Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за електрическа печка (към електротехниците)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за електрическа печка (към електротехниците)

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:38.

  • #2
    Ако включиш щепсела обратно на 180 грдуса пак ли светят?По скоро може би имаш проблем в ел. мрежата
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Да не би да имаш напрежение по корпуса на печката,виж с един фазомер където няма боя
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        По принцип печките си имат точно определен начин на свързване. Предполагам това е една от причините да ги продават без кабел и щепсел. Просто при свързването към мрежата трябва да се гледа фазата да е с фазата на печката, същото и за нулата и масата. И повече да не се обръщат. Но силно се съмнявам точно това да е проблема в случая.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Ей сега пробвах и наобратно - същото е. Какъв да е проблема с ел. мрежата..? Ако имаше такъв, няма ли все и някой друг уред да направи някаква мизерия - все си мисля, че имам доста повече уреди, далеч по-"чувствителни" към проблеми в ел. мрежата от една готварска печка...
          А пък и тази печка я сложих на мястото на една по-стара, която пак има такива лампи но не е светело нищо като е била просто включена в контакта...
          Виж дали ти е занулен контакта,това че мъждука не е притеснително.
          0888515205

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от badmadafaka
            Точно такова нещо си мислех (знам, че "нулата" обикновено не е както трябва по ел. мрежите), но как да проверя..?
            Освен с мултицета да измеря напрежението или..?
            Виж кое ти е нулата с фазомера и я вържи на стърчащите пишки(пластините) на контакта,трябва да са заедно.
            0888515205

            Comment


            • #7
              Аз също не съм ел. техник. Има разлика м/у занулен и замасен контакт. Обикновено за по-евтино инсталацийте са двупроводни и "майсторите" свързват с мост нулата и масата - това е занулен. За замасен си трябва трипроводна инсталация с допълнителни защити.
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=50787&page=1
              Можеш да провериш или с мултицет или просто като свалиш бушоните и извадиш контакта от кутията в стената и видиш колко проводника и към какво точно са свързани.

              п.п. С един фазомер може да провериш в контакта кое е фаза и кое нула - нулата и масата не трябва да светят. В ръководството на печката трябва да има и схема на свързване - би трябвало да има щом е скъпа. Също така за по-сигурно като се свали задния капак на печката, до клемите където е свързан захранващия кабел, има означения за фаза, нула и маса. Така можеш да провериш дали си подал точно фаза на фаза. Естествено ако разглобяваш печката трябва да е изключена от захранването. Сейфти фърст.
              Last edited by rossenvn; d.m.y г., 09:11.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Почти съм убеден, че кабелите са по 2 само и даже не съм сигурен дали са вързани за тези метални "пишки" в контакта (предполагам става дума за двата тела отгоре и отдолу на щепсела), защото преди време контактите бяха от стария модел, който изобщо ги няма тези метални части... Ще пробвам да разглобя точно този контакт и да закача нулата за въпросните телчета и ще пиша дали има разлика...
                Точно това направи
                0888515205

                Comment


                • #9
                  Ето нещо, коеот може да ти свърши работа:
                  http://www.elektrakonsult.com/obezop...ski-uredi.html

                  Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	21.7 Килобайта
ID:	2303331
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                  ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от badmadafaka
                    Е да, последната схема показва как стоят нещата в един перфектен свят, ама сега като инсталацията е с два кабела какво да направя - да къртя стените за да прокарам трети кабел за заземяване ли...
                    Довечера ще пиша какво се е получило, междувременно ако някой има друга идея да си казва
                    В реалния свят зануляването върши някаква работа.
                    Просто нулата (проверяваш с фазомер) се връзва и за третото краче в контакта.
                    Извикай някой дето отбира да ти прегледа цялата инсталация, че от печки и бойлери бие ток, а цифровите апаратури понякога си изгарят от подобни недоправени инсталации.
                    И да прекараш трети кабел къде по дяволите ще го свържеш, трябва да изкопаеш 10 метра дупка поне и да я напълниш с определени соли, за да стане наистина заземяване.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Мощността няма общо в случая, слабата светлина на тези лампички показва, че и в изключено положение протича някакъв ток през тях, което не е редно независимо от това дали е печка или кафе машина.
                      За това и споменах за някой дето отбира, защото работата мирише на проблем с печката, за добавка към калпавата инсталация.
                      Все пак ако няма връзка галванична вътре в печката дори при изключено положение, тия лампички просто няма как да светят.
                      Да има някаква електроника в тая печка случайно?
                      Welcome to the real world

                      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                      Comment


                      • #12
                        Моята печка има дисплей за часовник, който свети постоянно. Единствения начин да угасне е като се извади щепсела. Така че явно постоянно си дърпа ток - дори и да са някакви милиампери.
                        Веднъж свързвах захранващия кабел на една по-обикновена готварска печка и като я включих се оказа, че работи само фурната, а котлоните не. Чак тогава загрях, че отзад на клемите имаше няколко допълнителни мостчета, които бяха събрани на едно място. Като погледнах схемата видях къде трябва да идат допълнителните и... изненадаааа... имаме и котлони. Всичко се случва, просто трябва да се проверява.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                        Comment


                        • #13
                          На мен ми се струва, че нещо са свързали неправилно кабела за печката.Ако не е много голяма защо не пробваш в съседите как е,дали там го има същия проблем.
                          Range Rover Vogue 4.4
                          Rexton 270 cdi
                          Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
                          Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от tanatos Покажи съобщение
                            На мен ми се струва, че нещо са свързали неправилно кабела за печката.Ако не е много голяма защо не пробваш в съседите как е,дали там го има същия проблем.
                            От неправилно свързан кабел как ще има връзка при изключени ключове?
                            Да не казвам, че неправилно подвързване може да има и по-лоши последствия (най-малкото изгарящи бушони).
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #15
                              проблемна печка

                              какъв е модела на печката за да се ориентирам какво се случва .... имам нещо предвид не бързай да отваряш печката да пускаш кабели и т.н.
                              GTV 2.0 TS 16V 1998
                              HYUNDAI I20 1.1 CDRi 2013

                              Comment

                              Working...
                              X