Известие

Collapse
No announcement yet.

Размисли относно скоростта и средната скорост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от kpmaster Покажи съобщение
    Коле, помниш на връщане от Силистра... яко каране от моя страна след Плевен и по магистралата. Докато Вальо през цялото време е карал яко (както винаги ) и почти 100 км е стопил за 5 часовото ни прибиране . Аз подкрепям бързото шофиране, когато
    - човек е сигурен в колата си,
    - не пречи на другите участници в движението (докато те не му попречат)
    - кара над ограниченията само с повишено внимание (и включен радар детектор )...
    Това беше защото аз предупреждавах Вальо за катаджийски засади . Майтап,естествено.

    Иначе напълно подкрепям твоята теза с уточнението, че бързо не значи рисково и безразсъдно. Майсторлъкът според мен е максимално използване на възможностите на пътя и на колата. Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост.

    П.С. Днес - отново пътувах по същия маршрут. И в двете посоки - по 2 часа, даже час и 55 минути при 140-150 по магистралата и 120-130 по главния път.
    Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
    AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
    Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
      ...Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост...
      Нека се върнем на темата. Достатъчно е обсъждано как трябва или не трябва да се кара, кое е опасно, кой е престъпник и т.н.

      Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
      ...Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост...
      Тук не съм съвсем съгласен. Моят редовен маршрут е София - Врачанско: 150 км, от които 30-тина са магистрала. Карал съм всякак, последният път (с 3-ма души, нон-стоп климатик и багаж догоре) ми даде 5.1 л/100 км. Стигнах за час и 45 мин. (средна скорост около 85). Това става един понеделник, с много слаб трафик. Обикновено същия път го минавам за час и 30 мин. и то в силен трафик - петък след работа или събота сутрин. 15 минути разлика са нищо, особено когато отиваш да почиваш. НО:

      1. Ако имаш работа, гониш среща или работно време нещата се променят.

      2. 15 мин. за 150 км означав 45 мин. за 450 км (примерно до Варна).

      3. А ако трябва да отидеш и да се върнеш? Час и половина разлика. Не е малко - близо 1/5 от работния ден.

      А всъщност разликата е и по-голяма, защото в моя случай ако по-бавното каране беше в силен трафик (петък след работа), нямаше да стигна за 1 ч. 45 мин., а може би за над 2 ч.
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD
      Блог за работа и кариера

      sigpic

      Comment


      • #48
        И за 15 или дори 45 мин спестени, може да си спестиш доизживяването на още 45 години от живота си Нищо не е достатъчно спешно, че да се рискуват животи.

        Шопа го е казал най- добре- "Кога има спешна работа, легам да спим оти ако е спешна некой друг че я свърши, ако никой не я е свършил, значи не е била спешна."
        Lexus IS200

        Comment


        • #49
          Или дори и в най-добрия случай и да не утрепеш себе си , возещите се в колата ти или някой нещастник в насрещното..
          И после оставиш 300-400 лева за честитката която ти е пристигнала... ( че може и да не е една в рамките на едно пътуване)
          Викам оферта си е отвсякъде.
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
            Нека се върнем на темата. Достатъчно е обсъждано как трябва или не трябва да се кара, кое е опасно, кой е престъпник и т.н.



            Тук не съм съвсем съгласен. Моят редовен маршрут е София - Врачанско: 150 км, от които 30-тина са магистрала. Карал съм всякак, последният път (с 3-ма души, нон-стоп климатик и багаж догоре) ми даде 5.1 л/100 км. Стигнах за час и 45 мин. (средна скорост около 85). Това става един понеделник, с много слаб трафик. Обикновено същия път го минавам за час и 30 мин. и то в силен трафик - петък след работа или събота сутрин. 15 минути разлика са нищо, особено когато отиваш да почиваш. НО:

            1. Ако имаш работа, гониш среща или работно време нещата се променят.

            2. 15 мин. за 150 км означав 45 мин. за 450 км (примерно до Варна).

            3. А ако трябва да отидеш и да се върнеш? Час и половина разлика. Не е малко - близо 1/5 от работния ден.

            А всъщност разликата е и по-голяма, защото в моя случай ако по-бавното каране беше в силен трафик (петък след работа), нямаше да стигна за 1 ч. 45 мин., а може би за над 2 ч.
            Е, винаги има изключения, разбира се, ако закъснявам за дело карам с всичката газ .
            И все пак, обръщам внимание, че иде реч за разликата между нормално бързо и много бързо и на ръба на риска, не за бабешко каране.
            Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
            AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
            Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

            Comment


            • #51
              Айде да ви кажа и аз нещо....
              Когато се кара бързо, не се мисли камо ли да се размишлява...а се ВНИМАВА!!!...за да не станеш пътник или някой друг да го направиш такъв...
              Last edited by Бобби; d.m.y г., 00:57.
              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                Айде да ви кажа и аз нещо....
                Когато се кара бързо, не се мисли камо ли да се размишлява...а се ВНИМАВА!!!...за да не станеш пътник или някой дръг да го направиш такъв...
                Напротив - плюс вниманието се и мисли и точно това му е хубавото, защото се откъсваш за няколко часа и се абстрахираш от другите проблеми.
                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                sigpic

                Comment


                • #53
                  Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
                  Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
                  В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
                  Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
                  Така че факторите са много.......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
                    Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
                    В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
                    Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
                    Така че факторите са много.......
                    Какъв е смисъла да се засичат времена.
                    Пред юни отивахме с колеги служебно към морето и аз започнах от Плевен - на Шипка загря колата и спирахме да изстива, както, и един колега да поповръща, че му станало лошо. Направо се засрамих и им дадох да карат другите, но на връщане ме изтъпаниха пак аз да карам, че нещо ги беше щубе в мелето до Сливен. Половината от тях бяха отново възмутени и се чувстваха като чували с картофи, но другите коментираха отвреме-навреме някои изпълнения и казваха - ей, това не мога да го направя.
                    Та приказката ми е, че не съм гонил време, защото то се прецакваше от чести спирания - просто забравях и карах ей-така за удоволствие.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
                      Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
                      В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
                      Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
                      Така че факторите са много.......
                      Абе много са, но според мен това е така-тоест не се печели много.Ето пример и с мен.Аз не карам бързо, отделно жената и децата също не искат, та така.Дистанцията е 300 км, от които 100 в Гърция и останалото е София Кулата.Другия кара по нова кола, служебна и е професионалист.(пасат 2 ТДИ).Винаги кара бързо, изпреварва и прочее.Та стигнаха в София 20-тина минути преди мен, като отделно спирах и за разни естесвени нужди по пътя.
                      Ясно е, че може да има и други фактори, да има и малко по голяма разлика, ама като цяло времената са близки
                      Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                      Нагоре по стълбата, която води надолу
                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                        Напротив - плюс вниманието се и мисли и точно това му е хубавото, защото се откъсваш за няколко часа и се абстрахираш от другите проблеми.
                        За каква мисъл говориш......?.....всичко е трпет (адреналин) и реакция!
                        п.п. няма мисъл, затуй и математиците са слаби шофьори...доказано е!
                        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
                          Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
                          В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
                          Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
                          Така че факторите са много.......
                          Ники, пак уточнявам, че не говорим за разликата между бабешко и нормално динамично каране, а между нормално динамично каране и каране на ръба.
                          Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                          AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                          Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                          Comment


                          • #58
                            а мога да ви предложа още един фактор - пътя или иначе казано нормална скорост при най-малко изминато разстояние за да ме разберете ще илюстрирам - карате или се стараете да карате в идеалната права и колкото се може по-плавно - така получавате няколко неща - изключително висока средна скорост, спящи пасажери, и една добра икономия на гориво ако искате обяснение съм готов да го развия тука - ако не питайте Влади Кулев (Топ Гиър)
                            Tormentvm In Dvm Demens

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от nightroller Покажи съобщение
                              а мога да ви предложа още един фактор - пътя или иначе казано нормална скорост при най-малко изминато разстояние за да ме разберете ще илюстрирам - карате или се стараете да карате в идеалната права и колкото се може по-плавно - така получавате няколко неща - изключително висока средна скорост, спящи пасажери, и една добра икономия на гориво ако искате обяснение съм готов да го развия тука - ако не питайте Влади Кулев (Топ Гиър)
                              Точно!
                              При мен на извънградско почти винаги ми се случва да ми спят пасажерите, а аз ако карам с под 90 ми става еднобразно и малко се разсейвам. Карам ли по-оптимизирано не ми се дреме.


                              Даването на газ, води до пристрастяване!
                              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                              Volvo V50 2.0D by RuBig

                              Comment


                              • #60
                                значи моята теория е, следната базирана на возене ввднъж с една лимузина на, какво беше това националната служба за охрана, всеки един път е достаъчно широк за да се движите в платното но с идеална права през завоите, плавно колкото може повече и т.н. тогава се постига максимален комфорт на возене, добър разход, както и доста висока средна скорост без да се налага да се кара като олигофрен много е лесно за постигане и за да го направите, според мен, знайте едно - нашата марка автомобили имат огромен ресурс за това - ако мислите, че сте го достигнали и на 20% се лъжете
                                Tormentvm In Dvm Demens

                                Comment

                                Working...
                                X