Известие

Collapse
No announcement yet.

'Свободен пазар' на ел.енергия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 'Свободен пазар' на ел.енергия

    Всякави практически познания са добре дошли...
    166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
    x145 1.6 boxer

  • #2
    Първоначално публикувано от nhg Покажи съобщение
    Всякави практически познания са добре дошли...
    Ники, няма и да няма има такова нещо ... пробвай да си сложиш ветрогенератор в двора да видиш ти филм и то три де ... ако съм та разбрал правилно де
    Преди кризата проектирахме с жена ми кафенетата пред НДК и понеже специализирахме енергоспестяващи сгради решихме да оферираме едни панели за електроенеергия всъщност кафенетата бяха изградени от такива панели и ако знаш кво станаааа ... колкото си мислиш - сто пъти по толкоз

    Comment


    • #3
      ММнннее, не съм обяснил правилно..то затова сигурно и никой не ме рабира
      Става въпрос за друго: свободно договаряне на цената за малки/средни фирмени потрбители
      ЕРПтата си имат енергийни профили на такива клиенти и в съответствие с някакви европейски регламенти (по които съответно сме изостанали) и се подписват такива договори - имах среща с една госпожа
      Из нета има инфо, аз по-скоро се питах дали има някой тук с действащ такъв договор
      БТВ: оказа се, че имало официално регистрирани повече от 200 такива търговци на ел.енергия!!?!
      166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
      x145 1.6 boxer

      Comment


      • #4
        Гледах преди няколко дена, някой от правителството, не помня вече кой от тях, се изпъпани и каза, че взели решение да не се подписват повече договори за изкупуване на ток от възобновяеми електроизточници, освен от малки битови слънчеви инсталации с капацитет на производство до 30 единици - килобайти или някакви други мерни единици.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          Не да не се изкупува а на преференциални цени да не се купува.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
            Не да не се изкупува а на преференциални цени да не се купува.
            Да, де това имах предвид, дори да си произвеждаш сам ток, си длъжен да го продадеш и после да си го купиш - трябва да мине през енергийната система.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • #7
              Мне, ако реша да си сложа фотоволтаик на покрива никой не може ме задължи първо да го продам тока после да си го купя.Друг е въпроса че с този ток нищо не можеш да направиш ако не можеш да го складираш и да го използваш.Трябват и акумолатори да го складираш, за да го преобразуваш в променливо и да го използваш.По рентабилно и ефтино е да го произведеш преобразуваш в променливо и да го продадеш, докато купуваш от енергийната мрежа.И ти приспадат цената.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • #8
                Най-изтодно е биеш рибата с ток.
                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Не съм наясно с нормативната боза, но погледнато технически, доколкото знам съоръжението, което прави връзка между теб и публичната мрежа е така изпълнено, че, само излишъкът от произведената от теб енергия да се вкарва в мрежата.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Технически може и да е възможно да се поемат само излишъците, но на практика, по този начин ще се получат пикове и падове на напрежение.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Не съм наясно с нормативната боза, но погледнато технически, доколкото знам съоръжението, което прави връзка между теб и публичната мрежа е така изпълнено, че, само излишъкът от произведената от теб енергия да се вкарва в мрежата.
                      Всичко отива в мрежата, просто имаш входящ и изходящ електромер. Плащаш потребената енергия по тарифата на ЕРП-то, а те ти плащат произведената по тарифата/договора, който имаш с тях.

                      п.п. Отпадат преференциалните цени само за нови мощности, за вече присъединените старите цени си важат до изтичане сроковете на подписаните с НЕК договори.
                      Giulietta 1,6 JTDm 2013
                      156 SW 1,9 JTD 2003

                      Comment


                      • #12
                        Пичове свободен пазар на електроенергия значи на пазара да има още поне 30-тина фирми като чес и енерго про,които потребитела да има право да си избере,коя му предлага най-добра оферта.В Холандия няма ерп-та няма п....ки м..йни.Има една национална електрическа компания,която е собственик на мрежата в цяла Холандия,и още около 60 частни компании които предлагат ток и газ.Те плащат само някаква фиксирана такса на националната електрическа компания,че ползват мрежата.Кеф ти атомна електоенергия кеф ти зелена.Аз джасам само атомнаИ никой не те задължава да купваш определен процент зелена енергия.Тия фирми се конкурират яката,ако не си доволен от услугите на определена компания,можеш след изтичането ти на срока на договора с нея,да станеш клиент на друга.
                        SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                          Всичко отива в мрежата, просто имаш входящ и изходящ електромер. Плащаш потребената енергия по тарифата на ЕРП-то, а те ти плащат произведената по тарифата/договора, който имаш с тях.

                          п.п. Отпадат преференциалните цени само за нови мощности, за вече присъединените старите цени си важат до изтичане сроковете на подписаните с НЕК договори.
                          Май не е точно така по света. Ето една статия по въпроса:

                          http://money.bg/comment/id_858273908

                          От написаното:

                          "На практика уредът представлява реле, което изключова инверторите в момента, в който измервателните уреди отчетат, че локалното производство е повече от текущата консумация и домът започва да подава електроенергия към националната мрежа."

                          се разбира, че FV захранва първо консуматорите на собственика и вкарва в мрежата само излишъка.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Май не е точно така по света. Ето една статия по въпроса:

                            http://money.bg/comment/id_858273908

                            От написаното:

                            "На практика уредът представлява реле, което изключова инверторите в момента, в който измервателните уреди отчетат, че локалното производство е повече от текущата консумация и домът започва да подава електроенергия към националната мрежа."

                            се разбира, че FV захранва първо консуматорите на собственика и вкарва в мрежата само излишъка.
                            Как така у нас е невъзможно след като в Германия са направили 100000 покрива.Да вземат си опростят процедурите и ерепетата да си монтират каквито трябва електромери.Кое му е трудното,дееба как не можахме вземем нещо хубаво от тоя запад бе.
                            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Май не е точно така по света. Ето една статия по въпроса:

                              http://money.bg/comment/id_858273908

                              От написаното:

                              "На практика уредът представлява реле, което изключова инверторите в момента, в който измервателните уреди отчетат, че локалното производство е повече от текущата консумация и домът започва да подава електроенергия към националната мрежа."

                              се разбира, че FV захранва първо консуматорите на собственика и вкарва в мрежата само излишъка.
                              Както казах, при положение, че нямаш съответното количество акумулатори за съхранение на енергията за собствени цели, тя отива в мрежата през ОТДЕЛЕН електромер, а не през този, през който енергото те таксува за потреблението, т.е. ти си плащаш по 20 и кусур стотинки на киловат, а те би трябвало да ти плащат по 80 и кусур стотинки на киловат, или колкото беше там тарифата за ВЕИ-тата под 30 киловата, а математиката и икономическата полза остава за собственика. Поне така беше по нормативна уредба.

                              По темата: частните търговци на ел. енергия основно я препродават в чужбина, а не се занимават с битови абонати или малки фирми.
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment

                              Working...
                              X