Това е поредния недомислен закон, който нашите "избраници" приемат. Трябваше да има условие на задължителност важащо само извън населените места- там където се кара с по-висока скорост. За останалите места да е пожелателно.
Като изключим чисто икономическите причини като - повишаване на разхода на гориво, по-честото горене на крушки, по-честото разваляне на алтернатори и "умиране" на акумулатори, той прави "мечешка услуга" на всички участници в движението, които нямат силно светещи фарове. Това са велосипедисти, пешеходци, каруци и подобни, които по принцип са най-уязвимите участници в движението. Окото свиква със светлините и не регистрира достатъчно бързо участниците без светлини. Има изследвания на тази тема, естествено не в България.
Сигурен съм че след година- две пак ще си говорим на тая тема...
В България обаче, дори и да се види че няма ефект, закона ще си продължи да съществува поради простата причина, че ще събира пари. Глоби за забравени фарове, за изгорели крушки и т.н.
Престараването ебава майката на старанието...
Като изключим чисто икономическите причини като - повишаване на разхода на гориво, по-честото горене на крушки, по-честото разваляне на алтернатори и "умиране" на акумулатори, той прави "мечешка услуга" на всички участници в движението, които нямат силно светещи фарове. Това са велосипедисти, пешеходци, каруци и подобни, които по принцип са най-уязвимите участници в движението. Окото свиква със светлините и не регистрира достатъчно бързо участниците без светлини. Има изследвания на тази тема, естествено не в България.
Сигурен съм че след година- две пак ще си говорим на тая тема...
В България обаче, дори и да се види че няма ефект, закона ще си продължи да съществува поради простата причина, че ще събира пари. Глоби за забравени фарове, за изгорели крушки и т.н.
Престараването ебава майката на старанието...
Comment