През 1953г.Причината - Алфа тогава се отказват от състезанията в F1.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Кога Ферари за пръв път печели F1
Collapse
X
-
Кога Ферари за пръв път печели F1
Un Amore Grande!
Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж.)
http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30Тагове: Няма
-
Първоначално публикувано от bokota Покажи съобщениеПрез 1953г.Причината - Алфа тогава се отказват от състезанията в F1.1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
и делта
-
Разбират си хората от работатаUn Amore Grande!
Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж.)
http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30
Comment
-
Първоначално публикувано от bokota Покажи съобщениеПрез 1953г.Причината - Алфа тогава се отказват от състезанията в F1.
Всъщност първата титла на Ферари е през 1952, спечелена от Аскари (тия дни въпросния факт може да се провери дори на безиностациите на Шел, щото раздават едни чаши с годините на по-значимите шампионски титли)Преди това Алфа имат две - 1950, Фарина и 1951, Фанджо, което не е малко щото това са първите две титли в историята на Формула 1 изобщо
Обаче за причината е малко спорно, като яйцето или кокошатаНе е много ясно дали Ферари печелят щото Алфа се отказва или Алфа се отказват, щото Ферари задобряват, а те не могат да им се противопоставят. Доколкото знам, Ферари били много задобряли, заради което Алфа искали да правят нова кола, но не им дали пари от правителството, пък те тогава били държавна компания... Вследствие на тая история се отказват от Формула 1.
Все пак, независимо от Ферари, Алфа са спечелили първите две титли в историята на Ф1, което е достатъчно значимо, само по себе сиLast edited by Sm0k; d.m.y г., 02:32.Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]
Comment
-
Първите две титли за Алфа са постигнати с тоталната доминация на Алфа 158 (1950г) и 159 (1951г) - и двата варианта на известната Alfetta не позволяват друг автомобил на им вземе първенството в кое да е състезание. Пилоти тогава за отбора на Алфа са Джузепе Фарина и Хуан-Мануел Фанджо - всички знаете кои са те. Фанджо в последствие става 5-кратен световен шампион ...
Интересното за модела 158/9 е, че това е кола, произведена в края на 1937г, и с първа победа през м. Май 1938г. Това е най-успешния спортен автомобил за всички времена - от 53 участия в различни Grand Prix колата е спечелила 48 първи места, 2 втори, 1 трето и има две отпадания по технически причини - което е рекорд.
Данните на Alfetta - 1.5л 8-цилиндров мотор (оттам и името 158 ) с турбо-компресор - през 1938г този мотор осигурявал 200 к.с. при 7200 об/мин, а с доработките след 1951г (когато вече се преименува на 159) - 420 к.с. при 9600 об/мин ... Това е и първата кола на Алфа, в която се използва окачване "Де Дион". Последната победа на 158/9 е през 1953г, което е впечатляващо за модел от 1938 ...
Колкото до Ферари - Енцо се състезава в заводския отбор на Алфа Ромео, но се отделя заради финансовите проблеми на компанията и затрудненията за отбора, произлезли от това. Не е безизвестно, че в началните години Скудерия Ферари ползва автомобили на Алфа, а след това - само двигатели... Така че е спорно дали първата победа на Ферари е чистаLast edited by Alfa User; d.m.y г., 11:24.
Comment
-
Първоначално публикувано от bokota Покажи съобщениеПрез 1953г.Причината - Алфа тогава се отказват от състезанията в F1."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщениеПървите две титли за Алфа са постигнати с тоталната доминация на Алфа 158 (1950г) и 159 (1951г) - и двата варианта на известната Alfetta не позволяват друг автомобил на им вземе първенството в кое да е състезание...
...Колкото до Ферари - Енцо се състезава в заводския отбор на Алфа Ромео, но се отделя заради финансовите проблеми на компанията и затрудненията за отбора, произлезли от това. Не е безизвестно, че в началните години Скудерия Ферари ползва автомобили на Алфа, а след това - само двигатели... Така че е спорно дали първата победа на Ферари е чиста
А колкото до съзтезаването на Енцо за Алфа, тая работи приключва много преди първите победи на Ферари. Наистина се сътезава с техни коли, но не се отделя заради финансовите им проблеми, а заради това, че Алфа решават да се сътезават със собствената си марка и основават AlfaCorse. Енцо тогава ги оставя и според договора му, няма право да се сътезава 4 години, след като прекъсва партньорството си с Алфа. Тогава започва да работи по собствена кола, а това е доста преди първата победа на Ферари във Ф1, даже е и преди войната. После втората световна спира работата, но след края на войната възобновяват проекта и през 1947 е готова първата сътезателна кола на Ферари
Мисълта ми е следната, нищо нечисто няма в първата победа на Ферари, ако имаше нещо нечисто нямаше 60 години по-късно Ферари да са най-голямото име в историята на моторния спорт изобщоНито пък можем да кажем, че сме им я подарили с отказването си, щото със същия успех тоя подарък можеха да го грабнат Мазерати... ама не са
И още нещо - Алфа имат достатъчно значима и романтична история, няма нужда от опити за присвояване на факти от историята на Ферари, изглежда жалко, а пък това не отива на името и историята на АлфаДа не ставаме сега, като Македония и България по въпроса за историята
Last edited by Sm0k; d.m.y г., 13:58.Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]
Comment
-
Никой не е казал, че победите на Ферари са нечисти, колега ... не четеш всичко до край ... В началото Ферари наистина ползват цели автомобили на Алфа - просто на тях слагат жълтата емблема с кончето. После развиват свои шасита, и позлват мотори на Алфа, а след това - започват разработките на изцяло техни коли. Което ще рече, че Енцо е научил доста за управлението на един отбор от времето си в Алфа, и е имал добър летящ старт благодарение на АР. Което изобщо не умаловажава успехите на Ферари - не ме разбирайте погрешно !
Comment
-
Първоначално публикувано от drajko145 Покажи съобщениеНе знам ама мене ме е яд че сега нямаме отбор Алфа Ромео в F1'02 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
Comment
-
Първоначално публикувано от Thunder Покажи съобщениеE сега, концернът-майка не може да поддържа два отбора. И Ферари стига.защото нямам никакви симпатий към ферари.
Симпатий е римски сенатор, първи братовчед на Администраций и баща на Делегаций.Last edited by търтей; d.m.y г., 00:34.BUSHON RACING SERVICE
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщение
Колкото до Ферари - Енцо се състезава в заводския отбор на Алфа Ромео, но се отделя заради финансовите проблеми на компанията и затрудненията за отбора, произлезли от това. Не е безизвестно, че в началните години Скудерия Ферари ползва автомобили на Алфа, а след това - само двигатели... Така че е спорно дали първата победа на Ферари е чиста
Както каза един колега нека да не изкривяваме историята и да не приписваме неща за които Алфа Ромео няма заслуга. Те и без това си имат достатъчно славна история и неща с които да се гордеят.Last edited by pavlin; d.m.y г., 06:45.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщениеLast edited by pavlin; d.m.y г., 17:06.
Comment
-
sigpic
=== 75 1.8 T '86 ===
=== 156 SW 2.4 JTD '01 ===
If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!
Comment
Comment