          • #20
            Адаш (Коки), цял нАучен труд си написал. Абсолютно си прав за всичко което казваш, но с малки изключения. Някои "интервенции" по колата няма как да се хванат. Или поне е доста трудно.
            Плюсовете и минусите си ги описал много пълно, но за мен надделява едно - нямам доверие на българските автотърговци. Това е положението. Огромната част, не казвам всичките, въпреки, че изключения май не се сещам, са готови да те прецакат, освен ако не са ти много близки. Просто пазарът ни е такъв като цяло- вкарват се евтини боклуци, защото такива се купуват. Ако някой се опита да промени статуквото, пазарът ще го изхвърли.
            За докарване на кола от чужбина, разбира се, трябва да имаш доверен човек с теб за консултант, иначе аз лично трудно бих се наел. Освен това е по-добре да тръгнеш след като си намерил търсената кола по обява. Но трябва да признаем, че шансът да намериш от Германия читава кола е доста по-голям, отколкото оттук. Иначе всеки си преценява времето и рисковете.
            Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
            AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
            Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
              ...шансът да намериш от Германия читава кола е доста по-голям, отколкото оттук...
              Напълно съм съгласен с теб. И за да не ме разбере някой погрешно: да, на джамбазите не може да се има доверие; да, повечето гледат да те излъжат, изпързалят, преметнат и т.н.; да, внасят боклуци; НО мисълта ми е, че поне донякъде може да се справи с това човек. С други думи: ако няма възможност да отиде в чужбина и да си избере читава кола (за което трябва да разбира и т.н.), остава вариантът да си вземе оттук, който не е по-добър, но не е и чак толкова лош.

              Все пак 4 пъти купувам кола и 4-те пъти нов внос, 2 пъти от Горубляне, 2 пъти от автокъщи. Спокойно мога да кажа, че не съм имал проблеми повече от обичайните, така че не е толкова страшно. Разбира се, много е важно да си отваря човек очите на 4, да се консултира с компетентни хора, да прави нужните проверки, прегледи, диагностики и т.н.
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD
              Блог за работа и кариера

              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
                Провокиран от друга тема, реших да пусна тази. според вас по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход? Аз лично доскоро мислех, че за лаик не е добре да ходи до чужбина и сам да избира, но, виждайки някои докарани на ход коли, включително на колега от форума, се убедих в обратното. Предпочитам да набутам някоя и друга стотачка пътни разходи отколкото няколко хилядарки за ремонт. А вие?
                Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо

                _______________________________________

                http://bebolino.mymall.bg/categories...3%D1%80%D0%B0/

                Comment


                • #23
                  Много стара тема, може да подхванеш всички стари наред
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от kir40 Покажи съобщение
                    Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо
                    ___________________________________

                    http://bebolino.mymall.bg/categories...3%D1%80%D0%B0/
                    Затова купих кола от Германия - доста по-скъпа от "новия внос", но с валиден тогава ТЮВ и сервизна история. И след година и половина каране (каране, не снимки за форума и за фейсбук) се убедих, че съм постъпил правилно.
                    Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                    AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                    Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                    Comment


                    • #25
                      Аз съм на принципа....кола се купува или от магазина нова, или директно от собственика ако е втора ръка.....независимо дали е германец, африканнец или индианец....ако ти е допаднала колата и не си открил фрпантни забележки...сядаш и разговаряш с него....но не на тема пазарлък, а на тема за самата кола....така съвсем елементарно може да разбереш дали се грижил за нея,или е пореният мърляч минал през марката.....и чак накрая идва пазара.....
                      Иначе когато купуваш от автокъща или, от обикновен търгаш на коли...винаги си плащаш комисионата, независимо дали ще е на него или в авточасти.....
                      До сега винаги така съм си купувал кола и не съм сгрешил.....и това поверие за спада на италианската кола рязко надолу в цената, от момента когато вече си я купил...при мен неважи.....
                      Италианска кола на загуба не съм продал.....но старанието спрямо подръжката, докато я притежавам е голямо!
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от kir40 Покажи съобщение
                        Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо
                        Кирче, кое дилъри не крият проблемите, братко - турците, арабите, руснаците.... кои, точно?
                        За да купиш кола без забележки от немец, цената е двойна!
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Тука си прав,а особено ако не ги познаваш,като разберат че си българин,няма как да не спестят нещо...
                          Alfa 155 1.7,1.8 ex
                          Alfa 166 2.4 3 ex
                          155 1.8 MY 95 sport

                          Comment


                          • #28
                            Проблема на Бг купувача е ,че иска най-ефтиното,но и да е най-доброто,е да ама няма безплатен обяд. Повечето хора гледат да купят без пари една кола и си мислят че са ударили джакпота,да ама после се избива в ремонти и нерви ... евтиното излиза скъпо. Те затова и хората в нормалните евро държави карат някоя и друга годинка и като се понавъртят километри и почне да се обажда туй онуй и хората продават и си взимат нова,за да им е мир главата а ние се редим по автокъщите да им вземем колите от които са се отървали.
                            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                            Comment


                            • #29
                              Бе да ви кажа най вероятно пак ще си купя от БГ или ще видя някай вносител да му поръчам нещо, един ден де
                              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                              Нагоре по стълбата, която води надолу
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Kuku Покажи съобщение
                                Кирче, кое дилъри не крият проблемите, братко - турците, арабите, руснаците.... кои, точно?
                                За да купиш кола без забележки от немец, цената е двойна!
                                Чак двойна не, но поне 30% нагоре.
                                Когато купувах 166-цата, в България вървяха между 5000 (за най-големите кенефи) и 7000 лева. В Германия кола от собственик и с валиден ТЮВ под 3500 евро не можеше да пипнеш.
                                Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                                AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                                Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                                Comment

                                Working...
                                X