Първоначално публикувано от kaio156
Покажи съобщение
Не искам да правя реклама, само уточнявам.
И да - има разлика в продуктите за различните вериги, когато са с различни марки, макар и да си приличат.
Всички вие обаче не отчитате натиска на пазара и най вече натиска, който се оказва върху всички производители най вече от веригите. Те казват - 'Искаме евтино, няма значение какво има вътре". Даваш им нещо евтино, относително добро, плащаш входни такси като поп и се почва - всяка година - нови отстъпки в цената, а повишаване не приемат. В същото време себестойността на продукцията се вдига заедно с вдигането на стандарта в страната и международните цени на основните суровини, както и вдигането на енергията. Как да стане тогава?
Истината е че контрата е във веригите, те командват пазара и реализират големите печалби. И тези печалби - ги изнасят навън. Честито.
Това важи за нашия бранш, за млеко- и месо-преработващия бранш, както и за хлебната индустрия - т.е. стоките от първо потребление.
Веригите не смеят да извиват брутално ръцете само на доставчици от ранга на НЕСТЛЕ, КРАФТ, ЮНИЛИВЪР, ПРОКТЪР&ГЕМБЪЛ и подобни. Щото ако един от тях се изнесе с стотиците си продукти, на които прави непрекъсната реклама - веригата губи средно около 10% от клиентелата си - за всеки от тях.
А друг в въпроса за производство на продукти с марка на веригата - там направо ти вземат душата. Няма никога да забравя един байър на една от големите вериги, който лично видях да потрива доволно ръце и да казва - "Още един го фалирахме"... като става дума за доставчик на тяхна марка... Те се държат не като партньори, а като вся и всьо за продажбите.
Замисляли ли сте се защо веригите продължават да строят магазини като бесни, въпреки кризата? Явно има защо. А инвестицията в един магазин от 3500-4000км.м. е от порядъка на 1,5 до 4 милиона за бройка, в зависимост къде се строи (заради цената на земята най вече са разликите). И никоя от веригите не строи с отстъпено право на строеж, а купува земята

Защо пиша всичко това -за да ви покажа че картинката е много-много по-сложна от това което потребителя може да си представи като не е наясно.
Comment