Известие

Collapse
No announcement yet.

Някой знае ли какъв е коефициента на въздушно съпротивление на Алфа 156 и Алфа ГТВ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    тоя коефициент няма абсолютно никакво значение .
    в снимъл 0.3 или 0.35 .....
    ПРАВИТЕ ОТСЕЧКИ СА ЗА БЪРЗИТЕ КОЛИ ЗАВОИТЕ СА ЗА БЪРЗИТЕ ШОФЬОРИ!sigpic

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от plamen petkov Покажи съобщение
      На други места дават 156 0,31 според мен ЖТВ-то трябва да има по добра Сх
      0.31 е преди фейс лифта.А GTV е по-късо, от там идва разликата.
      sigpic
      "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Absente_ Покажи съобщение
        тоя коефициент няма абсолютно никакво значение .
        в снимъл 0.3 или 0.35 .....
        Тук не съм съгласен с теб. Има голямо значение за разхода на гориво и максималната скорост, особено при по-малките мотори.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • #19
          Интересна тема. Иначе да, за тези които се вглеждат в подробности в параметрите влияещи на поведението и разхода на автомобила са важни показатели, само дето на нас биха ни свършили работа само и единствено ако можем да ги променим. Материята която сте подхванали да нищите намира голямо поле на действие във формула 1.
          The greatest of all scientific hobbies!

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
            Материята която сте подхванали да нищите намира голямо поле на действие във формула 1.
            И в състезанията с автомобили захранвани от слънчева енергия

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
              И в състезанията с автомобили захранвани от слънчева енергия
              Или накратко ..................http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/drag1.html
              http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
              http://en.wikipedia.org/wiki/Automob...ag_coefficientА ето защо толкова уважавам FIAT http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Turbina
              Last edited by Kuker; d.m.y г., 20:16. Основание: допълнение
              sigpic
              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от saint78 Покажи съобщение
                Добре де.Някой би ли ме светнал,какво ще рече 0.30 съпротивление.добре ли е,зле ли е?нали съм си невежа.
                Ми за сравнение си спомням че Ферари 360 модена е 0.29
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #23
                  А на болидите какъв е коефициента?

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Ми за сравнение си спомням че Ферари 360 модена е 0.29
                    А Bugatti Veyron е 0.41/0.36 след снижение, но е 1100 коня близо и 1200 и кусур NM.

                    ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:14 ----------

                    Първоначално публикувано от AntiLuuP Покажи съобщение
                    А на болидите какъв е коефициента?
                    Между 0.25 и 0.35.
                    sigpic
                    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от kuker Покажи съобщение
                      ...
                      [/COLOR]Между 0.25 и 0.35.
                      Мисля че не сте прав колега... Cx (Cd) на болидите от F1 се върти около 0,7-0,9 в зависимост от изискванията на пистата...
                      Няма ка да е 0,25 с тия големи открити гуми които създават огромна турболениця в потока... Особенно показателно е това при състезания в дъжд... ако сте гледали състезания с прототипи или GT следата след един такъв автомобил е много по-различна отколкото при F1.
                      Между другото 156 с тази "отрязана" задница не е много удачен пример за обтекаем автомобил...
                      Типичен обтекаем автомобил е да речем Citroen DS ... още през 50-те е имал Cx~0,3
                      Have A Nice Day
                      o/_______\o
                      (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                      []=о===о=[]

                      Comment


                      • #26
                        Mercedes Bionic

                        Cx=0.19

                        Така че може да поспорим за отрязаната задница
                        Attached Files
                        146 1.6TS CF1 '98

                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
                          Mercedes Bionic

                          Cx=0.19

                          Така че може да поспорим за отрязаната задница
                          Да ,много си прав ,тук по скоро играе важна роля високата задна част,вгледайте се например в Тойота Приус и Хонда Инсайт,никой не е целил колите да си приличат,а по скоро да са с нисък Cx~0,25
                          Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                            Мисля че не сте прав колега... Cx (Cd) на болидите от F1 се върти около 0,7-0,9 в зависимост от изискванията на пистата...
                            Няма ка да е 0,25 с тия големи открити гуми които създават огромна турболениця в потока... Особенно показателно е това при състезания в дъжд... ако сте гледали състезания с прототипи или GT следата след един такъв автомобил е много по-различна отколкото при F1.
                            Между другото 156 с тази "отрязана" задница не е много удачен пример за обтекаем автомобил...
                            Типичен обтекаем автомобил е да речем Citroen DS ... още през 50-те е имал Cx~0,3
                            Така е, греша.От 0.7 до 1.1 се движат нещата.Вчера не съм внимавал, сори за подвеждането.

                            P.S. Като се замисля, не разбрах сравнението между Алфа 156 и Citroen DS.Ако приемем че 0.3 е точно 0.30, значи имаме две различни форми с еднакъв коефициент?
                            Last edited by Kuker; d.m.y г., 21:52. Основание: p.s.
                            sigpic
                            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
                              Mercedes Bionic

                              Cx=0.19

                              Така че може да поспорим за отрязаната задница
                              Ами добре, може да дискутираме.
                              1 Мислите ли че тази задница прилича по нещо на задницата на 156? Ако се хващате за думичката "отрязана"... ще Ви опонирам със следното... сравнете сечението на задницата на 156 и сечението на Bionic според мен е много по малко. Тук важен фактор е съотношение най широка част най-тясна и разстоянието между тях доколкото си спомням механика на флуидите.
                              Click image for larger version

Name:	art_15237_3_20_big.jpg
Views:	1
Size:	38.7 Килобайта
ID:	2270562
                              Определено при 156 няма толкова ясно изразено стесняване отзад, да не говорим че имаме пречупване от малкия багажник на 156 който допълнително променя посоката на потока макар и плавно.
                              2. Вкарването на голяма част от страничния поток в засенчената част посредством "вемането" (там където са трите лайсни за тях ще уточня по-надолу) значително намалява подналягането зад автомобила!
                              Click image for larger version

Name:	art_15237_3_24_big.jpg
Views:	1
Size:	36.5 Килобайта
ID:	2270549
                              3. Трите лайсни определено не са украшения... спомагат за по правилното откъсване и насочване на туроболентния поток по повърхноста. Има ги на почити всяко самолетно крило!
                              4. Ако обърнете внимание на стъклото там където започва "отсичането" има изтеглена част ... служи също за откъсване и занчително редуциране на завихрянето на потока който обтича покрива на автомобила. Подобен спойлер за 156 продаваше колегата ОЕМ... може би това е един от най смислените спойлери които може да се сложи на 156!
                              5. Обърнете внимание на ъгълът под който се откъсва въздушният поток от покрива на Bionic... може ли да се сравнява с този на 156 (който е хоризонтален)
                              Та така по задната част на автомобила и според мен определено на мен не ми звучи сериозно да сравняваме каквото и да било между задниците на 156 и Bionic, а дори и Prius.
                              Това разбира се си е мое лично мнение... никого не ангажирам с него, а ако вие имате други доводи ще се радвам да ги чуя!

                              Първоначално публикувано от AR147 Покажи съобщение
                              Да ,много си прав ,тук по скоро играе важна роля високата задна част,вгледайте се например в Тойота Приус и Хонда Инсайт,никой не е целил колите да си приличат,а по скоро да са с нисък Cx~0,25
                              Аз викам да караме баничарки... те са мноо високи отзад
                              Click image for larger version

Name:	volvocar.jpg
Views:	1
Size:	98.4 Килобайта
ID:	2270561
                              Last edited by fade; d.m.y г., 22:23.
                              Have A Nice Day
                              o/_______\o
                              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                              []=о===о=[]

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от kuker Покажи съобщение
                                ...
                                P.S. Като се замисля, не разбрах сравнението между Алфа 156 и Citroen DS.Ако приемем че 0.3 е точно 0.30, значи имаме две различни форми с еднакъв коефициент?
                                Ами как да се изразя... като цяло DS e по коректен от гледна точка на мехника на флуидите като форма и но пък е "по-грапав" (по него е пълно с лайснички ръбчета...джунджурийки) , ако беше "по-гладък" каквато е АR със сигурност ще падне и под 0,3, но тогава такива са били възможностите на технологиите.
                                AR определено е доста "гладка", но пък ако бяха "оптимизирали" още малко багажника... съвсем нямаше да мога да събера детската количка в него
                                Незнам виждали ли сте багажника на DS... резервната му гума например май беше при мотора
                                Въпрос на компромиси...
                                Have A Nice Day
                                o/_______\o
                                (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                                []=о===о=[]

                                Comment

                                Working...
                                X