Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос към електричарите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос към електричарите

    Пичове, странни работи стават у нас напоследък. От време на време, не винаги, когато примерно светна някоя лампа, тя светва, но някак мижаво. Трябва да светна втора лампа, за да се оправи светлината. Става на случаен принцип - понякога сутрин, понякога нощем, понякога пък не става. Гледах бушоните - на ред са. Ключове и контакти не са пипани ( да кажеш, че съм сбъркал нещо ), единственото е, че преди време смених един ключ за лампа с такъв с потенциометър . Обаче проблемът не се появи, когато смених ключа. Най-странното е, че както казах, това се получава на избирателен принцип.
    Дайте съвети и идеи, какво да търся, преди да се наема да викам електротехник?

    sigpic
    Alfa Romeo 159 EX

  • #2
    може да е ключ или някоя фасунга според мен.
    Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

    Comment


    • #3
      Ще сменя всички фасунки тогава утре, но както вече написах, не съм променял нищо, когато се появи проблема.

      sigpic
      Alfa Romeo 159 EX

      Comment


      • #4
        Доколкото разбирам, проблемът се е появил след поставянето на регулатор на силата на светене, макар и не веднага.
        Дискутираният ефект само на крушки управлявани от регулатор ли се проявява или и на такива без?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Доколкото разбирам, проблемът се е появил след поставянето на регулатор на силата на светене, макар и не веднага.
          Дискутираният ефект само на крушки управлявани от регулатор ли се проявява или и на такива без?
          На тези управлявани от регулатора, не се появява. Появява се в другите стаи и коридора. Регулатора е в спалнята.

          sigpic
          Alfa Romeo 159 EX

          Comment


          • #6
            През всички ключове трябва да ти минава фазата.Нулата трябва да отива директно на фасунката.Като извадиш ключа има два кабела/ако не е девиаторен/на единия трябва да имаш фаза на другия не, той трябва да отива на крушката.Отвий всички крушки/в целия апартамент/ че да не връща през жичката фаза или нула и провери ключовете.Във всеки трябва да има една фаза.При разкачени ключове и отвити крушки във фасунките не трябва да имаш фаза.Ако имаш, ще трябва да си оправиш връзките по кутийте.Така в къщи ма изплющя тока при снет предпазител на бойлера и при светната крушка в банята.Щото меря с фазомрла няма ток до бойлера,светвам лампата в банята и бъркам и опаа.Оттам по разпределителните кутий и намерих проблема.Мерих на тъмно щото фазомера трудно се виждаше насветло, после си взех сасъвто трябва.
            Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 14:19.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #7
              Колега, провери ли нулевата шина? Нещо ми мерише, че има хлабава нула, вземи отвори ел таблото и притегни нулевата шина. Ако този проблем се получава на различни токови кръгове, най-вероятно е нулата, притегни хубаво всичко в електрическото табло, ако не се оправи провери разклонителните кутии.
              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

              Comment


              • #8
                Крушките от какъв вид са (обикновени, енергоспестяващи луминесцентни, LED)

                Възможно е да имаш някъде лоша връзка на входа на токовоя кръг за осветлението. При малък товар (една крушка) част от напрежението пада върху лошата връзка и затова крушката свети слабо заради по-ниското напрежение. Когато включиш още консуматори, лошата връзка се оправя от по-големия протичащ ток през нея и крушките светват с нормална сила.

                За да се потвърди или отхвърли това предположение, трябва да се измери напрежението на изводите на крушка, когато тя свети слабо. Непосрествено след това трябва да се измери и напрежението на изхода на предпазителя за осветлението. Ако има разлика от порядъка на няколко волта, трябва да се търси мястото, където тези няколко волта се губят.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Крушките от какъв вид са (обикновени, енергоспестяващи луминесцентни, LED)

                  Възможно е да имаш някъде лоша връзка на входа на токовоя кръг за осветлението. При малък товар (една крушка) част от напрежението пада върху лошата връзка и затова крушката свети слабо заради по-ниското напрежение. Когато включиш още консуматори, лошата връзка се оправя от по-големия протичащ ток през нея и крушките светват с нормална сила.

                  За да се потвърди или отхвърли това предположение, трябва да се измери напрежението на изводите на крушка, когато тя свети слабо. Непосрествено след това трябва да се измери и напрежението на изхода на предпазителя за осветлението. Ако има разлика от порядъка на няколко волта, трябва да се търси мястото, където тези няколко волта се губят.
                  И най вероятно е в най дълбоко зазиданата кутия.
                  По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                  конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                  Comment


                  • #10
                    Провери си таблото първо, преди да разбиваш стените. Никъде не си писал, че си проверил нулевата шина. Стегни хубаво всичко в таблото.
                    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                    Comment


                    • #11
                      Само да него истряска накрая тока

                      Comment


                      • #12
                        Свали главния бушон преди да ръчкаш или използвай изолирани отвертки.
                        Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ZaRoo Покажи съобщение
                          Само да него истряска накрая тока
                          Най-много му стане пишката.
                          Без майтап, работи само с добре изолирани инструменти и винаги проверявай за наличие на напражение и с фазомер.Ако имаш съмнения никога не пипай оголен кабел с пръсти, първо се докосва се с опакото на ръката че ако въпреки всичко има напрежение да не ти се затвори ръката и да стиснеш кабела че не можеш да пуснеш.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                            Колега, провери ли нулевата шина? Нещо ми мерише, че има хлабава нула, вземи отвори ел таблото и притегни нулевата шина. Ако този проблем се получава на различни токови кръгове, най-вероятно е нулата, притегни хубаво всичко в електрическото табло, ако не се оправи провери разклонителните кутии.
                            Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                            Провери си таблото първо, преди да разбиваш стените. Никъде не си писал, че си проверил нулевата шина. Стегни хубаво всичко в таблото.
                            Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                            Свали главния бушон преди да ръчкаш или използвай изолирани отвертки.
                            Все едно аз съм го писал!
                            С останалото също съм съгласен, но общият знаменател на проблемът е нулата в таблото или бушона за осветление.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              Все пак с това си изкарвам хляба.
                              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                              Comment

                              Working...
                              X