Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо няма секунди на главните кръстивища?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Бях чел някакво изследване, че наистина увеличават риска от ПТП. И това като се замисля е така. Представете си кръстовище, от едната страна остават 2 секунди до зелено, от другата 2 секунди до червено. Какво става с двете коли приближаващи с 50-60-70км/ч към кръстовището?
    1. С таймер: Единия дава газ, за да мине преди червеното, другия не намалява, защото ще му светне зелено.

    2. Без таймер: Единия намалява, защото му е червено, а другият и да не намали, като се изненада от жълтото, може и да набие спирачки или най-малкото, както е логично, ще намали малко преди кръстовището, защото не знае няма ли да светне червено.

    А таймерите по БГ кръстовищата ги сложиха, защото се нагушиха с много парички от поръчката и поставянето и поддръжката. Никой не е мислил как да ни улесни живота.
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
      Бях чел някакво изследване, че наистина увеличават риска от ПТП. И това като се замисля е така. Представете си кръстовище, от едната страна остават 2 секунди до зелено, от другата 2 секунди до червено. Какво става с двете коли приближаващи с 50-60-70км/ч към кръстовището?
      1. С таймер: Единия дава газ, за да мине преди червеното, другия не намалява, защото ще му светне зелено....
      Ми логично звучи. В България и без таймери често се случва в кръстовищата да се оказват две коли в момент в който и на двете не им е там мястото (и двамата са на жълто, но на различно жълто ). А таймера на подобни шофьори им идва дюшеш - така им е по-лесно да си изчислят маневерата, че да са вътре точно на жълто, което явно им е любимия цвят за преминаване
      Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
      Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

      Comment


      • #18
        Жълтото на единия светофар светва чак след като червеното на другия светне. Т.е. не би трябвало и двата светофара да светят едновременно жълто, ако не бъркам де, поне с такова впечатление съм останал. Даже мога да дам пример с крастовището Опълченска-Сливница (там минавам почти всеки ден), където светофарът седи по 2-3 секудни на червено, което пак е предпоставка за катастрофа, ако познаваш кръстовището. Веднъж един бакшиш ме караше към нас и понеже знае, че червеното държи, тръгна да минава на червено, а пък един друг башиш тръгна на червено, защото знае, че държи и щеше да има бум

        Но таймерите са още по-опасни, защото не е задължително да познаваш крастовището, че да минеш на червено. Един приятел на скоро на светофар с таймер се изчаска в кола, която вижда 2-3седкунди и спира, а той виждайки 2-3 секунди настъпва и беше спрял в нея.
        Last edited by soldier; d.m.y г., 17:55.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
          ...
          1. С таймер: Единия дава газ, за да мине преди червеното, другия не намалява, защото ще му светне зелено.
          ....
          И това е така но може да се измисли,
          Пример имаш 2 секунди оставаща зелена светлина ама всъщност на другия не му пише 2 сек до зелено а примерно 5 или 6...
          За мен специално таймера си беше удосбство, докато имаше таймери на мен не се беше случвало да мина на жълто, за разлика от сега когато ги махнаха

          Comment


          • #20
            Ми то тва с брояча е точно за да не даваш газ като ти остават 2 секунди, а да спреш човешки.
            Когато някой е олигифрен, обаче, тва е завинаги - и със, и без брояч ша са бухне в мелето, па квото стане.

            Мнго мразя тази порода хора, които гледат да вземат 120% от всяка житейска ситуация, в резултат на което някой друг все трябва да ги пази и да се съобразява с тях. Не че имат зор нещо - просто така, за принципа ще пробват да хванат последните 2 милисекунди зелено или ша изхарчат до последната стотинка десетте допустими процента надвишение на бюджета (в който предварително са си заложили 20% отгоре за по-сигурно)
            Ганьовска раута...

            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
            Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

            Comment


            • #21
              Идиота си е идиот с и без брояч. Така че не гледайте тая ситуация в която при 2 секунди настъпва газта. Ами като няма брояч и се е засили да не мислите, че намалява защото нближава кръстовище и евнтуално може да ги хване чевено? Глупости! При тая порода шофьори няма рвномерно шофиране. Те са винаги на газта. А разминаването на зеления и червения сигнал на светофарите е факт и няма нужда тепърва да се измисля! И пак казвам идиота си е идиот. Когато свети жълто или са последните секунди на зеленото той пак ще прелети. Недейте да съдите дали са полезни или не по това как джигитите шофират! Аз съм за броячите!
              The greatest of all scientific hobbies!

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от soldier_vl Покажи съобщение
                Жълтото на единия светофар светва чак след като червеното на другия светне.
                Ми по принцип трябва да е така. Трябва да има един момент в който на всички да свети червено и когато светне жълтото на едните, на другите отдавна да е изгаснало. Но не на всички места е така, забелязвал съм доста кръстовища на които няма много буфер. Пък и както си се убедил на Ганьо и това не му пречи - вместо на два жълти сигнала, бакшишите са устроили среща на два червени
                Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                  Идиота си е идиот с и без брояч. Така че не гледайте тая ситуация в която при 2 секунди настъпва газта. Ами като няма брояч и се е засили да не мислите, че намалява защото нближава кръстовище и евнтуално може да ги хване чевено? Глупости! При тая порода шофьори няма рвномерно шофиране. Те са винаги на газта. А разминаването на зеления и червения сигнал на светофарите е факт и няма нужда тепърва да се измисля! И пак казвам идиота си е идиот. Когато свети жълто или са последните секунди на зеленото той пак ще прелети. Недейте да съдите дали са полезни или не по това как джигитите шофират! Аз съм за броячите!
                  Ами аз не гледам 120% да взимам, като няма брояч намалявам за да мога да спра при евентуално червено, но като има брояч редовно минавам на жълто (все пак не карам самолет и вдигам по булевардите до 80, като изключим цариградско и българия, та за това редовно си минавам на жълто по борис )
                  sigpic
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                  BMW 316 Compact '95

                  Comment


                  • #24
                    Ето един прост пример.
                    Пред 2-3 дена бързам защото имах среща сутрента рано и на светофара на Сливница и Константин Величков в посока центъра и светва съответно жълто, има брояч и т.н. спирам и зад мен такси (втора кола). След 10-тина секунди но той реши, че не може да ме чака и минава в лентата за ляв завой, при което се издразних, защото е втора кола, а не 66-та, но както и да е. И дава малко напред за да мине направо, като ме засече. Светва жълто и той тръгва, обаче и аз тръгвам и в този момент веждам как от ляво на червено прави лява завой автобус и познайте какво стана Аз набих спирачки за да може този малумник да мине пред мен, а не да се запознае с автобуса отблизо и съответно да ме нацели и мен и така със броячите и другите неща.
                    А bass е много прав, винаги има терикати и карането в София е една постоянна надпревара, как да прецакаш другия, а това че ще пристигнеш 1 минута по-рано е друг въпроса.

                    Bonev не искам да те засягам, но българите винаги сме склонни да намерим провокацията в едно решение, а не да се съобразим с него.
                    Като не ни харесва, ми пускаш жабла до общината, КАТ и т.н., пък може и да има някакво развитие в положителна насока.
                    "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                    Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                    Opel Astra J GTC

                    Comment


                    • #25
                      Секундарници слагат на места където не е толкова наповарено а на големите кръстовища с изключително многото двежение не.Защо ли ... защото там са набили яко камери та ти като минеш на жълто или "дълго жълто" да ти доиде честитката.....Но май ще е по добре да се слагат и от двете на светофарите.

                      Comment


                      • #26
                        Ето и малко четиво

                        Правят „зелена вълна" по булевардите в София

                        Таймерите на светофарите на няколко кръстовища в София не работят, тъй като се прави "зелена вълна" по столичните булеварди. Това установи проверка на Дарик след подадени сигнали от слушатели.

                        Целта на "зелената вълна" е, ако шофираш с 50 км в час, да минаваш от единия до другия край на булеварда без спиране на светофарите. Заради това трябва да се синхронизират и таймерите, което се оказва, че ще отнеме време, тъй като се засягат и таймерите на съседните кръстовища - това обясниха за Дарик от Столична община.

                        Светофарните уредби и таймерите се поддържат от фирма „Пътностроителна техника", част от Холдинг „Пътища".

                        http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=366299

                        Имаше е цени за това, колко струва за София, но не мога да ги намеря.

                        @SPEEDY-SD прочети какво е писал bonev на предишната страница.
                        "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                        Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                        Opel Astra J GTC

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Sm0k Покажи съобщение
                          И аз се зачудих, като чух, че били предпоставка за ПТП, ама историята с японците показва, че наистина са. Повечето хора като видят 1-2 секунди, при положение, че на такова разстояние от кръстовището, че им е по-лесно да спрат отколкото да минат, дават газ до дупка понеже имат време. В тоя смисъл наистина мога да се тълкуват като предпоставка. Иначе и на мен са ми се смяли приятели, че не давам газ като видя две секунди. Явно наистина японците не са мода
                          Но средната им продължителност на живота е най вискоа
                          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                          Нагоре по стълбата, която води надолу
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X