If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Аз имах предвид разликата с бензина.
Но за газта - първо, за много хора това са цигарите за 3 месеца.
Второ, като сложиш себестойността на газовата, проблемите, които създава, свещите, корозиращите гърнета, това, че тия цифри, дето ги даваш, са бая занижени като разход ...
Няма как да се убедя в противното.
И всичко това не може да стигне стойноста на една турбина втора употреба.
така 2011 та май месец съм сложил ГИ,гърнетата ми бяха изгнили преди да го сложа,свещите смених на 55 хил км защото бяха на 6 години стига толкова,не сменям по-често нито свещи нито филтри,не съм ходил на диагностика и не съм дал нищо за подръжка освен преглед на газовата която правя с другият преглед и май ми се връзва 4 лв на година,сега ако карам малолитражка 1.00 или 1.200 куб и градско ми апва 8-9 а извън 5-6 ще ме боли за газова,обаче 164 не пада под 15 в града бензин и нагоре а зимата качва 20,с газта е малко нагоре като литри с около 1 поне,та ели минаваш 100 км градско с 52 лева или ако те влече с 25 избора е твой,а не искам да казвам че най много с еусеща не в града а в далечните дестинации по риби дето разстоянията отиване и връщане са 300-400-500 и нагоре км,та извънградско с 12 лв -100 км а иначе с 22-25 лв,та 2 екскурзии в седмицата като направя и се возя на сам на там съм от 50 до 100 лв на седмица разлика за едно и също нещо,да хубаво е да караш нафтова кола прекрасно е карал съм особенно ако си шофьор на камион или бус и има мегданец с маркуча от пералнята да заделиш нещо,как искаш ги подреждай на първо място е газ след това нафта а бензин на 3 то по разходи.
Аз имах предвид разликата с бензина.
Но за газта - първо, за много хора това са цигарите за 3 месеца.
Второ, като сложиш себестойността на газовата, проблемите, които създава, свещите, корозиращите гърнета, това, че тия цифри, дето ги даваш, са бая занижени като разход ...
Няма как да се убедя в противното.
Разликата с бензина е още по-фрапираща. При посочения пробег, газовата уредба се изплаща за 8 месеца.
Разходът на газ не е никак занижен а си е съвсем реален.
Подръжката на един добър газов инжекцион се свежда до рейка, която се сменя на 100К и струва 80 лв и до едни филтри, които струват 20 лв и се сменят на 10 К.
За 100 К пробег - разликата в пари между газ и бензин е колкото една перфектна 166 FL.
Много я разтегнахте тая тема......
Пуснах я като предупреждение да внимавате като зареждате....независимо дали е Еко, меко или Лукойл и там Петрол, ОМВ...и т.н...
Не се оплаквам от качеството на гориво....макар и, че то е майка си плаче....а от начина на обслужване и възможностите да те излъжат....
Е вече си зареждам сам.....преди им оставях на момчетата по левче, два...ама сега им секнах бакшиша....
А наздраве.....
Какво ли не правихме с тези горива....протести ала бала и пак забелязвам, че като дойде сезона на отпуските и зачестят патуванията....вместо да падат цените...те като преди се дигат.....нищо ново в България
Аз само да допълня, че вече зареждам от където ми падне без точно това Еко на Малинов и без Лукойла на Брюксел....
Заредих един път(преди 5-6м.) до горе пропан бутан на Еко и колата ми даде 18литра пропан разход (винаги карам пълно празно и после на бензин до бензиностанцията)....При което после заредих на друга бензиностанция и разхода пак си падна до 10л.... След 2-3 месеца пак направих грешката с това Еко и резултата беше почти същия - 16л....
Лукойла на Брюксел беше почти аналогичен случай.
Говоря за ЛПГ
Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over ((((( ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it... ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY... by RUBIG service
Аз едно не мога да разбера. Все повече коли у нас се движат на газ. Вече броят им за разлика отпреди 30 години е внушителен. И все още нямаме техника и лаборатории с които да се окачествява продаваното гориво. Смешна работа. Толкова ли е скъпа таз хапаратура бе джанъм? Единственото смислено обяснение е че някой на някого сериозно цака за да не се обособяват такива мерки и теглилки.
Моя разход на бензин е потресаващ и лесно се разбира ако има промяна.
Ако зареждам на *K* на шипченски проход разхода ми е по-голям . Дали и на мен са ми правили този номер или просто им е скапан бензина не знам.
Потвърждавам - на Шипченски проход не са читави - и аз като заредя там градското ми става 15/100.
Читави са хората от Еко-то на Вапцаров, с тях за сега проблеми нямам. И от доста време време си сипвам сам навсякъде, нищо , че се мусят...
Потвърждавам - на Шипченски проход не са читави - и аз като заредя там градското ми става 15/100.
Читави са хората от Еко-то на Вапцаров, с тях за сега проблеми нямам. И от доста време време си сипвам сам навсякъде, нищо , че се мусят...
Е*о-то на шипченски ми докарва разход = фабричния градски (17) + 5. И мотора работи видимо по-зле. Сигурно номера им е че ако е по-малък мотор разликата ще е по-малка и няма да се разбира ...
От OM* разхода е точно фабричния , а от лу**йл фабричния - 1 .
Колега, кое гориво струваше 0,06 лв. за литър през 80 - те?
Ето интересна статистика:
"При социализма: 1988 год. един литър бензин струва 40 ст. - внос от СССР по линия на "СИВ". В СССР през 1988 год. струва 40 копейки (при средна заплата 153 рубли), а в Западна Европа струва 1,35 западно-германски марки (внос от американските концерни в арабските страни) или 3,08 лева по конвертируем обменен курс на лева, по онова време.
В ГДР 1988 год. един литър бензин 92 Oktan (VK 92, „Extra“) струва 1,65 DDR Mark = 55 ст.
През 1969 г. (преди петролните кризи) цената на бензина е:
Нафта за отопление - 3 ст.
А-66 - 6 стотинки,
А-72 - 7 стотинки,
А-76 - 7,5 стотинки,
АИ-93 - 9,5 стотинки,
АИ-98 - 10 стотинки.
От 1950 до 1970 год. в Западна Европа един литър бензин струва средно 0,5 западно германски марки (0,26?). Преведено на днешни цени (с индексиране на инфлацията) 1,28 евро.
Най-ниска (по отношение на стойността на парите) е била цената на бензина през 1990 год. От тогава до ден днешен цената на бензина се повишава годишно с около 3-4 евроцента.
(Източник: Немски и руски уебсайтове в интернет.)
След петролната криза 1979 г., цената на бензина се удвоява - 20 ст. Поради повишаване цените и на всичко останало, в края на декември 1979 г. правителството на Тодор Живков решава да изплаща на всички ученици по 10 лв. месечно "надбавки".
Агитпропагандата на неолибералите разпространява лъжи, че СССР били продавали евтино петрол на Източна Европа, защото били имали ембарго от Запада. В действителност САЩ и СССР пестят своя петрол, а използват чужд, защото в една бъдеща война, ще бъде победен този, на когото първи му свърши петрола.
А ембарго срещу СССР е имало само за износ на стоки от Западна Европа и САЩ (предимно електроника), които биха могли да се използват за производство и насочване на оръжия за масово унищожение. Например Synclavier System - един от първите дигитални синтесайзери, е бил забранен за продажба в страните от "Варшавския Договор", защото освен за музика, се е използвал и за акустично насочване на ракети.
При демокрацията: 1l бензин струва 2,70 лв.
За сравнение цена на бензин в Беларус - 1,50 лв., защото на територията на Беларус няма разположени военни бази на НАТО. 1 литър бензин във Венецуела по настоящем струва 0,05 US$, защото Уго Чавес национализира с декрет от 01.05.2010 петролните залежи. " http://www.konzertfilmer.de/alice/Al...communism.html
Много добре си го спомням, защото през 80 - та бях студент първокурсник, и като съберяхме 4 лева, наливахме цели 5 литра и купонът се вихреше.
А ако има някой колега с близко до моето ЕГН и с все още здрави сектори в хард диска, може да го потвърди.
Бреее дърт си... Затова казах, че вероятно са объркали десетилетието. Аз '91 бях студент първокурсник, но ясно помня цените от преди това, приблизително стотинка-октан. Статията е копирана от нета, може само да се "предполага" каква цена е имал предвид автора, на едро или на дребно, като знаем цената...
Comment