Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход, смяна на предавки 1.3 мултиджет

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разход, смяна на предавки 1.3 мултиджет

    Имам интересен въпрос.

    Преди със 155-цата 1.8 при скорост от 50км/ч беше по-икономично да сложа 4 та и да си държа тази скорост, обаче ако трябва да набирам дори и бавно е по-добре да задържа 3-та до 60 примерно.


    Сега с Гранде-то филма е напълно обратен

    Като гледам по борда излиза че колкото по-рано сменя на по-горна предавка толкова е по-малък разхода.

    Пример. Ускорени от 50-км/ч на 4та разход към 10.
    Ако на 50км/ч сложа 5-та и настъпя педала много ускорявам както на 4-та но разхода по борд комп е 7. При пълна газ на 5та с 50км/ч разхода е 7.4-7.5 и ускорява не по зле от колкото на 4-та с газ около разход 10/100.



    Последните 100 км само си играя със скоростите и в началото като го взех фиата сменях на 2500 и моментния разход винаги беше над 10 като погледна. Сега още на 40км/ч съм на 4-та и разхода е 6-7 това в момент на ускорение. И се ускорявам не по-зле от другите участници в движението.


    Също пробвах и при ускорение до 100км/ч от 60км/ч
    ако тръгна от 4та и на 80км/ч сложа 5-та добре.
    Но като цяло още от 60 ако съм на 5-та стойностите за моментния разход са с едно 3 литра по-ниски от тези при 4-та предавка (до 80км/ч)

    Като цяло това всичкото вярно ли е ???? >>Ускорение от 50 до 80 на 5-та дори с педал до долу е по- икономично от ускорение на 4-та с не много газ.

    Като единствено на 3-та и над 3-та под 1200 оборота не е хубаво да падам. Също и като карам по малките улички с 20км/ч слагам 4-та и на малки обороти разхода е най-малък от колкото на 3-та със същата скорост.
    sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

  • #2
    Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
    Имам интересен въпрос.

    Преди със 155-цата 1.8 при скорост от 50км/ч беше по-икономично да сложа 4 та и да си държа тази скорост, обаче ако трябва да набирам дори и бавно е по-добре да задържа 3-та до 60 примерно.

    Скоро четох някъде, че като настъпваш под 2000об бензинов мотор е по-добре да даваш повече газ. При отворен дросел в тоя режим обратно на логиката изгарянето било по-пълноценно и разхода по-малък. Колко е така не мога да кажа, трябва да пробва някой с бордкомпютър, моя не показва моментен разход.
    Last edited by code; d.m.y г., 10:03.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Не се доверявайте пряко на показанията на бордовия компютър. Разхода се засича само след като се напълни два пъти до горе резервоара. Дори е удачно това да се направи на една и съща бензиностанция от един и същ пистолет.
      AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
      Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
        Не се доверявайте пряко на показанията на бордовия компютър. Разхода се засича само след като се напълни два пъти до горе резервоара. Дори е удачно това да се направи на една и съща бензиностанция от един и същ пистолет.
        Друг метод и аз не зачитам, смяната на предавките я правя според предавката, дали съм на баир или на равно или спускам. Дали е студена и преобогатена съответно. Абе разхода си зависи най вече от "размера на обувката" на извъндрадско според мен разумните обороти са 3500-4000 максимум от там си вдига разхода осезаемо.

        Така че както всички знаят боксера го няма много в ниските обороти до 2500 само че на бензин въпреки метановите бутилки в багажника 1 и 2 на равно ако не искам и давам зор си ги превключвам на 2000 оборота, 3 и 4 на по малко от 2500 няма начин. пета също говорим само за равно на баир няма такива екстри.
        145 1.7 16V Boxer

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от infernus Покажи съобщение
          Друг метод и аз не зачитам, смяната на предавките я правя според предавката, дали съм на баир или на равно или спускам. Дали е студена и преобогатена съответно. Абе разхода си зависи най вече от "размера на обувката" на извъндрадско според мен разумните обороти са 3500-4000 максимум от там си вдига разхода осезаемо.

          Така че както всички знаят боксера го няма много в ниските обороти до 2500 само че на бензин въпреки метановите бутилки в багажника 1 и 2 на равно ако не искам и давам зор си ги превключвам на 2000 оборота, 3 и 4 на по малко от 2500 няма начин. пета също говорим само за равно на баир няма такива екстри.
          Абе аз питах конкретно за моя дизел. На мен максималния въртящ момент ми е в 1800 оборота
          И показанията за МОМЕНТЕН разход не за средния.
          Аз винаги засичам разхода по бележките, но не това е целта. Интересно ми е това че по-борд излиза че е по удачно да сменям още на 1800 оборота преди да надуе турбината
          sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

          Comment


          • #6
            И това не е учудващо... надува турбината, вкарва повече въздух и иска повече какво - гориво
            Турбината на дизела е да бяга повече, а не за икономия.
            Welcome to the real world

            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

            Comment


            • #7
              Прав си ранната смяна на предавки и нисък разход важи за всички малолитражни автомобили.Малолитражния гърчишли го разхда е сроден на автомобил от средния клас че и нагоре имаше едно сравнение на ТОП ГЕАР беше на тяхната писта между най-икономичния автомобил ТОЙОТА ПРИУС май беше и БМВ М5.Приус-а на пълна газ а М5-цата само колкото да го следва разликата в разхода за 10 обиколки беше нищожна
              AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
              http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
              Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
              BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                Прав си ранната смяна на предавки и нисък разход важи за всички малолитражни автомобили.Малолитражния гърчишли го разхда е сроден на автомобил от средния клас че и нагоре имаше едно сравнение на ТОП ГЕАР беше на тяхната писта между най-икономичния автомобил ТОЙОТА ПРИУС май беше и БМВ М5.Приус-а на пълна газ а М5-цата само колкото да го следва разликата в разхода за 10 обиколки беше нищожна

                Абе чак нищожна не Приуса гореше повече.

                Същото и със Алфа Мито Шкода Румстер 3 цилиндъра дизел и още някаква кола.

                Кларксън караше шкодата на пълна газ постоянно за да върви колкото другите (0-100 за 16 сек) и накрая уж най-икономичния дизел пък гореше най-много
                sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                Comment


                • #9
                  Тест от миналата седмица.
                  За съжаление условията не бяха много подходящи и извадката е за кратък интервал от време - за около 10на секунди.

                  На Ботевградско шосе , със круиз контрол и 54 км/ч на равна отсечка.
                  В прикаченият файл има 2 таб-а единият е на 4-та другият на 5-та скорост.
                  Ами на 5-та е по-икономичен, въпреки че там данните са по малко.

                  На 4-та средно впръскано гориво на цикъл е
                  8.75 мг, а на 5-та 9.6 мг.

                  Обаче оборотите са
                  4-та 1428 в минута
                  5-та 1114 в минута


                  Разход на гориво
                  4-та 2.68л/100
                  5-та 2.31л/100

                  Най -отдолу има средните стойности.
                  Приятно четене.
                  Attached Files
                  Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                  Comment


                  • #10
                    Е да де обаче да караш на 4-та 5-та под 1200 оборота си е голям тормоз за мотора.
                    AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                    Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                    AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                    Comment


                    • #11
                      Просто съм дал данни.

                      А в какво точно се изразява тормоза над мотора ?
                      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ReLeFNIQ Покажи съобщение
                        Е да де обаче да караш на 4-та 5-та под 1200 оборота си е голям тормоз за мотора.
                        Зависи от колата,трябва да ти кажа че 159-ката се чувства много добре на тези обороти,даже на 3-та от 1000 об.,като дам газ,колата на 2200 об.вече е във фул бууст,а преди това е ускорила много добре.Тези неща зависят и от скоростната кутия
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Да може би сте прави просто ми се струва всякаш мотора глъхне и трябва да дадеш доста газ ако искаш да ускориш от това положение.
                          AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                          Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                          AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                          Comment


                          • #14
                            Ето тук е тънкият момент.
                            Дали ще ускоряваме или ще поддържаме зададена скорост.

                            Да ускоряваш от 1000-1200 оборота на висока предавка е тъпо и бавно.
                            Но да си поддържаш равномерна скорост с 1200 на равно, не виждам проблем.
                            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                            Comment

                            Working...
                            X