Известие

Collapse
No announcement yet.

помогнете ми с малко информация

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • помогнете ми с малко информация

    Търся материали относно развитието на двигателите през годините, като ми трябва информация за приноса на италианците към развитието на двигателите с вътрешно горене (иновации, нови технологии и т.н.) и окачването на колите

    Ако някой има някакъв по-сбит материал, където са изброени като факти направо "италианците са направили това, това и това" - още по-добре

    Благодаря предварително!
    sigpic
    днес съм в почивка ---

  • #2
    Ми със сигурност знам, че първия комън-рейл за лек автомобил (не по принцип) е разработен от Фиат и Магнети Марели (преди да продадат патента на Бош). В последствие тая разработка се превръща в прословутото JTD, монтирано за пръв път в 156-ците

    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail#History

    Първия патент за променливо газоразпределяне (Variable valve timing) е също на Фиат, още през 60-те. В последствие, но доста по-късно системи като v-tec на Хонда и Vanos на БМВ стават много известни, но Фиат са първите, които са имали готова разработка в областта

    http://en.wikipedia.org/wiki/Variabl...Automotive_use

    А небезизвестния Twin Spark, доколкото знам е разработен за пръв път от Alfa Romeo, доста отдавна, през 1914. След тях е имало и други производители на двигатели, които са правили трика с двете свещи, но това си остава запазена марка на Алфа

    А, за малко да забравя... очевидно, че и Мултиеър го измислиха Фиат, но това ще видим в близко бъдеще дали е кой-знае каква революция
    Май това са италианските иновации в ДВГ за които се сещам без замисляне, но предполагам, че има още доста
    Last edited by Sm0k; d.m.y г., 18:10.
    Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
    Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

    Comment


    • #3
      Туин спарка не е на Алфа, даже съм пускал тема във форума.
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #4
        За мен специално най доброто окачване е на Ланчиа Делта-1...особено задното окачване...
        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

        Comment


        • #5
          Независимото окачване,отпред и отзад,дело на Ланча.
          http://www.viva-lancia.com/snippet/snippet2.htm
          Ланча са извесни с 10тина иновации,но засега не мога да ги намеря на едно място....
          Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

          Comment


          • #6
            Първата серийна кола с 5 скоростна кутия, първата серийна кола моделирана в аеродинамичен тунел, първата серийна кола с ел. повдигащ се спойлер ... Това си спомням в момента, от 5-та предавака ако не се лъжа, за това което е дала Lancia. Дали е истина ... незнам
            http://hopenhagen.org/

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mupo Покажи съобщение
              Първата серийна кола с 5 скоростна кутия, първата серийна кола моделирана в аеродинамичен тунел, първата серийна кола с ел. повдигащ се спойлер ... Това си спомням в момента, от 5-та предавака ако не се лъжа, за това което е дала Lancia. Дали е истина ... незнам
              От епизод на топ гиър по-точно

              http://www.youtube.com/watch?v=UK0v3WmkAuY
              http://www.youtube.com/watch?v=ajiwj...eature=related
              Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                Туин спарка не е на Алфа, даже съм пускал тема във форума.
                Ще ни просветлиш ли, защото ми е интересно, а не намирам информация...
                Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                Mazda 6 2.3 2005
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Мерцедес правят двигател с 2 свещо на цилиндър още в зората на автомобилостроенето.
                  I just have a hunch that Stalin is not that kind of a man. I think that if I give him everything I possibly can and ask for nothing from him in return, he won't try to annex anything and will work with me for a world of democracy and peace
                  Roosevelt

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Pinky Покажи съобщение
                    Мерцедес правят двигател с 2 свещо на цилиндър още в зората на автомобилостроенето.
                    Ами не е много в зората, ами къде 90-те
                    Инак поршовете, хонда и други марки разни, също имат матори с по две свещи на цилиндър
                    Last edited by Pepo; d.m.y г., 11:47.
                    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                      Ами не е много в зората, ами къде 90-те - Wasted spark
                      Инак поршовете, хонда и други марки разни, също имат матори с по две свещи на цилиндър
                      1906 е доста в зората на автомобилостроенето.
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                        1906 е доста в зората на автомобилостроенето.
                        Дай да четем нещо. Хората по-горе те помолиха да просветлиш.
                        156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                        Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                        Comment


                        • #13
                          Ами то и Ролс Ройс слагат по две свещи на цилиндър в Силвър Гоуст-а след 21-ва г.
                          ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                          ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                          ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                          ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                          Comment


                          • #14
                            Техническа информация за двигателите на съществуващата до към средата на миналия век италианска марка Diatto... обем, мощност, брой цилиндри, тегло... интересно е да се види

                            през 1916 вядят 25 коня от 2.7 литров мотор, само 11 години по-късно 1927 - 105к.с. от 2600сс

                            http://www.diatto.com/EN/pagine/cars3.html
                            147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                            Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                            156 2.4 JTD - ex

                            Comment


                            • #15
                              http://mybenzguy.com/innovations.htm
                              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                              Comment

                              Working...
                              X