Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо после се убиваме по пътищата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
    А трябваше да се стърпиш......
    За да спиш спокойно ли?
    "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
    К.М.

    Comment


    • Човека в голяма степен е прав, но... глас в пустиня, надявам се с времето да се променим.

      p.s. Поне да се отучим в населено място да се движим бързо.

      Сърцата са по-капризни от умовете.

      Comment


      • Като цяло очаквах повече отговори от типа на:
        "... а трябваше."

        или пък:
        "ти на какъв се правиш."
        или
        "нещо си ненормален."

        все от този вид.

        Благодаря на всички, които се изкаха и изключително се радвам, че засега липсват отговори от по-горния тип.

        Какво да кажа за идеалистичната картинка - да хората не сме машини, но все пак, ще дам личен пример.
        Ето какво се опитвам да правя аз:

        1. Да не шофирам безрасъдно - доста общо понятие, разбирайте го както искате. Като цяло значи, да не излагам на излишен риск (от келешлък) живота на
        близките ми и другите хора.

        2. Като паркирам в София, като имам късмет да си намеря парко място, след това оглеждам колата - дали случайно не съм заел повече от 1 място.
        На колко от вас им се е случвало да обикалят доста време да намерят къде да паркират, минавайки покрай коли, които са заели повече от 1 място.
        Интересен е факта, че тези, които паркират така - също им се налага да обикалят и да търсят парко места, но все пак не правят връзка между това и в последствие начина на тяхното паркиране.

        (Да, знам, че понякога изглежда, че някой е паркирал кофти, защото са се разредили/прередили местата около него. И на мен ми се е случвало. Аз лично гледам, да си преподредя колата, ако няма да я ползвам в момента, така че да освободя място.)

        Не разбирам, как човека Х може днес да е обикалял 20 минути, за да намери къде да си остави колата и утре да спре, така че да заеме поне 2 места, на някоя улица. Това паркиранe го наричам - слязъх от колата преди тя да е спрялa - сигурен съм, че сте виждали много хора, които вече са отворили вратата и са с почти единия крак навън, а ключа им е още на таблото, а колата не е в състояние на пълен покой

        3. Не паркирам по тротоара и когато ходя на пазар в големите супер маркети, гледам да спазвам очертанието на белети линии. Странно е как голям процент шофьори ги възприемат като украса по асфалта. Да не говорим за хората, които спират пред самия вход на магазина, при положение, че има около 200 свободни парко места.

        4. Не спирам за малко да си купя цигари, дъвки и прочее на средата на улицата.

        5. Не тормозя съседите с излишен и системен шум и звук от стерео уредби, съб-уефери и тям подобни неща.

        6. Ако някой ми направи забележка за нещо и е прав - се извинявам - а не му казвам, "БЕ ти какфо искаш сега тука."

        7. Не си взимам домашни любимци, които после изхвърлям на улицата.


        Ако на някой тези 7 точки му се струват - нереални или идеалистични, трябва да отбележа, че повечето дръжави, претендиращи за цивилизована демокрация, са ги постигнали. Да не казвам, че те са един вид даденост, която хората дори не обсъждат. Ако някой от тях може да прочете това, най-вероятно би се учудил за какво, въобще, говоря тук.

        Също така, смятам, че в 21 век - да има хора нахапани и убити от улични кучета в столицата на европейска държава е абсурдно. Нямам как да е разбираемо - представете си разговора с един германец:

        "- Вчера, едно дете бе убито/нахапано от кучета в София."
        "- ?????"
        "- Да бе, наистина така беше.
        "- ????? Това не беше ли в Еропейския съюз ?????"

        Или може, би желанието ми да ходим по улиците без да ни преслдват улични псета е идеалистично и ненормално.

        Мислите ли, че ако спазваме по-горните 7 точки, няма да живеем малко по-добре и да бъдем по-добри като цяло?
        А колко ни коства да се придържаме към такъв вид елементарно поведение - пари не струва. Иска се само желание.

        Очевидно, аз и хората, които споделят подобно мислене сме малцинство. Не, нещо по-малко от малцинство.
        Толкова сме малко, че направо сме отклонение от обществената норма, т.е. толкова различно мислим в направлението спазвай нормални порядки, че чак сме луди. Ако вземем под предвид дефиницията за лудост - като крайно отклонение от общоприетите норми за поведение, сме направо чалнати с билет за психиатрията.

        Интересно е обаче, защо когато аз отида в Германия - изведнъж се чувствам нормално.
        Интересно е и обаче, защо тези, които са "нормални" в България, като отидат на място като Германия и те почват да се даржат "ненормално" - т.е. спазват си всичките там порядки, правилници, бели линии по асфалта и т.н.

        Значи, явно и те разбират нещата, но е много по-лесно да не полагаш усилия да спазваш реда, да опазваш общественото умищество, да не замърсяваш и т.н., отколкото просто да даваш джаста-праста от едната ракия до другата салата.

        За да заключа този пост, ще цитирам един български писател, който може би навремето е стигнал до извода, че в България, хората с будно мислене и желание за просперитет (не само личен) са били малцинство.

        ... и за да дам едно рамо на тези, които се чувстват като луди в собствената си родина ...

        "После подържа още малко свещта пред долапа, погледа и си пошушна с едно неуловимо изражение на лицето:
        - Лудите, лудите - те да са живи!...
        И затвори пак врачкaта.
        Па отиде пред куностаса и зачини ниски поклони пред божия образ. Той мълвеше някаква молитва, която не съществуваше в светчето му... Той се молеше за България!..."



        П.С.
        Докато пиша - часът е 14:38, Неделя, най-почивния от почивните дни.
        Имаме нов съсед, който прави ремонт и в момента е великото къртене, което започна точно около 14 часа.
        Аз също правих ремонт наскоро и поне гледах да не тропам на хората през Събота-Неделя, та който е бил на работа цяла седмица, да може да си почине. Но това е явно, защото съм прекалено луд и мисля и за другите хора около.

        На вас би ли ви било приятно, след съботен запой, някой да включи хилтито над главата ви в 8 часа сутринта?
        Да, в такива случаи - когато вас ви касае пряко - ви се иска да има обществени норми. Но те, нормите, не може да ги има и няма според това, когато на вас ви е угудно. Или ги има или ги няма.
        Last edited by phiko; d.m.y г., 15:01.

        Comment


        • И друг път съм го споменавал, че шофирането и предимно мисловен процес, но все пак това е и борба на противоположности - разума срещу емоцията и много трудно се съчетават, почти е невъжможно.
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
          sigpic

          Comment


          • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
            И друг път съм го споменавал, че шофирането и предимно мисловен процес, но все пак това е и борба на противоположности - разума срещу емоцията и много трудно се съчетават, почти е невъжможно.
            Съгласен съм. Хора сме - емоции. На всеки му се е искало да настъпи газта докрай. Зависи, обаче къде и как го правиш. Ако е само емоция, без мисловния процес ...

            А както се вижда - аз не говоря само за шофирането, а за общото чувство, че не сме сами на пътя, в блока, в махалата.

            Примера за съседе ми в момента, е много цветущ - човека се е врънал от чужбината. Там най-вероятно не е правил ремотни в 2 часа в Неделя нали? А всичко си е спазвал както е дадено. Ей за това говоря аз.

            Comment


            • Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
              Знам, че това е отдавна заровена тема, но след поредното ударено дете на пешеходна пътека и след като изчетох внимателно какво е писано тук, не се стърпях и аз да напиша следното:

              5. Ако всички караме с ограничението и не се изпреварваме - реално ще пътуваме по бързо и много по-безопасно.
              Ти минавал ли си някога по Г.Димитров ? Щото ако си щеше да знаеш колко абсурдно е да сложиш пешеходна пътека там. Да благодарим на общината за това невероятно решение. Сложете повече пешеходни пътеки ако може и на цариградско ... да могат хората да ходят пеш и да ги хапят бездомните помияри, ако преди това са оцеляли на пешеходната разбира се.
              И въобще журналята са виновни за пореден път, като подлъгаха хората че едва ли не са безсмъртни като са стъпили на пешеходна. Малките деца едно време знаеха че се стои на края на пътеката и като спрат колите във всички платна се пресича.

              А точка 5 я обясни на бай иван камионджията , който кара с 50 извънградско за да гепи гориво после. Пука му на него че прави колона а пътят е с завои ...

              Или се разходи до Банско през Предела , там камионите карат с 20 !
              ...

              Comment


              • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                Ти минавал ли си някога по Г.Димитров ? Щото ако си щеше да знаеш колко абсурдно е да сложиш пешеходна пътека там. Да благодарим на общината за това невероятно решение. Сложете повече пешеходни пътеки ако може и на цариградско ... да могат хората да ходят пеш и да ги хапят бездомните помияри, ако преди това са оцеляли на пешеходната разбира се.
                И въобще журналята са виновни за пореден път, като подлъгаха хората че едва ли не са безсмъртни като са стъпили на пешеходна. Малките деца едно време знаеха че се стои на края на пътеката и като спрат колите във всички платна се пресича.

                А точка 5 я обясни на бай иван камионджията , който кара с 50 извънградско за да гепи гориво после. Пука му на него че прави колона а пътят е с завои ...

                Или се разходи до Банско през Предела , там камионите карат с 20 !
                Много си прав за насаждане на мисленето у пешеходците, че са безсмъртни, но явно и родителите мислят по този начин и така са го предали на децата.
                В повечето случаи, когато стъпя на пешеходната пътека и си стоя - веднага са ми давали предимство.
                Но и когато си ползвам предимството си се оглеждам, така е и с превозното средство с което се движа.
                Пожелавам на повечето колеги водачи на МПС да се пораздвижват и малко пешком, с велосипед или мотоциклет, за да разберат гледниге точки на всички участници в движението.
                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                sigpic

                Comment


                • Колега phiko, шофирането със 120 при ограничение 90 не е углавно престъпление. Цялото ти изказване е меко казано смехотворно. Аз също съм за спазването на законите, но едно е да осакатиш умишлено или да откраднеш милиони и съвсем друго е да караш с 30 км/ч. над ограничението извън града.
                  В Германия която ти цитираш ограниченията на скоростта изобщо не се спазват толкова стриктно. Да не говорим, че там те са доста по-либерални отколкото тук.
                  В Гърция контролът и санкциите за скоростта са по-стриктни от тези в Германия и въпреки това там (Гърция) умират 2 пъти повече хора на човек от населението отколкото в Германия. Последните години немците свалиха жертвите от катастрофи до 3500 човека годишно!!! В Бг се радваме, че са спаднали до около 800. Цифрите говорят сами.
                  Причините за големия брой катастрофи с жертви тук са много, но скоростта според мен далеч не е сред най-съществените. В Германия скоростта на придвижване е много по-висока. Основните причини за високата смъртност тук според мен са няколко:
                  1. Стари автомобили, които са много по-опасни при катастрофа от новите;
                  2. Лоши тесни пътища, липса на магистрали;
                  3. Липса на маркировка и адекватно поставени пътни знаци (една скоба, в Германия когато наближават по-остри завои, намаляваш примерно на 80 и хоп гледаш знак 80. Тук има знак "Опасни завои" на места, със съвсем плавни завои, докато там където наистина има опасност - няма знак. Ние по брой поставени знаци, зебри и ограничения сигурно сме европейски шампиони, но са ги слагали явно на по 2-3 големи;
                  4. Зебри на безумни места в градовете. В Германия не съм видял една зебра на място, където и без това не трябва да спреш или поне да намалиш и да се огледаш. Повечето пешеходци никога не са били шофьори и нямат идея как може да реагират водачите. Те си мислят, че щом има зебра, трябва да им спрат задължително. Да, ама как да стане като зебрата е в сляп завой или на натоварен прав участък, където от третата кола назад изобщо няма как да видят, че напред има зебра и предните коли ще скочат на спирачката. Тук половината зебри са опасни за движението. Има даже и на магистралата за Пловдив;
                  5. Балкански манталитет. Описан е в първия пост и съм напълно съгласен с възмущението на колегата. Това са пълни кретени. Такива единици, обаче има навсякъде по света. Тук са повечко, за съжаление;
                  6. Безотговорно отношение по поддръжката на автомобила и недостатъчен контрол при ГТП и при търговията с авточасти. Масово се кара с гуми на 10+ години, накладки менте, нерегулирани или слабо светещи фарове с изгорели рефлектори и тн. Тези неща в една критична ситуация са важни.

                  Що се отнася до контрола на скоростта, мисля че трябва да бъде доста по-либерален. Всичкото това дебнене, глоби, камери и т.н. води до стрес, който най-вероятно убива повече хора, отколкото самите катастрофи.

                  ---------- Post added at 16:45 ---------- Previous post was at 16:41 ----------

                  Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                  Сложете повече пешеходни пътеки ако може и на цариградско ...
                  Споко, направено е. Има няколко 8-лентови зебри при Враня. И тук сме шампиони. Не знам само като тръгнат стотина коли на зелен светофар в петък вечерта да се изнасят от София, как тия по-задните ще видят пешеходеца, дето пресича.

                  ---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:45 ----------

                  Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
                  3. Не паркирам по тротоара и когато ходя на пазар в големите супер маркети, гледам да спазвам очертанието на белети линии. Странно е как голям процент шофьори ги възприемат като украса по асфалта.
                  За паркирането съм съгласен. И аз паркирам така, че да заемам минимално място. Това да си оставиш колата на 2 места, там където знаеш, че за другите ще е трудно да намерят място е селяния. За съжаление такива са много.
                  Last edited by nikolaaaay; d.m.y г., 16:56.
                  2014: Deutschland über alles

                  Comment


                  • Колега, с теб съм съгласен на 90%. Евала, в смисъл казал си нещата, които и аз мисля, но без емоционалния отенък. Стегнато и ясно, прав си че има и друга страна, прав си за безумните знаци (не ГОРИ от знаци, противоречащи си един на друг), прав си за пешеходните пътеки.
                    Това, което искам да добавя е, че винаги дръжава, общината, КАТ и други са ни виновни. Къде сме ние? Какво направихме ние - за да е по-добре, да има по-добри знаци и т.н.?

                    Що се отнася до 30 км/ч - не е углавно престъпление, но е предпоставка за углавно по нашите пътища, именно поради горните причини.

                    Както и да е - в Германия досега никой не ми е карал на 3 м зад бронята да ме дебне по диагонал - като на F1 - да ме изпреварва, леко газейки осевата линия.
                    Този манталитет на каране не рали - също допринася сериозно. В смисъл - като са ни такива пътищата и знаците и колите, защо искаме да караме като белите хора, вместо да кажем - хей - тук е опасно, дайте малко да внимаваме повече?

                    ---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 19:02 ----------

                    Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                    Масово се кара с гуми на 10+ години, накладки менте, нерегулирани или слабо светещи фарове с изгорели рефлектори и тн. Тези неща в една критична ситуация са важни.
                    Нарочно го поствам отделно.
                    Не искам дори да подхващам темата за криви фарове с афтермаркет сини ксенони и цветни габарите, боядисани в черно стопове и какви ли още не "тунинг" изобретения, които в повечето слуаи най-малкото стоят грозно на автомобила ...
                    За гумите още по-малко, тъй като доста хора карат с "нови" гуми втора употребва. Въпреки, че има и гуми втора употреба, които правилно изпбрани, най-вероятно са ОК.

                    Comment


                    • Основната причина за убийствата по пътищата си е ненаказаната простотията в крайна сметка.
                      Човек трябва да се съобразява и с автомобила си и с пътя, за да не направи катастрофа.Ако прави това няма значение какъв е пътя и колата (разбира се трябва да има работещи спирачки и светлини).Не би се стигнало до смъртни случаи.На Ставийски джипа и на Йоско съм сигурен че не са били с менте накладки (а защо въобще се допуска такива да се продват е друга тема).С само с две катастрофи те убиха около 5 човека.Сложете и случят в Симеоновград-пиян кара като улав, още 4-5 убити и станаха 10 човека от само 3 катастрофи.
                      След като не се съобразява, фактори ще има много-но най главния остава-задкормилното устройство.Основни причини за тежките катастрофи с много убити и ранени са две-несъборазена с пътните условия скорост, най често превишена и употребата на алкохол (а вече има случаи на дрогирани).Затова за пияните законът трябва да е безпощаден-страшни глоби и затвор в случай на причиняване на смърт.
                      Все пак е успокояващо, че в последните две години има намаляване на смъртните случаи у нас.
                      Last edited by fred; d.m.y г., 19:24.
                      Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                      Нагоре по стълбата, която води надолу
                      sigpic

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
                        Какво да кажа за идеалистичната картинка - да хората не сме машини, но все пак, ще дам личен пример.
                        Ето какво се опитвам да правя аз:

                        1. Да не шофирам безрасъдно - доста общо понятие, разбирайте го както искате. Като цяло значи, да не излагам на излишен риск (от келешлък) живота на
                        близките ми и другите хора.

                        2. Като паркирам в София, като имам късмет да си намеря парко място, след това оглеждам колата - дали случайно не съм заел повече от 1 място.
                        На колко от вас им се е случвало да обикалят доста време да намерят къде да паркират, минавайки покрай коли, които са заели повече от 1 място.
                        Интересен е факта, че тези, които паркират така - също им се налага да обикалят и да търсят парко места, но все пак не правят връзка между това и в последствие начина на тяхното паркиране.

                        (Да, знам, че понякога изглежда, че някой е паркирал кофти, защото са се разредили/прередили местата около него. И на мен ми се е случвало. Аз лично гледам, да си преподредя колата, ако няма да я ползвам в момента, така че да освободя място.)

                        Не разбирам, как човека Х може днес да е обикалял 20 минути, за да намери къде да си остави колата и утре да спре, така че да заеме поне 2 места, на някоя улица. Това паркиранe го наричам - слязъх от колата преди тя да е спрялa - сигурен съм, че сте виждали много хора, които вече са отворили вратата и са с почти единия крак навън, а ключа им е още на таблото, а колата не е в състояние на пълен покой

                        3. Не паркирам по тротоара и когато ходя на пазар в големите супер маркети, гледам да спазвам очертанието на белети линии. Странно е как голям процент шофьори ги възприемат като украса по асфалта. Да не говорим за хората, които спират пред самия вход на магазина, при положение, че има около 200 свободни парко места.

                        4. Не спирам за малко да си купя цигари, дъвки и прочее на средата на улицата.

                        5. Не тормозя съседите с излишен и системен шум и звук от стерео уредби, съб-уефери и тям подобни неща.

                        6. Ако някой ми направи забележка за нещо и е прав - се извинявам - а не му казвам, "БЕ ти какфо искаш сега тука."

                        7. Не си взимам домашни любимци, които после изхвърлям на улицата.
                        П.С.
                        Докато пиша - часът е 14:38, Неделя, най-почивния от почивните дни.
                        Имаме нов съсед, който прави ремонт и в момента е великото къртене, което започна точно около 14 часа.
                        Аз също правих ремонт наскоро и поне гледах да не тропам на хората през Събота-Неделя, та който е бил на работа цяла седмица, да може да си почине. Но това е явно, защото съм прекалено луд и мисля и за другите хора около.

                        Да, в такива случаи - когато вас ви касае пряко - ви се иска да има обществени норми. Но те, нормите, не може да ги има и няма според това, когато на вас ви е угудно. Или ги има или ги няма.
                        Точно за тези неща си напълно прав и колкото повече хора им се насажда че това е нормалното и обществените норми са създадени за това, толкова по-лесно и с по-малко проблеми ще се живее!!!


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                          Ти минавал ли си някога по Г.Димитров ? Щото ако си щеше да знаеш колко абсурдно е да сложиш пешеходна пътека там. Да благодарим на общината за това невероятно решение. Сложете повече пешеходни пътеки ако може и на цариградско ... да могат хората да ходят пеш и да ги хапят бездомните помияри, ако преди това са оцеляли на пешеходната разбира се.
                          И въобще журналята са виновни за пореден път, като подлъгаха хората че едва ли не са безсмъртни като са стъпили на пешеходна. Малките деца едно време знаеха че се стои на края на пътеката и като спрат колите във всички платна се пресича.

                          А точка 5 я обясни на бай иван камионджията , който кара с 50 извънградско за да гепи гориво после. Пука му на него че прави колона а пътят е с завои ...

                          Или се разходи до Банско през Предела , там камионите карат с 20 !
                          И кога спират колите? Никога, а докато има хора като теб, които считат града за писта няма да се оправим никога. Градът е пешеходна зона с обособени места за минаване на коли, а не обратното. По пътя за Перник след Владая, Мое да яздеш колкото си искаш.

                          ---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:32 ----------

                          Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                          Много си прав за насаждане на мисленето у пешеходците, че са безсмъртни, но явно и родителите мислят по този начин и така са го предали на децата.
                          В повечето случаи, когато стъпя на пешеходната пътека и си стоя - веднага са ми давали предимство.
                          Но и когато си ползвам предимството си се оглеждам, така е и с превозното средство с което се движа.
                          Пожелавам на повечето колеги водачи на МПС да се пораздвижват и малко пешком, с велосипед или мотоциклет, за да разберат гледниге точки на всички участници в движението.
                          На зебра, в цял свят /цивилизования свят/ пешеходецът има пълно предимство, дори и още да не е стъпил на платното. Айде научете се малко на правила.
                          "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                          К.М.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
                            На зебра, в цял свят /цивилизования свят/ пешеходецът има пълно предимство, дори и още да не е стъпил на платното. Айде научете се малко на правила.
                            Да, така е но, не ме успокоява мисълта, че ще ме смажат на пешеходната пътека въпреки предимството ми.
                            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                            sigpic

                            Comment


                            • Според статистиката на КАТ основните причини за тежките катастрофи с фатален край у нас са неправилните действия на водача (95%), нарушения на пешеходеца - (4%), техническа неизправност на МПС (0.5%) и лоши пътни условия - (0.1%).

                              Статия от вестник Дневник "9000 души са загинали при катастрофи в България за десет години" , 17 ноември 2011 г.
                              http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/..._bulgariia_za/

                              Кой то го мързи да чете и да се регистрира там-линк към новината и по Нова ТВ
                              http://novatv.bg/news/view/2011/11/1...%D0%BD%D0%B8-/
                              Last edited by fred; d.m.y г., 19:49.
                              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                              Нагоре по стълбата, която води надолу
                              sigpic

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение

                                3. Закона за движение по пътищата е закон като всеки
                                Законът за движение по пътищата, както и много други закони, е написан в голямата си част така, че да се нарушава. Предполагам няма нужда да обяснявам защо.

                                ---------- Post added at 16:54 ---------- Previous post was at 16:52 ----------

                                Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
                                От правна гледна точка - аз счупвайки т****та ти кратуна и ти карайки с 30-40 км/ч отгоре сме еднакво виновни.
                                Имаш ли юридическо образование, за да преценяваш как са нещата от правна гледна точка? Защото аз имам и ти казвам, че съвсем не са така.

                                ---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:54 ----------

                                Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
                                Аз лично не мога да престана да се учудвам защо движейки се с 90 км/ч по пътищата съм най-бавната кола - постоянно ме изпреварват на завои, баири, без видимост - може да се нагледаш на такива простотии, ако караш с 90 км/ч.
                                За да не се чудиш повече, ще ти кажа - защото има пътища, по които е безопасно да караш и с доста повече от 90 км/ч. Разбира се, ако си с подходяща и изправна кола. Приеми го като факт.

                                ---------- Post added at 17:01 ---------- Previous post was at 16:58 ----------

                                Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение

                                За справка - пак ще спомена Германия.
                                Що не идеш там да прецениш с колко ти харесва да караш и после да помолиш тамошните органи да преценяват виновен ли си или не?
                                Кажи ми сериозно - според теб коли с над 200 коня дали се произвеждат с идеята, че ще се карат с до 120 примерно?

                                ---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 17:01 ----------

                                Първоначално публикувано от phiko Покажи съобщение
                                Аз лично, съм за организация, която да преценява такива като тебе и да ги изтрепва отвреме. Пък после органите да решават кой виновен и кой не.

                                И като се разчуе, че 1-2-3 са дали фира за БЕЗОЧЛИВО нарушение на правилника, ше видип как изведнъж всички ще почнат да спазват ограниченията.

                                И накрая какво - българина само страх го вкарва в правия ред. Ей затова сме извън цивилизацията!

                                Главата празна, никакво самосъзнание, никаква култура, винаги друг ни пречи, колко хора си задават въпроса - а, аз на кой преча?

                                Например ти Българино - ми пречиш на мен с факата, че си невъзпитан, нямаш уважение към законите, към другите участници в движението и най-вече към собвствения си живот - защото с подобно шофиране, най-много да се утрепеш някъде, което няма да е загуба.

                                Дано поне си сам в колата и се нацелиш в някое дръвце, да няма невинни и очевидно глупави жертви, каращи с мизерните 90 км/ч в насрещното.
                                А ти замислял ли си се, че може да пречиш на доста хора с фашизоидните си изказвания?

                                ---------- Post added at 17:15 ---------- Previous post was at 17:05 ----------

                                Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                                Съгласен съм. В Германия изобщо не спазват ограниченията, въпреки че уж били супер дисциплинирани. При ограничение 120 на магистралата пускат газта до към 150-160. На обикновен междуградски път карат според обстановката до 120-130. Никой не се прави на по-светец от папата. Карат толерантно към останалите и според ситуацията.
                                Ако наш полицай отиде там, сигурно няма да му стигнат актовете. Да, обаче жертвите от катастрофи в Германия са около 5 000 годишно при 80 млн. население. Тук жертвите са около 1000 годишно при под 8 млн. Като прибавим и факта, че там се кара поне 2 пъти повече от България, значи рискът да умреш на пътя там е около 4 пъти по-малък отколкото тук. Това въпреки, че скоростите по всички видове пътища там са чувствително по-високи.
                                Швейцария е друг пример. Там има драстични глоби за превишаване на скоростта, но въпреки това жертвите са само с една идея по-малко на глава от населението в сравнение с Германия. Като се сметне това, че вероятно швейцарците пътуват по-малко (страната им се минава за 2-3 часа цялата) то полза от терора върху шофьорите просто няма. А, това колко хора убива стреса, причинен от куките няма как да се сметне.
                                Просто гледайте да карате разумно, според опита и преценката на ситуацията. Ако условията допускат 200+ км/ч. - защо не?!
                                По-добре от това не можеше да се каже.
                                Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                                AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                                Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                                Comment

                                Working...
                                X