Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли смисъл от "последователно" свързване на UPS-и..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Има ли смисъл от "последователно" свързване на UPS-и..?

    А..?
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 20:25.

  • #2
    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
    Преди малко ми дойде идеята и се чудя дали по този начин би се намалил риска от невключване навреме на устройството...
    Идеята е следната: единия е включен в мрежата, втория е включен в първия (а не директно в мрежата) и консуматора (примерно ПеЦето) е включено във втория...
    Най-ламерските разсъждения в първите 30 секунди на "идеята" ми казват, че така би трябвало да се намали риска от ненавременно "сработване" на устройството - теоретично ако единия не включи навреме така няма да се случи нищо и системата ще продължи да си работи...

    И двата UPS-a са "line interactive", и двата да допуснем, че могат да понесат поотделно товара на системата...

    Има ли нещо такова или не е толкова просто..?
    А какво би станало теоретично ако единия примерно е прекалено слаб за системата (или казано по друг начин на него са вързани още някакви неща + втория UPS, тоест при спиране на тока той трябва да захрани втория + други консуматори и тотала може би надвишава възможностите му)..?
    Принципно е възможно, но за много отговорни консуматори тази схема на свързване не се практикува, поради това че така паследователно свързани всеки един от UPS - ите представлява така нареченото "Single point of failure".
    Или с други думи казано, ако някой може да гарантира това, че всеки един от последователно свързаните UPS - и никога няма да дефектира - всичко е OK. Но тогава и един UPS би свършил работа.
    Но това не е така в реалността. Представи си, че дефектира UPS - ът, който е най-близо до консуматора. Тогава няма никаква полза от останалите.
    Поради това при отговорни конкуматори, захранването се резервира от няколко UPS - а (често пъти 2), но те се свързват паралелно.
    За да стане това трябва консуматорът да има 2 входа за захранващото напрежение, или ако няма, се слага едно сравнително просто устройство с 2 входа и един изход.
    А изходите на 2 - та UPS - а се свързват към тези 2 входа.
    Така когато всичко работи нормално, двата UPS - а си поделят товара. Ако единият откаже, другият поема целия товар.

    Не знам дали се изразих достатъчно ясно.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от badmadafaka
      А ако ми покажеш и какво точно представлява това устройство, което "събира" захранващите кабели от 2 различни UPS-a в един, вече цена няма да имаш...
      С него, ако правилно съм разбрал, можеш да включиш един компютър едновременно към 2 различни UPS-a примерно..? И при тази схема най-пълноценно ще се ползва мощността и на двата, тоест на единия може да му свържа още едно-две неща и пак да го съединя с втория (с това въпросно устройство), което на практика пак ще е по-добре за компютъра в сравнение с това да му вържа само единия UPS, нали така..?

      В днешно време повечето по-важни устройства като сървъри или активно мрежово оборудване са конструирани с по 2 захранващи модула. Такова едно устройство е предназначено да се захранва от 2 токови кръга, всеки един резервиран примерно с UPS.
      При тях практически устройството консумира по равно от двата кръга едновременно а когато единият кръг пропадне, товарът се поема изцяло от другия.
      Когато обаче устройството не разполага с 2 входа а пък трябва да се резервира от 2 токови кръга се прибягва до употребата на устройство с 2 входа и един изход, като винаги само единият от двата входа сам захранва изхода и в случай на проблем, устройството превключва изхода към другия вход.
      Такива устройства се наричат STS (static transfer switch) и обикновено са с 2 входа и един изход.
      Примерно такова


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Това не се ли казва също changeover, защото превключва между двата източника на захранване.
        Lexus IS200

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
          Това не се ли казва също changeover, защото превключва между двата източника на захранване.
          Нещо подобно но при changeover обикновено едното захранване (основното) не е резервирано. Когато пропадне то, заработва генератор (с акумулатори или дори дизел-генератор) и консуматорът се превключва към него също така автоматично, но в общия случай без да се поставят стриктни изисквания за времето на превключване.
          За разлика от него STS устройствата ползват безконтактни методи за превключване и гарантират минимално време за това, което практически не се усеща от консуматора.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Нещо подобно но при changeover обикновено едното захранване (основното) не е резервирано. Когато пропадне то, заработва генератор (с акумулатори или дори дизел-генератор) и консуматорът се превключва към него също така автоматично, но в общия случай без да се поставят стриктни изисквания за времето на превключване.
            За разлика от него STS устройствата ползват безконтактни методи за превключване и гарантират минимално време за това, което практически не се усеща от консуматора.
            Това си е така Аз работя с IBM и HP сървъри, свързани по този начин, но към 1 UPS. Няма смисъл от два такива, при положение, че наличният е качествен и работещ добре, в частност - поддържан постоянно.
            В случая в работата ми работим с 11kv/A, като това животно държи цял час, цялата сграда
            У нас съм с 2kv/A като той успява за около 40мин - 60мин да задържи два компютъра с общо 850W захранване + два суича.
            sigpic
            166 2.4 JTD 20V 175hp. - от 2016
            ex. 156 2.4 JTD - от 2009 до 2016
            ex. 145 1.6 TS - от 2006 до 2015 | ex. Alfetta 2.0 - от 1992 до 2007

            Comment


            • #7
              АВР /автоматично включване на резервата / при захранване на 1 консуматор (или повече ) .Реализира се с захранване в паралел с табло (модул) за управление.За примера на @badmadafaka -направиш ли тази грешка да ги вържеш последователно ...може само да загубиш... при дефект в единия UPC.
              GTV 2.0 TS 16V 1998
              HYUNDAI I20 1.1 CDRi 2013

              Comment


              • #8
                Последователно вързани ЮПС не съм виждал никъде в реални условия.
                Паралелно през устройства както ти казаха вече ... включая варианта на ключови сървъри да имаш и в шкафа - едното захранване в общия, другото в тоя в шкафа, а устройството м/у ЮПС, мрежата и генератора.

                Времето на включване е все същото, ЮПС а не стои изключен докато не се ползва.
                Ако се счупи ... все тая колко са, реално при повреда ще останеш без ток било при спирането, било поради изчерпване на батериите (първия случай ако изгори най-близкия до устройството, втория ако думне по-далечния).

                А за удължаване на време - по-голям ЮПС или външни батерии към единия от наличните (ако поддържат де).
                Welcome to the real world

                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                Comment


                • #9
                  Няма файда от 2 UPS-a вързани последователно.
                  По-добре един, но с по-голям капацитет на батерията.

                  А това с "не сработването на системата" са голуеми глупости и щом ви минават мисли като горната, то сте си взели два боклука за UPS.
                  --Alfa Romeo 147 1.9JTD -- Keep walking! --
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Walker Покажи съобщение
                    Няма файда от 2 UPS-a вързани последователно.
                    По-добре един, но с по-голям капацитет на батерията.

                    А това с "не сработването на системата" са голуеми глупости и щом ви минават мисли като горната, то сте си взели два боклука за UPS.
                    Бе виждал съм как скъп марков дава фира... но щети от това директно нямаше, такива само дето по телефона не ти звънят да ти кажат, че има проблем.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment

                    Working...
                    X