Известие

Collapse
No announcement yet.

Някой знае ли какъв е коефициента на въздушно съпротивление на Алфа 156 и Алфа ГТВ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Бионик-а беше, за да покажа че отрязаната задница може би има по-голямо аеродинамично предимство пред DS-a, който даде за пример. Казвам може би, защото аз механика на флуиди не съм учил и мога да се изкажа само на база лаишки наблюдения и изводи.
    За 156-цата нищо не съм твърдял понеже, тя има по-скоро плоска, отколкото отрязана задница. Отрязани са на GTV-то и 146-цата
    За лайсните излизащи от стоповете съм склонен да се съглася, че имат някаква роля, стига да не ги сравняваш с аеродинамичните "ножове" на стреловидните крила, които имат за цел да не позволят на въздушния поток да се "плъзга" по крилото, вместо да го обтича.
    Друго, което ми е направило впечатление е, че автомобили, които изглеждат много "аеродинамични" всъщност не са. И обратното.
    146 1.6TS CF1 '98

    sigpic

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
      Бионик-а беше, за да покажа че отрязаната задница може би има по-голямо аеродинамично предимство пред DS-a, който даде за пример. Казвам може би, защото аз механика на флуиди не съм учил и мога да се изкажа само на база лаишки наблюдения и изводи.
      O.K. Съгласен съм, че боравенето такива термини като "отрязана" "скосена" и т.н. не води до никъде и понеже първи аз го използвах... си признавам без бой
      Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
      За 156-цата нищо не съм твърдял понеже, тя има по-скоро плоска, отколкото отрязана задница. Отрязани са на GTV-то и 146-цата
      Явно аз не съм се изразил правилно още в първият си пост, но пък по нататък мисля че обясних на колегата kuker какво имам предвид като сравнявам 156 и DS, нека не се повтарям.
      Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
      За лайсните излизащи от стоповете съм склонен да се съглася, че имат някаква роля, стига да не ги сравняваш с аеродинамичните "ножове" на стреловидните крила, които имат за цел да не позволят на въздушния поток да се "плъзга" по крилото, вместо да го обтича.
      Нямам предвид ножовете на делта крилата, имам предвид ето това:
      Click image for larger version

Name:	stol.jpg
Views:	1
Size:	20.8 Килобайта
ID:	2270563

      Click image for larger version

Name:	generator.jpg
Views:	1
Size:	26.0 Килобайта
ID:	2270564

      Click image for larger version

Name:	emb120_wing.jpg
Views:	1
Size:	30.8 Килобайта
ID:	2270565

      Click image for larger version

Name:	112_0503_evos_08z+2005_mitsubishi_lancer_evolution_mr+vortex_generators_view.jpg
Views:	1
Size:	23.7 Килобайта
ID:	2270566
      Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
      Друго, което ми е направило впечатление е, че автомобили, които изглеждат много "аеродинамични" всъщност не са. И обратното.
      Тук съм абсолютно съгласен! Много от автомобилите само изглеждат Аеродинамични, а всъщност са доста далеч от това, но както съм казал в предишният пост... въпрос на компромиси... все пак не всички са направени за състезания и перформънс (в инженерният смисъл на думата). Някой от тях имат за задача просто да работят, а някой от тях просто да изглеждат добре и да печелят пари
      Last edited by fade; d.m.y г., 23:38.
      Have A Nice Day
      o/_______\o
      (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
      []=о===о=[]

      Comment


      • #33
        Аеродинамиката на колата не се определя от това колко заострена муцуна има, а и от това колко и е "грапав" пода.......ако цялото дъно на колата стане гладко, нещата доста се променят....
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          Аеродинамиката на колата не се определя от това колко заострена муцуна има, а и от това колко и е "грапав" пода.......ако цялото дъно на колата стане гладко, нещата доста се променят....
          Аеродинамиката на колата се определя от всяка една извивка на купето било то на пода, на муцуната, на вратите, на багажника.... Физиката на повърхността е по-скоро вторичен фактор.
          The greatest of all scientific hobbies!

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение

            мерси много колега
            156 - 0.30
            ГТВ - 0.31

            ---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:33 ----------

            от този сайт разбрах, че Алфата с най-добра аеродинамична форма е Алфа 155 - 0.29



            Мда, макар че не се отличава с много овални форми......
            Е 155- да не се отличава с овални форми

            Пък коефициента е 0.29
            sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Аеродинамиката на колата не се определя от това колко заострена муцуна има, а и от това колко и е "грапав" пода.......ако цялото дъно на колата стане гладко, нещата доста се променят....
              Гладкия под има пряко отношение главно към генерирането на Down force.
              Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
              ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
              Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                Е 155- да не се отличава с овални форми

                Пък коефициента е 0.29
                155 прилича на секач във муцунката. А това което аз си спомням от механиката на флуидите е , че най- добрите аеродинамични форми се доближават до формата на водна капка.
                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                  155 прилича на секач във муцунката. А това което аз си спомням от механиката на флуидите е , че най- добрите аеродинамични форми се доближават до формата на водна капка.

                  От текст по-долу, излиза че е вярно това което казваш:

                  "Despite its angular structure, the boxfish has almost as good streamlining qualities as the water drop shape which specialists consider to be the standard for the ideal aerodynamic form. When exposed to an open flow, this streamlined shape has a Cd value of 0.04. Using computer calculations and wind tunnel tests with an accurate model of the boxfish, the Mercedes engineers achieved a value which came very close to this ideal, namely 0.06 – an outstanding result.

                  Но тези стойности са за "идеалния случай". КОгато заприличва на кола макета на Бионик-а има вече коефициент 0.09, а движещият се прототип отива на 0.19

                  Още един фактор при аеродинамиката са фугите и тяхното разположение.
                  146 1.6TS CF1 '98

                  sigpic

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                    155 прилича на секач във муцунката. А това което аз си спомням от механиката на флуидите е , че най- добрите аеродинамични форми се доближават до формата на водна капка.
                    И правилно си спомняш. При свободно падане капката се оформя по този начин (виж картинката) под влиянието на насрещния поток и съответните повърхностни сили, които той упражнява. Природата на водата е такава, че не се противопоставя на външни механични въздействия. Ето защо тази напълно ествствено образувана форма има най-малко аеродинамично съпротивление.
                    Attached Files
                    Last edited by detelazurno; d.m.y г., 12:25.
                    The greatest of all scientific hobbies!

                    Comment


                    • #40
                      Понеже виждам, че има интерес, ето за по-любознателните нещо написано на популярен и достъпен език.
                      Разбира се става въпрос за компанията Citroen която за мен стои на същото стъпало с Alfa Romeo като иновативност. Ако Alfa Romeo не ми беше детска мечта със сигурност щях да карам Citroen Xantia в момента! Приятно четене!
                      Last edited by fade; d.m.y г., 13:15.
                      Have A Nice Day
                      o/_______\o
                      (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                      []=о===о=[]

                      Comment


                      • #41
                        аеродинамика на 155:
                        Може би повечето сте виждали това списание, ако има интерес мога да го кача някъде, за да може да се види и прочете текста
                        Attached Files
                        Last edited by aav; d.m.y г., 16:52.

                        Comment

                        Working...
                        X